Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miltä kuulostaa etätyö, työkieli englanti ja työnantaja amerikkalainen?

Vierailija
09.09.2025 |

Hyvät it-taidot vaaditaan, palkka maksetaan dollareissa. Työaika 8h päivässä ma-pe. 

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvältä. Itsellä sama kuvio muuten, mutta työantaja kanadalainen. Olen tehnyt tätä jo 3 vuotta, enkä todellakaan vaihtaisi enää toimistolla tehtävään työhön. Mulle yökyöpelinä sopii myös erittäin hyvin se, että teen työpäiväni Vancouverin normaalin työpäivän mukaan, koska on palavereita yms joissa pitää olla Teamsilla paikalla. 

"Kuulostaa vaikealta. Minne verot maksetaan? "

Ei se ole vaikeaa ollenkaan. Verot maksetaan Suomeen, ja ne maksetaan itse ennakkoveroina. https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/verokortti-ja-veroilmoitus/suomest…

Vierailija
22/46 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko palkka?

Riippuu tehtävästä mutta parhaimmillaan $1000 per päivä.

Ai näitä mielikuvitustöitä rahanpesubulvaanina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikkalainen firma ja muka 8h/pvä 😆

Tarkoittaa siis että 8h maksetaan palkkaa ja loput 16h/vrk olet ilmaiseksi käytettävissä.

Vierailija
24/46 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisitko ainoa työntekijä paikkakunnallasi? Itse haluaisin työyhteisön, live sellaisen 🤷🏻

Vierailija
25/46 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihanalta. Itse olen harkinnut, piyöisikö yrittää tuollaista. Mutta pitäisi olla vähintään 8000e/kk, että kannattaa vaihtaa. Parasta olisi, että työ ajoittuisi yölle.

Vierailija
26/46 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaa siis että 8h maksetaan palkkaa ja loput 16h/vrk olet ilmaiseksi käytettävissä.

Toisaalta, tonni päivässä on 22-30 tonnia kuussa. Kyllä tuota muutaman vuoden jaksaisi, pääseehän siitä pois koska tahansa.

Vierailija
27/46 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedä sitten, onko kanadalaiset firmat kovin erilaisia, mutta meillä ei ainakaan ole mitään tuollaista. Joskus ennen isoa toimitusta toki voi jokunen pidempi työpäivä tulla, mutta ihan samalla tavalla se oli Suomessakin it-projekteissa, ei sieltä kukaan kotiin lähtenyt klo 17 jos huomenna oli ison softatoimituksen go/no-go ja joku tuotannoinnin estävä bugi korjaamatta. Myös loma-asiat oli ihan neuvoteltavissa niin, että minulla on 4 viikon kesäloma ja viikon talviloma lisäksi. Kun on kyse osaajista, joista on pulaa, työntekijäkin voi esittää ehtoja kiinnostukselleen.

- 21

Vierailija
28/46 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ihanalta. Itse olen harkinnut, piyöisikö yrittää tuollaista. Mutta pitäisi olla vähintään 8000e/kk, että kannattaa vaihtaa. Parasta olisi, että työ ajoittuisi yölle.

Itsellä noin 100K per vuosi euroissa, tittelilla Senior Software Engineer.

Vierailija
29/46 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko siis Usassa vai Kanadassa? Itse olen ollut joskus senior koodarina ja arkkitehtinä, mutta nykyisin valtiolla it-alan hommissa kyberiä. Tietysti palkka nousisi muutaman tonnin jo sillä, jos vaihtaisi yksityiselle Suomessa.. lähinnä parasta olisi se 100% etätyö.

Vierailija
30/46 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

etelä, keski vai pohjois-amerikkalainen?

En puhu boliviaa.

Vierailija
31/46 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskalta diililtä. 

Vierailija
32/46 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko siis Usassa vai Kanadassa? Itse olen ollut joskus senior koodarina ja arkkitehtinä, mutta nykyisin valtiolla it-alan hommissa kyberiä. Tietysti palkka nousisi muutaman tonnin jo sillä, jos vaihtaisi yksityiselle Suomessa.. lähinnä parasta olisi se 100% etätyö.

Kanadassa. Tuo 100% etä on parhautta, itse olen sen myötä muuttanut perikunnalta ostamalleni isäni kotitilalle, ei tarvi enää asua pk-seudulla.

Vierailija
33/46 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä on IT-painotteinen työ? Ei kuulosta ainakaan oikealta devaukselta, joka on enemmän kuin "painotteista".

Itse en tykkää yhtään etätöistä. Menen joka päivä toimistolle, koska haluan tavata ihmisiä.

Vierailija
34/46 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epäilyttävältä. Siltä se kuulostaa.

Miksi? Minulle luotettava työnantaja ja palkkakin maksettu aina ajoissa.

Selvä. Epäilyttävältä se silti kuulostaa. Herättää myös käytännön kysymyksiä eläkekertymästä, lomista, työpaikan (etätyö-)vakuutuksista ja työterveyshuollosta.

hohhoijaa. ei tuolla asenteella kannata edes aloittaa.

T. ei se ota jos ei annakaan.

Vierailija
35/46 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä on IT-painotteinen työ? Ei kuulosta ainakaan oikealta devaukselta, joka on enemmän kuin "painotteista".

Itse en tykkää yhtään etätöistä. Menen joka päivä toimistolle, koska haluan tavata ihmisiä.

Niin, eihän noihin hommiin varmasti kukaan ole pakottamassa. Mutta monet meistä rakastetaan 100% etätyötä, ja on tosi kiva että se avaa myös kansainvälisiä työllistymisvaihtoehtoja. Itse olen niin erakko luonne, ettei mua haittaisi pätkääkään, vaikken loppuelämässäni näkisi livenä yhtään ihmistä, jos jostain ruoan yms. tarpeet saisin :D 

Vierailija
36/46 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu onko työ mielekästä ja paljonko palkka on. Onko liukuvat työajat? 

Ei ja kuka pilaa mahdollisuuden työllistyä olemalla laiska?

Liukuva työaika itse asiassa lisää tuottavuutta, laiskuutta ei. Mistä nyt tuollaista keksit? 😁

Vierailija
37/46 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epäilyttävältä. Siltä se kuulostaa.

Miksi? Minulle luotettava työnantaja ja palkkakin maksettu aina ajoissa.

Selvä. Epäilyttävältä se silti kuulostaa. Herättää myös käytännön kysymyksiä eläkekertymästä, lomista, työpaikan (etätyö-)vakuutuksista ja työterveyshuollosta.

Miten muka? Minä olen it-alalla ja olen juuri tuollaisessa työssä. Palkka noin 7000€/kk, muuttuilee hieman dollarin kurssin mukaan.

Suomalaista työlainsäädäntöä noudattavat. Iso firma jonka nimen joka ikinen täälläkin tuntee. 

Vierailija
38/46 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se nyt ihan noin mene. Entinen jenkkipomoni sanoi että työajat ovat joustavia, hänelle on ihan sama mitkä kuuskyt tuntia viikossa teen töitä :-)

Vierailija
39/46 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kyllä ihanalta. Harmi vain, kun jännitän niin paljon englannin puhumista. Muuten hakisin heti. Toisaalta, minun nykyinen osaaminen on enemmän cyber security tai devops puolella kuin devauksessa ku en ola aktiivisesti koodannut millään järkevällä kielellä vuosiin.. :(

Vierailija
40/46 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä AP linkkiä mistä kannattaa etsiä tällaisia työpaikkoja. Toki googlen kautta näitä eri sivustoja löytyy. Itse haluaisin sen option että voisi myös työn merkeissä käydä USAssa tai ollakin jopa puoli vuotta.

-39