(^(oo)^) HELMET ' 06 vko 15 (^(oo)^)
Kommentit (23)
Se on kuulkaas mammat sellainen homma että mä olen raskaana.
Arvatkaas oliko ylläri kun kutsun perusteella menin terkkarille irtosolututkimukseen -vitsailin siinä että täytyy käydä apteekin kautta hakemassa testi, menkkoja kun ei ole tullut. Terkka tekikin testin varmuuden vuoksi samantien, tutkimus kun ois voinu olla haitaksi. Voi jessus, aivan kuin olisi metrin halolla kumautettu takaraivoon, mulla ei ollut mitään oireita enkä todellakaan voinut uskoa tulosta. Muistanette että vuosin Silpun syntymän jälkeen noin yhdeksän kuukautta putkeen, mitäs siitä jos nyt vuoto jääkin väliin? Enkä sen mun endometrioosin vuoksi edes pystynyt raskautumaan normaalisti (Silvanderihan on IVF-lapsi).
Minähän ryhdyin poraamaan siellä terkkarissa, täti katsoi mua sen näköisenä että olikohan tuo nyt hyvä vai huono uutinen.
Noh, viikoista ei ole mitään hajua, eiköhän nekin tässä selviä. Vaikka mulla aina oli sellainen ajatus, että yksi lapsi on ihan bueno, ei tämä uutinen toisesta nyt enää hullummalta tunnu. On se aika perkeleen sitkeä sissi, se joka sieltä nyt haluaa tulla.
KL.
Onnellista odotusta KL!!! Niin ihanaa, ihan itku tuli... Silpusta tulee sitten isosisko.
On varmaan ihan epätodellinen olo...
Muistan vain kun Einoa aloin odottamaan, en ymmärtänyt aluksi mitään... Kun oli yli vuoden haluttu lasta ja kun ei kuulu, tulee aika epätoivoiseksi... Mutta sitten kun olin raskaana, olin jotenkin kauhuissani, vaikka vauvaa vain halusimme... Jänniä nuo kaikki ajatukset kun on raskaana, tai mulla ainakin oli ihan laidasta laitaan mietteet.
Mutta niin kovasti voimisia ja onnellista odotusta!!!
T:Hä
p.s. Mitäs isukki tuumasi? =)
Heippa pitkästä aikaa! Ei ole tullut kirjoiteltua, on ollut muka niin kiireistä.
Kaalilaatikko, olipa ihana uutinen! Kyllä mun mielestä sisarukset on tärkeitä, nämä kaksi ainakin on niin tiiviisti yhdessä ja nauttivat toistensa seurasta, että niitä on niin ihana seurata : ). Plus tietty viihdyttävät toinen toistaan että äiti saa surffailla sun muuta tärkeää.
Mitäs töitä marcel meinaa hakea, aiotko vaihtaa firman sisällä vai kokonaan muualle? Mä olen työpaikkoja selaillut koko talven, mutta ongelma on se, etten osaa mitään enkä viitsisi mitään tehdä mutta palkka pitäisi olla hyvä : )
Ostin muuten vihdoinkin hevosen! Vähän suunnitelmat muuttui ja budjetti lipsahti, mutta löysin tosi ihanan osaavan hollantilaisen ruunan. Tulee huomenna kotiin, kyllä jännittää!
Meidän lapsille ei mitään ihmeempiä kuulu, Siiri ei vielä kävele mutta muutama askel jo menee eli harjoitellaan kyllä. Eikä tule sanojakaan vielä. Mutta on aika humoristi ja vitsiniekka nykyään, tykkää esiintyä :D. Huomenna olisi tarkoitus ensimmäistä kertaa laittaa Siirikin yökylään, saa nähdä kuinka onnistuu kun on tottunut saamaan vielä öisinkin tissiä... Mun unelmien vapaailta olisi, jos saisin roikkua tallilla niin myöhään kuin huvittaa, tulla kotiin ja lojua sohvalla hevoselta ja hieltä haisten ja pitsaa ja suklaata syöden ja kotona ei olisi ketään muita. Ukko ei kuitenkaan taida lähteä anopille yökylään, joten tarvii kai saunoa ja käydä ravintolassa : )
Hyvät viikonloput kaikille,
FannyK
Niinhän sitä sanotaan, että kun sitä vähiten odottaa... =)
Meillä on nyt sit sairastettu rotavirus. Tai ainakin samanlainen tauti. Lääkärissä ei olla käyty, kun neiti on kuitenkin suostunut juomaan ja hieman syömään. Ja sit kun olin päättänyt et kai ois aika mennä, niin neiti voikin jo paremmin. Ensin Janika oksensi yhden päivän, kuumetta oli yhteensä kolme päivää ja ripulia siinä samalla kolme päivää. On se vaan kurjaa nähdä noin pieni ihminen sairaana. Janikalla kun ei ole oikein mitään ollut aiemmin. Ja seurauksena sairastamisesta, neidistä on tullut ihan äidin tyttö. Välillä jo melko rasittavaakin, kun ei mihinkään saa mennä ja sylissä pitäis olla koko ajan.
Muutenkin nyt on havaittavissa joku varhaisuhma tai jotain. Kaikki pitäis saada, mut sit ei haluakaan jos jotain saa. Oikein kunnon kiukuttelua. Ja pettymyksiä meillä ei todellakaan oteta hyvin. Siitä saa taas yhden aiheen huutaa lattialla. Tulee kyllä ikävä sitä aurinkoista tyttöä, kun katsoo tota huutavaa otusta. Ja kivointa on se, et kylässä tai mummulassa ollaan niin enkeliä että... Mut kotona saa kiukutella. Rasittavaa. Onkohan muilla vastaavaa? No, onhan niitä hyviäkin hetkiä, mut välillä niitä täytyy kyllä oikein muistella. Ja uus hammaskin taitaa olla taas tulossa.. se ois sit 12. hammas... kaipa tää tästä..
Mies onkin tänään työpaikan saunaillassa. Aattelin ensin, et Janikan ois voinu laittaa mummulaan ja kans lähtee jonnekin, mut jospa kuitenki pysyn tässä koneen ääressä koulutöiden parissa. Nii, ja mies on lähdössä Italiaan työmatkalle syyskuussa. Onneks vaan viikoks. Mut voishan sitä jotain listaa kehitellä mukaan... =)
Jahas, taas hommat kutsuu. Vielä kun neiti nukkuu...
Jansku
hei oikeesti kaalilaatikko, ihmeitä tapahtuu!!!!!!!!! minusta ainakin olis ihana uutinen!!! sulatelkaa asiaa viikonloppu ja maanataina vasta ottakaa järki käteen ;))))
kohta sä oot tällanen pallomaha ku mä...kaikki muuten vauvalla ok, sykkeet vaan 132-140, tuleekohan meille poika???!!!
Jokos voieimäentaaskaanmuistanikkiä on vauvan tekassut?????
nyt kahvin keittoon.
Ihanaa viikonloppua helmet
kuumetta ja penskat ja rv31+4
Kaalilaatikolle isot onnittelut! Toinen vauva on ihana juttu!
FannyK:lle onnittelut hevoskaupoista!
Noista kotitöistä tuli mieleen, että meilläkin Emma on kaikessa mukana mitä teen, eli siis kaikkeen menee tuplasti enemmän aikaa... Emma harjaa lattiaa, pyyhkii rätillä lattioita, vie roskat roskiin (juu, välillä jää sinne dyykkaamaan), tyhjentää ostoskassia (ne ostokset on sitten pitkin lattiaa), ripustaa pyykkejä tai ainakin ojentelee niitä mulle, jne.
Muuten meille kuuluu ihan tavallista. Muutaman viikon kärsin pahoinvointia ja väsymystä, mutta nyt olo alkaa olla parempi! Tänään tuli 12 raskausviikkoa täyteen!
Näyttää siltä, että meen elo-syyskuuksi töihin. En oo vielä ihan varmaksi päättänyt, mutta sain tosi kivan tarjouksen. Ainut vaan, että vaikka paikka olisikin tulevaisuudessa vakituinen, niin tekevät mulle vain parin kuukauden sopimuksen (raskauden takia). Ja mitään takeitahan ei siis ole, että äitiysloman jälkeen saisin palata samaan paikkaan...
Mukavaa viikonloppua kaikille!
Teille tulee sit sama ikäero lapsukaisille kuin meidänkin pojille. Vaikuttaa oikein sopivalta ikäerolta, ovat kuin paita ja peppu. Mullekin kelpaisi tuollainen ylläri. Itseasiassa vähän jo ehdin moista epäilemään pari viikkoa sitten, kun menkat olivat pari päivää myöhässä, mutta olivat sitten muuten vaan myöhässä. Ehdin kyllä kovasti toivoa vahingon tapahtuneen...Sattumalta siskoni vielä kertoi juuri silloin nähneensä unta, että odotin kolmatta poikaa, mutta ei se sit ollutkaan enneuni, harmi!
Joona suostui tänään ekaa kertaa kävelemään kengät jalassa ulkona. Ja köpöttelikin sitten pitkän matkan. Hiekkalaatikolla tuo poika on aivan onnessaan. Pitäisi vaan olla aina tutti mukana, kun tuo maistelee vielä vähän liiankin innokkaasti hiekkakakkuja.
Kun tulimme ulkoa, menin huuhtelemaan enimpiä hiekkoja lapasista kylpyhuoneeseen, niin Joona oli ehtinyt menemään vessaan Veetin auki jättämästä ovesta. Aloin ihmetellä missä Joona on, kun oli niin epäilyttävän hiljaista...Poika löytyi liottamasta sormenpäitään vessanpöntössä, siis hyi h...Sai vielä kunnon raivarit kun nostin sen pois niistä puuhista ja pesin kädet.
Hyvää viikonloppua=)
nonnu78
On se vaan ihanaa! Mulla myös sellanen fiilis että vois vaikka jäädä äippälomalle, johan tässä reilu kuukausi on töitä tehtykin =) Ei vaiskaan, ihan kivasti olen viihtynyt ja Empuusi myös on viihtynyt hoidossa, tosin vakipaikkaa sillä ressulla ei ole edelleenkään.
Ei ole ehtinyt edes kirjoitella, lueskelemassa olen kyllä yrittänyt pari kertaa viikossa käydä.
Mukavaa vkonloppua kaikille, meikä lähtee myöskin kotia kohti!
Manna ja Emppu-Eveliina 1v1kk
Moi vaan kaikille!
Ja anteeksi taasen tämä kirjoittamatta jättäminen... jotenkin sitä ei vaan enää mukamas jaksa keskittyä kirjoittamiseen...
Mutta palataampa otsikkoon... menee hermot lääkäreihin!! Tai lähinnä yhteen! Oli tiistaina Rebekan neuvolalääkäri sen poskista, joissa ihottumaa... No soitin neuvolaan ja kysyin voisinko ottaa mitenkään Juha-Mattia mukaan, että tarkistaisivat sen korvat. On ollut taasen kiukkuinen ja ärtyisä poika. No lupasivat onneksi, että kyllä lääkäri kerkii. Ja kerkishän se! Hyvä niin, sillä Juha-Matilla jo viides korvatulehdus!!! Viimeksi taisin kertoakin siitä meitin päivystyksessä käynnistä, kun poika joutu sitä hengityslääkettä hengittään kun hengitys kävi vaikeaksi! No nyt lääkäri luki sitä juttua ja kauhistu ja halus heti kuunnella mitä pojan keuhkoihin kuuluu. No ne oli ihan ok, niinku pitikin, mutta...
Lääkäri rupes päivittelemään ja ihmettelemään, että mistä johtuu, että pojalla niin monta tulehdusta lyhyessä ajassa... minä siinä sitten päätä pyörittelen, että empäs moista tiedä... Luulin kysymyksen johtavan siihen, että lääkäri ottaisi näytteet korvista, sillä molemmat korvat taasen ihan tulehtuneet, mutta vielä mitä! Lääkäri rupesikin minua " haukkumaan" ja pani ihan matalaksi!! Rupes kyseleen, onko poika ollut kylmässä ja vetoisessa paikassa... Ja nukkuuko meillä lapset pihalla. No minä rehellisesti vastaan, että meillä kaikki kolme lasta nukkuneet pihalla, TOSIN Juha-Matti ei puoleen vuoteen ole kunnolla , kun aina kipeä!! No lääkäri rupes syytteleen, että ei pihalla saa nukuttaa, kylmä on pahasta! Kertoi siinä sitten olleensa keuhkosairaalassa töissä ja mitenkä astmaatikotkin saavat rasituksessa kun lisätään kylmää ilmaa niin kohtauksen... Ihan kun en lähihoitajana sitä tietäis... Ja sit kerto jotai kuinka levillä oli ollu jossai konferenssissa jossa keskustelii kylmän ilman haitoista, se on kuulemma ihan tutkittu juttu, että epäterveellistä... No siel oli hänelle sitten sanottu, että suomessa on aina ollut tapana nukuttaa lapset pihalla, saavat hyvät ja pitkät unet niin!! No sit vaan sano,et sitä ei tutkittu ole, mut kylmän ilman vaikutukset on... Lääkäri on joku ulkolainen, totesi kyullä olevansda lämpimästä maasta kotoisin...
no sitten tuli neuvoa, kuinka pitää pukea lapsi pihalle ja kuinka paljon saa pihalla lenkillä kaydä, mutta nukuttamaan ei saa. Jos ihan pakko, niin sitten joku peitto kylmällä vaunuihin, ettei hengitä suoraa kylmää ilmaa... No minä siinä vaiheessa tokaisen lääkärille, että meillä käytetty aina kylmällä ilmalla (lukekaa pakkasella, lääkärille en niin maininnut) harsoa tai peittoa vaunuisa. Njo lääkäri sitten heti et aijaa, no täs ei oo sit siitä kyse ja tutki korvat!! Must jotenki tosi törkeetä tuomita !!! Hyvä ettei kotiarestia antanu, ku lapsi koko ajan kipeä! Ihan kun en osais kolmen lapsen äitinä hoitaa lastani ja viel kun olen koko ikäni ollut lasten kans tekemisissä!!! No ei tämä vuodatus tähän lopu! Sit kun sai tutkittua korvat ja todettua et viides peräkkäinen tulehdus, meinas vaan et seuraavalla kerralla täytyy miettiä putkituksia... No minä siihen sitten, että tuttu juttu, kun suvusdsa paljon putkitettu, ja että voitas se Juha-Matillekin tehä, ni eipä suostunut. Sano vain, että haluaa vielä kattella josko paranis... Hohhoijaa!!!
Sama lääkäri söhläs meitin pokotuksien kanssa, kun ollaan miehen kans kiinaan lähössä... Ja Rebekan kohdalla kanssa keskeytti kertomukseni Rebekan ihottumasta ja anto omia nöäkemyksiä siihen ja totes lopuksi että tytöllä atooppinen ihottuma, johon kirjoitti lääkkeen. Parin viikon päästä uudestaan kontrolliin ja silloin Juha-Matti mukaan korvatarkastukseen... Hieman naurattaa tämä atooppinen ihottuma, muka... En siinä vaiheessa enää puuttunut sanallakaan sen toimiin, kun jollain suurennuslasilla katteli Rebekan naamaa... No ei kattonut ihottumiin päinkään, jotka poskilla vaan katseli otsaa ja nenän päätä, joka keinusta putoamisen johdosta ihan ruvella :)
No joo se siitä! Harmittaa vaan toi Juha-Matti kun on joutunut niin paljon kärsimään!! Enkä taaskaan osannut viedä ajoissa lääkärille... Käytiin viikko sitte rokottamassa lapset, kun en oo aikasemmi niille rokotuksia halunnut antaa, mutta tämä kiinan reissu pisti ajatuksert uusiin kuosiin... No rokotuksen jälkeen poika alko oleen taasen kiukkunen ja ärtyisä ja luin rokotuksen sivuvaikutuksista että juuri pienillä taaperoikäisillä lapsilla saattaa aiheuttaa ärtyneisyyttä ja kiukkuisuutta... No tätä kuiteski kesti sen viikon, nii rupes miettii josko sitte kuiteski korvissa! Ei vaa meinaa uskoo, ku luulin nyt kerranki saavani viimeks sellaset lääkkeet, että varmasti puree!!! No sama lääke saarii nyt, mut parempaaka lääkettä en enää tiedä!!! Voi surku!!!
Kaiken kukkuraksi Juha-Matilata jäi maanantaina, kun oltiin meitin porukoilla nii varvas ulko-oven väliin!! Rebekka paiskasi ulko-oven kiireissään kunnolla kiinni(raskas ovi) kun oli kiire pihalle muiden lasten kanssa leikkimään ja Juha-Matti alko ihan hirveesti huutamaan!!! Ja luulin tyhmänä, että sormi jäi väliin, mutta mitään jälkeä ei kuitenkaan näkynyt! Ja poika huutaa ihan mahottomasti!!! No vasta keskiviikkoiltana huomasin, että pikkuvarvashan on ihan musta ja arsiti sitöä, kun koitin katsoa! Kävin eilen sitten päivystyksessä ja lääkäri totes, että ei ole murtunut, kun epäilin sitä! Sana vain, että jos oikeasti murtunut, se olis todella enempi kipee, eikä vaan koskiessa arka. Eli olkaa te onnellisia, joilla ei vielä lapsi kävele!!!!
Muutenkin täytyy kaikki tuolit ja jakkarat nostaa ylös, ettei poika pääse kiipeämään... No kun äiti on ottanut tuolit pois, poika on keksinyt kaataa leekolaatikosta leekot pois ja tuoda leekolaatikko sinne, mistä haluu kiivetä... Tai sit toinen on toi tollane lasten auto... millä on helppo harjoitella kävelyäkin... ni siihe o kiva nousta seisoon ja sit ku se lähtee alta... onneks ei o viel kaatunu kunnolla, aina pitäny pöydän reunasta kiinni ja huutanu ku hinaaja, enneku joku kerkee pelastaan!
Mitäs vielä... Onnea Kaalilaatikolla raskaudesta jo nonnulla ja hänen isälleen jaksamista ja hyviä vointeja!
Niin ja jansku, ootko varma, ettei janikalla korvissa mitään. Meillä meinaan juha-matti muuttuu aina ihan kiukkuseks ja ihan mahdottomaks kun korvat kipeet... nytkään ei siis ole kuumetta olleskaan!! Sakarin vein kerran kanssa lääkäriin, kun oli ihan outo, eikä oma ittensä, ku saatto lyödä yhtäkkiä toista ja oli kans ajoittain todella kiukkunen, nii sil oli kurkku ihan punanen joka heijasti kivun korviin! Mä saatan juha-matille joskus antaa särkylääkkeen ihjan sen kiukkusuuden johdosta ja heti tehoo... tosin sillä nyt aina noi korvat kipeet... jokohan sitä jo oppis!! Harmittaa kun en tajua antaa toiselle särkylääkettä silloin, kun sit tarvii!!!!
Nyt taidan lopetella ja päästää lapset katteleen videoita...
Paranemista ja jaksamista niille, joilla tauteja liikkeellä!!
sinilila kera lasten
Onnea paljon ja samoin onnea Enni80:lle, kun en aiemmin muistanut onnitella! Ihanaa, kun niin monille on tulossa vauvoja, niin saadaan kuulla vauvakuulumisia pitkin vuotta =)
Me lähdetään tänään lopulta sinne anoppilaan. Piti mennä jo pääsiäisenä, mutta kun esikoiselle tuli se vatsatauti, niin ei mentykään. Ollaan oltu siellä viimeksi helmikuun alussa, vaikka normaalisti yritetään olla siellä yksi viikonloppu kuussa. Muistaakohan Helmi enää edes koko paikkaa? Jännityksellä odotetaan myös, huutaako Helmi tapansa mukaan KOKO matkan? Onneksi sinne ajaa vain 45 min, mutta on se silti aika pitkä aika kuunnella suoraa huutoa (varsinkin pojalla siinä vieressä).
FannyK:lle myös onnittelut hevosesta! Kerro sitten, miten Siirin eka yökyläily meni! Helmi ei ole vielä ollut yötä pois kotoa (enkä mäkään yötä erossa Helmistä), mutta toukokuun lopussa, kun muutetaan, ois tarkoitus, että lapset menisivät mun äidille yöksi. Mielenkiinnolla odotan, miten yö silloin menisi, kun todennäköisesti syö silloin vielä " öisin" (eli klo 6) rintaa (yöimetys jää meillä varmaan vikaksi imetykseksi), mutta tottakai pärjää myös ilman. Mutta se kiinnostaa, kuinka kauan jaksaisi huutaa ns. vieraassa paikassa, kun äiti+rinta ei olekaan siinä vieressä. Ihan varmaan nukkuu siellä sitten yön heräämättä aamuun saakka...
Mä päivittäin mietin tota yöimetyksen lopetusta. Nyt kun Helmi on yleensä herännyt ekan kerran vasta klo 6-6.30, jolloin siis otan viereen ja imetän, en koe tota imettämistä ollenkaan väsyttäväksi. Toisaalta nyt jaksaisin EHKÄ myös " huudattaa" tyttöä (kun olen itse saanut nukuttua), enkä antaisikaan rintaa. Nytkin voitais periaatteessa viikonloppuna kokeilla, että nukkuisin molemmat yöt kokonaan eri kerroksessakin kuin Helmi ja mies hoitaisi Helmin yön. Kiva, kun tietäis, milloin Helmi itse lopettaisi ton ns. yöimetyksen, jos mä en sitä sen puolesta lopettais. Kesään mennessä aion lopettaa vikan päiväimetyksen eli lounaan jälkeisen imetyksen. Kesällä en aio nimittäin enää imetysliivejä pitää!
Jansku82:lle vielä kiukuttelusta. Helmi on myös aikamoinen kiukuttelija. On joko iloisella ja riehakkaalla päällä tai sitten itkuu ja vinkuu joka asiassa. Nyt on pari päivää ollut oikein tupla-kiukkuinen. Onneksi ulkona on viihtynyt nyt tosi hyvin. Tänäänkin oltiin 1,5 h ja Helmi mennä viiletti siellä melkein koko ajan itsekseen. Hiekkaa, kiviä ja roskia kaivelee maasta vaan koko ajan, joten pitää aika tarkkaan vahtia, ettei syö roskia ja isoimpia kiviä.
Nyt pitää kyllä mennä jo pakkaamaan. Ihanaa, kun on niin lämmintä luvattu, mutta vaikea pakata vaatteita, kun pitää olla +5 asteille ja +15 asteille vaatteet.
T:Fassiloora ja Helmi (kohta 1 v 2 kk)
Tervetuloa kerhoon, sananmukaisesti, en ole vissiin tainnut mainita, että meilläkin Els aon itseasiassa icsin tulosta! Ja tämä toinen on nyt sit luomuihme, ihanaa.... =)
Jep enpä ole minäkään muuta muin lueskellu van aj nyt oli yhtäkkiä viestejä niin kamalasti,e ttä tajusin, että jotain on tapahtunut ja niinhän olikin. Oli sit pakko kirjautua ja kirjoittaa itsekin. No meille ei kuuluu ihmeempiä. Muuttopäivä pitäis olla 1.5. ja tuo likka ei osaa kuin sählätä, kun yritän pakata. Joko menee ihmeellisiin paikkoihin tai purkaa laatikoita sitä mukaa kun täytän tai sit huutaa kun ei pääse syliin tms. Mutta ihana neiti on. Ymmärtää paljon ja ilmaisee itseään jokseenkin ymmärrettävästi, ei kyllä kovin monin sanoin, mutta tahdonvoimalla sitten. Kävellä meillä ei vielä, mutta ehtiihän tuota sit uudessa kodissa on tilaakin enemmän.
No mutta tällaisia nopsaan, mies patistaa pakkaamaan tai lähtemään tontil NYT.
Terveisin Minna ja Elsa, 1v 1,5kk ja masuaarre rv 18+2
Hei Kaalilaatikko, ONNEA SIIS IHAN ÄLYTTÖMÄSTI!
Sinililalle tsemppiä, tiedän, että tuollaista on paskamaista kuunnella, mutta tuskinpa sitä tahallasi olet lastasi sairaaksi saattanut. Tosi typerää lääkäriltäkin tuollainen.
Meillä sitten selvisi päiväkotipaikka ja mun työhommatkin on selvät. 2.5. pitäisi sitten palailla sorvin ääreen, tosin näin alkuun vain 3pvää viikossa.
Meidän Eetulla on myös jokin kasvukipuvaihe menossa, siis ihan järjetöntä huutoa välillä. Eilen tuli oikein viikon huiput kiukuttelulle. Poika kiljui ja mikään ei kelvannut. Jos annoin jonkin lelun, se lensi lattialle, rauhoittelu ei auttanut...jos kävelin toiseen huoneeseen pakoon sitä karmeaa kirkumista niin jäbä tulee perässä, kirkuu ja yrittää purra mua takapuolesta!
Välillä mua alkoi jo naurattaa koko homma ja siitäkös vesseli riemastui...Herne menee nenään ihan pikkuasioista, esim. pikkuauto tökkää johonkin sohvan jalkaan tai jokin muu ei mene sinne minne pitäisi, poika ei saa pyytämäänsä (kuten jotain lasiesinettä tai kaupassa jotain)... Kyllä välillä p-keleet lentää mielessä. Sitten vaikka sanoo ihan tavallisella rauhallisella äänellä, että ei saa purra, äitille tulee pipi tai kieltää jotain muuta niin VRRRRÄÄÄÄÄÄÄ...ihan korvissa piippaa... Nooh, josko se tuosta armeijaan mennessä tasoittuis...
Että sellasta meillä....Pitänee alkaa rauhoittumaan viikonlopuksi kun isäntäkin on kotona :) Toivottavasti tulee lämpimät ilmat!
Katsellaan ja kuunnellaan (varsinkin)...
Sasuliini ja mölyapina Eetu 1vee ja melkeen 2,5kk päälle
Kyllä on tullut syötyä, voi apua, vaa' alle en ole edes uskaltautunut (terveisiä vaan Helmipullille). Eilen illalla söin itseni niin täyteen, että mahaan alkoi sattua ja oli pakko oikaista itsensä sohvalle. Laitoin lammaspaistia, valkosipuliperunoita, paahdettuja uuniporkkanoita, tsatsikia ja salaattia sekä jälkiruoaksi mansikkarahkaa. Mies paistoi vielä naudan ulkofilepihvejä ja teki oheen pippurisen kermakastikkeen. Ai niin, alkupalaksi oli kylmäsavustettua kirjolohta, mätiä, ranskankermaa ja sipulia. Aamulla kun heräsin tuntui että vatsa on vieläkin täysi.
Tänään ei tarvitse miettiä, mitä laittaa ruoaksi.
Toivottavasti teillä on ollut kiva pääsiäinen. Huomenna se arki taas alkaa.
KL.
KL:lla ollut herkut... ihan nälkä iski!
Kunpa itsekkin jaksaisi(lue: osaisi) tuollaisia herkkuja tehdä... Meillä syöty hieman arkisemmin:)
Mutta on tullut mässättyä =( Kavereitani tuli La:na meille viettämään tyttöjen iltaa ja siinä sitten tuli mässättyä ja juotua muutama sidukka. Vaan alan vähän huolestumaan itsestäni... Kun ei enää jaksa bilettää niinkuin ennen. Kummaa... =) Uni alkaa painaa jo puolen yön tienoilla. Vanhuus ei tule yksin... Mutta kivaa oli pitkästä aikaa nähdä kavereita ja aamulla oli aivan mahtava herätä kun ei pääppy ollut pipi=)))
Sitten oltiin pojan kummisedän synttäreillä ja mässäily jatkui.
Eli meillä pääsiäinen mennyt näin=))) T:äiti+Eino
meillä ei pääsiäinen juuri näkynyt,ei munan munaa eikä mitään muutakaan rekvisiittaa. lammasta syödään muulloinkin..mut ollaan vaan ulkoiltu ja makoiltu.
nytkin lähdetään ulos kävelylle ja sit pyykkivuorta silittään.ihanaa ohjelmaa koko illaksi ;))
kuumetta
Viljaalle onnea työpaikasta ja Silvalle terveen papereista
Meilläkin syötiin arkisemmin. Mies teki uunissa hirvipaistin ja minä (pakaste) valkosipuliperunoita. Salaatista taikka kasviksista ei ollut tietoakaan... :) Ai niin teinhän mä juustokakkua jonka sitten söin melkein kokonaan itse! :-/ Ja tänään syötiin anoppilassa.
Olin lauantain töissä iltavuorossa ja sen jälkeen käytiin katsomassa miehen kanssa tätä meidän kylän yöelämää... Seuraavan päivän olinkin sitten ihan poikki. Kyllä kai se alkaa tosiaan jo vanhuus vaivata! :)
Tänäänkin olin töissä ja edelleen ihan poikki, kun viime yö meni valvoessa. Onni kyllä nukkui hyvin omassa sängyssään mutta minä heräsin klo2, 3, 4 ja 6 katsomaan miksi se ei jo herää. Normaalisti se tulee jo alkuyöstä meidän keskelle nukkumaan. Vaihdoin kokeeksi pinnasängyn matkasänkyyn, kun Onni nousee öisin unissaan istumaan ja kaatuu sitten laitoja vasten ja siihen herää. Matkasängyssä on pehmeämmät reunat... Ainakin viime yö oli Onnin unien suhteen rauhallisempi.
Onnista on tullut nyt ihan mahdoton, kun aina kun se suuttuu niin se hakkaa päätä lattiaan! Eilenkin se meni jotenkin " sekaisin" ja löi uudestaan ja uudestaan päätä lattiaan, koska se kävi kipeästi niin se suuttui aina siitä uudestaan ja löi pään lattiaan... :) Ja nyt on otsa täynnä mustelmia...
Yritin tänään laittaa Onnille vähän siistimpää päälle, kun mentiin anoppilaan syömään. Ensimmäiset uudet vaatteet se kakkas likaiseksi melkein samantien (saa nähdä lähteekö se kakka pesussa pois!). Ja sitten, kun vaihdoin " toiseksi parhaat" päälle niin niihin se oli päivällä hangannut mustikka-vadelmasosetta! Arrgh! Ja nimenomaan hangannut. Onni oli ottanut suusta kourallisen sosetta ja hangannut sen paitaansa ja sukkahousutkin oli siinä soseessa... Yritin sitten työpäivän päätteeksi hangata niitä sappisaippualla. Saa nähdä puhdistuvatko. Ainakin vielä niihin jäi semmoiset isot mustat tahrat... Parasta olis ostaa Onnillekin vain mustia vaatteita! :)
Että semmoista.
kumppari
Noi muut (lapset + mies) möyrii tossa olohuoneen lattialla kahden täkin kanssa. Helmi varsinkin tykkää kamalasti tosta peittojen seassa möyrimisestä. Onko teidän muiden lapset yhtä dorkia kuin Helmi? Välillä tuntuu, että ihan kuin koko päivän katselisi jotain komediaa tai sketsisarjaa, kun Helmi viihdyttää meitä. Kiipeilee mitä ihmeellisempiin paikkoihin (tosin kovin korkealle ei vielä pääse), joihin jää sitten jumiin ja kiljuu. Eilen meinasi kiivetä kylpyammeeseen, kun pääsi paljailla jaloilla kiipeämään sitä ammeen reunaa ylös. Nauraa tekonaurua, itkee tekoitkua, yksii tekoyskää ja kiljuu siinä välillä. Ja ihania irvistyksiä ja ilmeitä ja naurua tulee koko ajan. Jotenkin se on jo niin iso tyttö! Toki silloin, kun Helmiä ottaa päähän, niin sen kuulee koko rappu. Silloin on kuulosuojaimet paikallaan. Ihana tyttö, vaikka välillä niin rasittava. Helmi ei ainakaan usko yhtään kieltoja ja lempihommaa on tietenkin tehdä koko ajan niitä kiellettyjä juttuja. Uusin (tämä on tosin sallittu) lempihomma on mennä piiloon meidän makuuhuoneen vaatekaappiin. Kaapissa on liukuovet, mutta välillä Helmi ei saa sitten ovea auki ja kiljuu paniikissa kaapissa =)
Antakaahan vinkkejä, mitä kaikkia kotihommia 1-vuotiaat voivat tehdä! Meillä Helmi tyhjentää kauppakassin (tuo jokaisen tavaran yksitellen eteisestä mulle keittiöön tai antaa veljelleen, joka laittaa ne sitten pöydälle), vie likapyykit pyykkikoneeseen (ja myös muualle asuntoon, kiva sitten kun huomaa, että puolet pyykeistä unohtui koneesta...), tyhjentää astianpesukoneesta ruokailuvälineet (antaa ne veljelleen, joka laittaa oikeaan paikkaan laatikossa, tyhjentäisi muutkin astiat tiskikoneesta, mutta pelkään, että rikkoo ne) ja välillä keräilee pyynnöstä leluja (esim. legoja lego-laatikkoon). Jos jollain tulee vielä lisää kotihommia mieleen, mitä 1-v voi tehdä, niin vinkatkaa! Helmi on niin innokas apuri, että tykkäisi varmaan, jos saisi lisää hommia (meillä on aina käytetty lapsityövoimaa).
Nyt pitää lähteä sinne puistoon, joten lopetanpa tämän.
T:Fassiloora ja Helmi (viikon päästä 1 v 2 kk)
Pitkästä aikaa minäkin aattelin kirjoittaa, kun mies lähti Eetun ja tyttöjen (=koirat) lenkille. Mun pitäis kyl tiskata, mut kerkeehän sitä huomennakin...
Meilläkin on nyt saatu ihastella niitä ekoja askeleita vajaan viikon verran, joten oppihan tuo poika kävelemään ennen koulua! ; )
Syöminen onnistuu jo ihan ok, varsinkin jos on jotain mitä saa ite laittaa omaan suuhun (makaronit, lihanpalat, hedelmäpalat, murot yms.) Mutta lusikkaa ei vielä oikein tajuta mitä sillä pitäis tehä... Ja mikä parasta, jos ei ite tykätä jostain tai ei enää huvita syödä tai koirat on sopivasti (AINA) lähettyvillä, niin koirille on mukava antaa namupaloja omasta ruoasta... huoh!
Meille ei muuta ihmettä kuulu, kuin että ollaan nyt sairastettu oikein urakalla, eka oli ripuli, sitten korvatulehdus, sitten kuumeflunssaa, ja nyt enää kähistään... torstaina on jälkitarkastus korvista... Mutta tervehän tuo mies jo on!
