Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisiko joku uskova auttaa

Vierailija
07.09.2025 |

Hei,

Neuvokaa joku nyt minua.

Olen uudestisyntynyt kristitty, ja uskossa ollut pitkään. Minulla on kotiseurakunta, josta on ehtinyt muodostua tärkeä paikka.

Jokin aika sitten loukkaannuin toiselle uskovaiselle, joka koki aiheelliseksi ojentaa minua. Loukkaantumisen aiheutti se, että koin (ja koen) edelleen kyseessä olevan "ota ensin hirsi omasta silmästäsi ja sitten vasta rikka veljesi silmästä"- tyyppinen tilanne. Nämä esimerkit eivät ole todellisia, mutta koetan selittää jotenkin. Eli jos henkilö vaikkapa nuhteli minua saituudesta, ja itse taas toisessa asiassa sortui valehteluun.

En pystynyt itsekään sitte toimimaan rehellisesti, ja nostamaan kissaa pöydälle, vaikka ehkä olisi pitänyt.

Nyt onkin vierähtänyt aika pitkään viimeisestä käynnistä seurakunnassa, ja se harmittaa. Koen myös tuon tilanteen vaikuttaneen minun suhtautumiseeni tähän toiseen uskovaiseen. Tiedostan tarkoituksen olleen hyvän, mutta olen myös sitä mieltä, ettei meidän tulisi toisten asioihin ottaa kantaa tuolla tavoin.

Olen rukoillut että Jumala antaisi rauhan asian kanssa. Näin ei kuitenkaan ole käynyt.

Mitä neuvoisitte tekemään? 

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olet vastuussa itsestäsi ja tilivelvollinen Jumalalle. Koet ojentamisen loukkaavana, mutta et siitä syystä, että se olisi väärä/aiheeton, vaan siksi, että ojentajalla on itselläänkin syntejä.  

^ tämä on sinulta väärin: se, että loukkaannut

Kypsä uskova ei loukkaannu kenenkään sanomisiin, vaan ottaa vaarin niistä, mitkä ovat aiheellisia ja muiden antaa mennä ohi. Siunatkaa niitä, jotka teitä kiroavat!

Kehotan menemään takaisin seurakuntaan ja tekemään sovinto tuon henkilön kanssa. 

Vierailija
2/4 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet vaan sinne seurakuntaan, jos siellä käymistä kaipaat, ja jatkat elämääsi. Annat nyt vähän liikaa valtaa jollekin törpölle, joka osoittelee muiden virheitä (oletan, että kyseessä on joku pikkujuttu). Ei meistä kukaan ole täydellinen. Jos tilanne toistuu, voit ihan hyvin kertoa avoimesti, miltä sinusta tuntuu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos katkaiset siihen ihmiseen yhteyden. Ja keskityt muihin ihmisiin.

Vierailija
4/4 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kaikki loukkaannumme seurakunnassa ihmisiin. Sen takia Raamattu kehottaa meitä antamaan anteeksi, niinkuin Jumala on antanut meille anteeksi. Lisäksi Raamattu kehottaa meitä kärsimään tosiamme rakkaudessa. Seurakuntaan liittyen Raamattu kehottaa, että meidän ei tule jättää väliin oman seurakuntamme kokousta. Jumalan päämäärä on muuttaa meitä enemmän Jeesuksen kaltaisiksi. Eli kehottaisin sinua viemään tämän loukkaantumisen rukouksessa Jumalalle ja rukoilemaan, että Hän muuttaa sinua niin, että voit antaa anteeksi ja rakastaa tätä siskoa tai veljeä, joka sinua loukkasi. Lue evankeliumia ja etsi sieltä sinun Vapahtajasi kauneus, kun Hän kärsi sinun syntiesi tähden vaikka sinä olet luonnostasi Hänen vihollisensa. Sellaisen Vapahtajan takia myös sinä voit saada voiman antaa anteeksi tuon asian, joka ei ole mitään verrattuna siihen tuskaan, jonka Jeesus kärsi puolestasi ristillä. Ja voit ottaa tämän koko tapahtuman Jumalan kaikkivaltiaan hyvänä suunnitelmana, koska tämä on paljastanut sydämessäsi olevan anteeksiantamattomuuden ja ylpeyden synnin. Jumala kasvattaa sinua tämän kautta. Raamattu kehottaa nöyrtymään Jumalan väkevän käden alla ja Hän ajallaan korottaa meidät. Etsi nöyryyttä ja mahdollisuutta palvella seurakuntaa. Paljon siunausta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi