Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä sopiva määrä ruokaa päivässä 54v naiselle?

Vierailija
07.09.2025 |

Kysyn koska elän yksin ja en voi verrata ruokamäärääni muihin. Olen ehkä menettänyt arviointikykyni. Haluaisin tietää minkä verran muut ikäiseni naiset syövät.

-2 kuppia kahvia, lasi omenamehua, mukillinen luonnonjogurttia marjahillolla.

-kauhallinen jauhelihakastiketta, pussillinen pakasteherneitä pyreenä, 2 höyrytettyä porkkanaa,  1 juustovoileipä, 4 palaa suklaata

-kuppi teetä ja voileipä jonka päällä banaani ja raejuustoa n.1rkl.

Kiitos!

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voileipä jonka päällä banaani 🤣🤣 Näin teillä Porvoossa. 

Ihan normaalia minulle, ruisleipä voidellaan voilla, päälle vähän raejuustoa ja banaani siivutettuna. 

Minä käytän raejuuston asemasta palvikinkkua. Ja hyvää on.

Vierailija
42/53 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, huonosti koostettu. Marjahillo ja suklaat pois päivittäisruokavaliosta (silloin tällöin ok) ja enemmän proteiinia. Aamiaisellekin proteiinia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrä muuten ok , mutta katsoppa finelin sivuilta ja näet noiden ruokien ruokien vitamiinit, hiven-ja kivennäisaineet. Netistä voi googlata päivittäiset tarpeet. Itse kun syön vähän , niin nautin purkista tarvittavat lisäravinteet.

Vierailija
44/53 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, huonosti koostettu. Marjahillo ja suklaat pois päivittäisruokavaliosta (silloin tällöin ok) ja enemmän proteiinia. Aamiaisellekin proteiinia.

Älä nyt viitti hyvä ihminen, toisella on luonnonjogurttia jonka maustaa hillolla ja 4 palaa suklaata luki! Ja sää nillität!

Vierailija
45/53 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalia minulle, ruisleipä voidellaan voilla, päälle vähän raejuustoa ja banaani siivutettuna. 

Siis laitat ruisleivälle kinkkua ja banaania niinkö?

Vierailija
46/53 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää proteiinin lähteitä: esim. kananmunia, kalaa, palkokasveja, hieman enemmän raejuustoa tai jogurttia.

Lisää kasviksia ja vaihtele värejä (salaatit, tomaatit, kurkku, paprika).

Lisää hyviä rasvoja: esim. loraus oliiviöljyä salaatin tai vihannesten päälle, kourallinen pähkinöitä.

Vähennä sokeripitoista mehua ja vaihda se vaikka veteen tai kivennäisveteen 

Vierailija
47/53 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 500g rasvaista lihaa ja muuta ei tarvita.

Vierailija
48/53 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otitko tämä jostain fittness lehden ruokapäiväkirjasta provoillaksesi?  

fitness-lehden ruokapäiväkirjassa käskettäisiin syömään tuplasti enemmän, ja painottamaan proteiininsaantia. Eli ei ole.

Kyllä kyseessä on ihan oikea kysymys. Kertaan vielä syyn. Tuijottelin ruokiani ja tajusin etten osaa hahmottaa onko ruokaa liian vähän, sopivasti vai paljon. Minulla ei ole vieressä juuri koskaan ihmistä jonka annoskoon näkisin. Ihan mitä tahansa asiaa on vaikea hahmottaa jos sitä tekee yksin eikä ole vertailukohteita. ap

Et tarvitse toista ihmistä, tarvitset vaakaa. Tarvitset omia tuntemuksiasi. Oletko energinen? Nukutko hyvin jne. Toisen ihmisen annoskoko voi olla ihan erilainen. Etkä näe, mitä toinen koko päivän mittaan syö. 

Vierailija
49/53 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omani: Aamu 1dl kaurahiutaleita puuroksi, n.150g raejuustoa, marjoja, 1rkl ruokaöljyä. Lounaalla n.150g kanaa/muuta lihaa ja n.200g kasviksia. Päivällinen sama. Illalla/välipalana joku proteiinivanukas ja pähkinöitä. Leipää päivällä välipalana jos tekee mieli. 

Vierailija
50/53 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt viitti hyvä ihminen, toisella on luonnonjogurttia jonka maustaa hillolla ja 4 palaa suklaata luki! Ja sää nillität!

Luonnonjogurtin voi maustaa ravitsemuksellisesti paremminkin. Hedelmillä, marjoilla, pähkinöillä jne. Mutta toki ap ja sinä saatte syödä vaikka smetanaa kermavaahdolla suklaakastikkeessa. 

Vierailija
51/53 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luonnonjogurtin voi maustaa ravitsemuksellisesti paremminkin. Hedelmillä, marjoilla, pähkinöillä jne. Mutta toki ap ja sinä saatte syödä vaikka smetanaa kermavaahdolla suklaakastikkeessa. 

Tässä kuvailtiin juuri suklaamousse. Tuli vaan mieleen. Ei mulla muuta.

Vierailija
52/53 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta vaaka. Laske painoindeksi. Jos painoindeksi alle 20, liian vähän. Jos yli 25, liikaa. Jos välillä 20 - 25, seuraa painoa. Jos lihot paljon  syöt likaa. Jos laihdut paljon, syöt liian vähän.

Palikalle palikan ohjeet.

TL;DR: Seuraa vaa'alla painoasi, niin tiedät, syötkö sopivasti. Ihan sama mitä muut syövät.

Vierailija
53/53 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis laitat ruisleivälle kinkkua ja banaania niinkö?

Niin. Siinä on makean, suolaisen ja savuisen yhdistelmä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi