Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

On epäreilua että jotkut saa kilttejä tyttöjä ja jotkut villejä poikia

Vierailija
07.09.2025 |

Toisesta ketjusta inspiroituneena, väitän nyt että on epäreilua, että joku saa kiltin tytön, jota tarvitsee vain vähän komentaa ja joka tottelee muuten heti. Toiset sitten hakkaa päätä seinään rasavillien poikien kanssa, joiden korvat on koriseena. On muuten hieman eri asia puuttua johonkin 1-2 tilanteeseen päivässä kuin 10-20 tilanteeseen päivässä. Siellä numero 18:n kohdalla alkaa jo uuvuttaa se käytöksen korjaaminen ja ote alkaa lipsua.

Joo joo, lapsissa on eroja. Tytöt voi olla villejä ja pojat kilttejä ja rauhallisia. Sama pätee silti. Ne, jotka ovat saaneet lapsia, joita tarvitsee ojentaa 2 kertaa päivässä, eivät voi ymmärtää mitä se on kun perään saa laittaa nollan. Erityisillä sitten perään kaksi nollaa.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on

Vierailija
2/19 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen voi aina antaa helposti ja vaivattomasti adoptioon, ainakin näin konservatiiviset piirit väittävät. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEI! Vanhemmilla ei ole nykyään sukupuolia niin mitäs tämä tällainen lasten sukupuolittaminen on.

Vierailija
4/19 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen voi aina antaa helposti ja vaivattomasti adoptioon, ainakin näin konservatiiviset piirit väittävät. 

Todellakin, soittaa vaan viranomaiselle että tulkaa hakemaan.

Vierailija
5/19 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henki melkein lähti mutta nykyään noi täysikäiset pojat on rauhallisia. Oli se raskasta aikaa mutta nyt se aika on ohi. Riehakasta oli ja sitten vielä riideltiin paljon.

Vierailija
6/19 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Länsinaapurissamme abortoidaan poikalapsia.

Sinäkin voit tehdä sen

Vierailija
7/19 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen palstalta oppinut että poikalapset voi aina tappaa ja pakastaa. Ei ketään kiinnosta

Vierailija
8/19 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, no minä sain mitä hennoimman kauneimman tyttölapsen, ja nimesinkin hänet kauniin kukan mukaan. Kuvittelin, että maalaisimme yhdessä vesiväreillä ja lukisimme kirjoja. Tulikin ADHD-tapaus, jonka kanssa sain tapella aamusta iltaan joka ikinen päivä. 😂

Onneksi nyt on jo täysikäinen.  Ja ehkäpä tässä elämänvaiheessa kyllä on rauhallisempi ja enemmän järkeä päässä kuin keskimäärin samanikäisillä pojilla. 😅

Vierailija
9/19 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, mulla on tyttöjä ja poikia, yhtä helppoja ja haastavia ovat olleet. Esim. Yksi tyttö rauhallinen, mutta jännittää ja stressaa asioita etukäteen, ei meinaa nukahtaa. Poika vauhdikkaampi, mutta rohkeampi uusiin tilanteisiin. Toinen tyttö aina äänessä, mutta hyväntuulinen. Nuorin poika sisäänpäinkääntynyt pohdiskelija, jonka kaverisuhteista huolta. 

Vierailija
10/19 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä vaan kuvittelet, että haasteet johtuvat sukupuolesta. 

Eikä samaan asiaan tarvi puuttua 20 kertaa, kun puuttuu kerralla oikein, eikä vain lässytä.

Vierailija
11/19 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on hyvin käyttäytyvä poika ja hänellä pikkusisko, jonka korvat on vain koristeena. Joskus jos pienempi edes kerran tottelisi kun sanon rauhallisesti, olisi mahtavaa. Mutta näköjään voin saada myös hyvin käyttäytyvän lapsen.

Vierailija
12/19 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

#miesvihanäkyväksi 

Vierailija
13/19 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä samaan asiaan tarvi puuttua 20 kertaa, kun puuttuu kerralla oikein, eikä vain lässytä.

En sanonutkaan että puuttuisin samaan asiaan 20 kertaa. Kyllä ne on eri asioita. Ehtiviä, kekseliäitä lapsia.

Ap

Vierailija
14/19 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Mun vanhemmilla oli tosi kiltti,  rauhallinen, auktoriteetteja totteleva tyttö. Koska he taas ovat rämäpäitä jne, niin eivät ymmärtäneet mua ollenkaan.

Luulen, että temperamenttien ja luonteiden yhteensopimattomuus voi olla syynä myös, jos asiat ovat toisinpäin.

Tosin, itse kasvatin omat poikani varautumalla ja ennakoimalla asioita: aina ruokaa kaapissa, puhtaita vaatteita jne. Kauppaan ei tarvinnut mennä, jos ei ollut pakko. Etukäteen harjoiteltiin ja leikittiin tilanteita: Miten toimitaan kassalla, ravintolassa, teatterijonossa jne. Fyysisestä aktiivisuudesta pidin huolen: lentokentällä ennen lentoa haara-peeushyppyjä, paikallaan juoksua yms (Toki niin, ettei häiritse toisia.)

Jossain määrin olen huomannut, ettei kaikki ennakoi niin paljon. Komentavat vain jälkikäteen.

Vierailija
15/19 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Länsinaapurissamme abortoidaan poikalapsia.

Sinäkin voit tehdä sen

Kaukonaapureissa taas tyttövauvoja syntyy hyvin vähän. On siinä aikanaan kova kisa tytöistä poikien kesken. Ja moni vanhempi pettyy, kun se huolella valikoitu poika ei pärjääkään kisassa ja sukuhaara sammuu. 

Vierailija
16/19 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minulla on lapsia, joita tarvitsee ojentaa  "kaksi kertaa päivässä", ja lapsia, joilla luvun perään saa laittaa nollia. Ei sisarukset ole samanlaisia ja sama lapsi voi olla eri ikäisenä hyvin erilainen. 

Vierailija
17/19 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on kiinni oikeanlaisesta kasvatuksesta ja auktoriteetistä, jos lässytät lapselle kuin koiranpennulle, et osaa, halua tai uskalla asettaa rajoja, riita tilanteissa vaivut lapsen tasolle tai alemmaskin, saatikka ylläpidä niitä, olet kaverivanhempi tai eronnut ja omassa päässäsi taistelet yksin toista vanhempaa vastaan ettei se ainakaan ole parempi niin katso peiliin, kasva ja kehity itse ennenkuin et hyväksy lapsiasi.

Vierailija
18/19 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapsia ole pakko tehdä.

Vierailija
19/19 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinpä. Kaksi tyttöä, joista toista ei tarvitse komentaa missään asiassa. Toista taas joka ikisessä asiassa. Ja sitenkin tottelee, jos huvittaa. Ihan jatkuvaa vääntöä 7/24. Oikein herttainen tyttö kun sillä päällä on, muulloin tulta ja tappuraa ja haluaa tehdä kaiken oman päänsä mukaan. Koheltaa, eikä opi sairaalareissuista ja tikeistä mitään.