Niin ja onhan Eetu päässyt kunnolla yökyläilyille, kun on ollut noita Hpk:n pelejä, missä ollaan miehen kanssa pyöritty... Ja hyvin on Eetu mun vanhempien luona viihtynyt, useammin sais kuulemma tulla...
napero ja Eetu 1v2kk
Täällä se vaan ylensyönti jatkuu, tänään saatiin tuhottua loput valkosipuliperunat mutta lammasta sen kun riittää. Ei se mitään, syön senkin. Ja jos jotain vahingossa jää ei nelijalkainen karvainen laumanjäsenemme laita yhtään pahakseen vaikka saisikin tähteet.
Ne valkosipuliperunat oli muuten pakasteesta, tosin höystän niitä lisävalkosipulilla, muuten ovat turhan mietoja... Olen allerginen raa' alle perunalle, joten perunankuorimista koetan välttää milloin se on mahdollista (ja järkevää -muutamasta keittoperunasta viis). Viimeksi kun mun äiti oli meillä ja olin näitä pakastevalkkareita varannut ryhtyi äiti nyrpistelemään nenää ja väitti ettei niistä tule niin hyviä. Rouva sitten sai kuoria perunansa. Eikä mun mielestä pakasteversion tarvinnut hävetä.
Fassiloora, onpa Helmi näppärä! Mä olen koettanut kertoa muksulle että roskat voi viedä roskiin, mutta se ei vielä suju toivotulla tavalla. Silppu kyllä kantaa roskan roskikseen, jopa tiputtaa sen ryhtyäkseen saman tien dyykkaamaan roskaa takaisin.
Mukelo harjoittelee kovasti tunteiden ilmaisua ja etenkin pettymisen sietokykyä (voiko näin sanoa?), niinpä lapsen löytää useasti mahalteen maasta, siinä potkii jalkaa ja pyörii hetken aikaa kunnes unohtaa koko jutun. Lauantaina venkuroi ostoskärryissä (tietenkin just kassalla) sillä seurauksella, että silmäkulma osui liukuhihnan kylkeen ja huutohan siitä tuli. Oli muuten tasan toinen kerta kun Silppis itkee julkisella paikalla.
Napero79, meillä ei koira ole IKINÄ saanut mitään ruokapöydästä, mutta kas vain, nykyään parkkeeraa ruoka-aikaan Silpun syöttötulin viereen. Seisoo siinä mukamas ihan muina koirina. Pukelo ojentelee ystävällisesti leipää ja ties mitä ja minä hätistelen koiraa kauemmas. Koira kattoo minua ymmärtämättä yhtään mitään, Silppishän suorastaan väkisin tunkee makupalaa suuhun, miksei sitä muka saisi ottaa?
Parkkeeraan telkkarin ääreen, viime viikon CSI NY jäi näkemättä ->
KL.
Pääsiäsinenkin jo meni, joten josko toivottaisi jo valmiiksi hyvät vaput ja juhannuksetkin mulla kun on niin passiivista tämä kirjoittaminen. Mä en kerta kaikkiaan tajua miten musta on tullut niin saamaton, etten paria riviä saa kirjoitetuksi. En kyllä saa aikaan mitään muutakaan joka päivä haaveilen tekeväni kaikennäköistä mutta kummasti vaan ne päivät katoaa.
Nytkin tulin mukamas kirjoittamaan työpaikkahakemusta ja kääntämään ansioluetteloani suomeksi niin ja arvatkaas onko yhtään riviä kummastakaan tehty vielä. Nyt kun tuli pakonomainen tarve kirjoittaa tänne : ) En oikein osaa enää tuota hakubyrokratiaa. Mä kun en oon 7 vuoteen yhtään hakemusta väsännyt.
Kaalilaatikolle myöhäiset kiitokset emännöinnista taannoin, toivottavasti piakkoin saadaan uusi tapaaminen. Niistä hoitopalveluista me on käytetty mll:n tyttöjä. Kannattaa etukäteen sanoa vielä erikseen toivomus, että haluatte hoitajan joka on tottunut käsittelemään " vauvoja" .
Me oltiin pääsiäinen reissussa ja mies on nyt talvilomalla ja Julianna sit tietty on kipeänä eli se siitä erillaisesta arjesta. Vähän oli aamulla huono omatunto kun hain tytön sängystä oli raukka nukkunut oksennuksissaan. Haju ja näky oli sanoin kuvaamaton. Kyllähän se koetti ilmeisesti yöllä sanoa, että tulkaa auttamaan. Mut mä pistin sen ihan normaalin yöheräilyn piikkiin ja en vaivautunut keskeyttämään omia uniani kun neiti kuuletti nukahtavan saman tein ääntelyynsä kuten yleensäkin. No tänään on sitten koko päivän ollut sylissä ja juonut pelkkää mehua.
Meillä ei vielä neiti osaa noita kotitaloustaitoja ja jos isäänsä tulee niin ei niitä ikinä opikkaan. Roskisdyykkaus ym kaappien tyhjentäminen on kova sana täälläkin.
Mitäs muuta mun pitikään sanoman Nonnun isällepikaista toipumista nyt ainakin. Josko nyt lukisi vanhat pinot ja sit alkais väsään sitä hakemusta....Niin ja likkojen lenkillekin pitäis rekisteröityä...
Marcel