Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Halvin proteiini kaupassa? Saako 1,20€ mitään?

Vierailija
07.09.2025 |

Perunaa on mutta ei mitään muuta. 

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nälkä lähtee hetkessä kun keittää teetä laittaa paljon sokeria siihen.  Sillä.  Mutta kun me nuorena oltiin tuhlattu rahat niin oltiin vaan syömättä monta päivää.  Saat kyllä lihapullapaketin kaupasta halvinta laatua tolla rahalla mikä sopii perunan kanssa. 

Vierailija
22/78 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perunoita ja kananmunavalkokastike. Pari pulloa joudut kauppamatkalta ehkä keräämään, että saat paketin kananmunia. Tai ehkä löytyy kotoa tyhjiä pulloja?

Ei välttämättä joudu keräämään pulloja. Mutta jos tarvitsee maitoakin ostaa, niin molempiin tuo raha ei mitenkään riitä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerää pari pulloa ja saat soijarouhetta ja makaronia. Siitä tulee hyvää nistipataa jos on vielä sipulia/mausteita. Ja syöt siitä monta päivää

Vierailija
24/78 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kilo kuivattuja herneitä.

Mitä sä teet kilosta kuivattuja herneitä ja perunasta? 

esim.. Liota herneet, keitä ne kevyesti, sekoita pottujen kanssa muussiksi. Hyvää tulee!

Ei kukaan tuollaista syö. Siis anteeksi vaan, mutta tuohan on hirveää sontaa.

Ai et syö perunoita ja herneitä yhdessä?

Vierailija
25/78 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin pienellä rahalla saa Prismasta Kotimaista M-koon kananmunia 10 kpl. Kyllä niistä perunan kanssa saa laitetuksi perunamunakkaan. 

Miltäs vuodelta tuo hinta? Maksoi eilen 1,89€.

Vierailija
26/78 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen ostamaan 1kg maustamatonta jogurttia. Kotimaista merkiltä saat halvalla

Vierailija
27/78 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

esim.. Liota herneet, keitä ne kevyesti, sekoita pottujen kanssa muussiksi. Hyvää tulee!

Sulla ilmeisesti varaa valita?

Muistan joskus tehneeni keittoa, jossa oli soijarouhetta, makaronia ja pakastejuureksia.

Ei todellakaan ollut hyvää, mutta piti nälkää ja sai hiilaria, proteiinia ja kuitua.

Vierailija
28/78 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

500 g maksaa noin euron. Kuivatuissa herneissä on tosiaan paljon proteiinia. Pitää vain jaksaa keittää monta tuntia. Liotus lyhentää keittoaikaa. Hernekeittoon ei välttämättä tarvitse muuta kuin herneitä, vettä ja hieman suolaa.

Proteiini on yksipuolista herneissä. 

Vierailija
29/78 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nälkä lähtee hetkessä kun keittää teetä laittaa paljon sokeria siihen.  Sillä.  Mutta kun me nuorena oltiin tuhlattu rahat niin oltiin vaan syömättä monta päivää.  Saat kyllä lihapullapaketin kaupasta halvinta laatua tolla rahalla mikä sopii perunan kanssa. 

Ketkä me???? Ja et varmana nuorena ollut syömättä monta päivää, sait ainakin koulussa ilmaisen ruoan.

Vierailija
30/78 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munia!!!!!

Vierailija
31/78 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

500 g maksaa noin euron. Kuivatuissa herneissä on tosiaan paljon proteiinia. Pitää vain jaksaa keittää monta tuntia. Liotus lyhentää keittoaikaa. Hernekeittoon ei välttämättä tarvitse muuta kuin herneitä, vettä ja hieman suolaa.

Herneiden aminohappokoostumus on vajaavainen. Yhdistämällä täysjyväleipä ja herneet saadaan hyvä yhdistelmä aminohappoja kasviproteiinista. Sen takia hernekeitto ja tumma leipä maistuvat yhdessä niin hyvälle.

Vierailija
32/78 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksipuolista proteiinia?

Vierailija
33/78 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olen ollut oikein vähissä rahoissani, olen saattanut ostaa soijarouhetta. Harmillisesti sitä on monessa kaupassa vain 500 g pussissa, mikä vastaa monta kiloa jauhelihaa. Kuitenkin tälläkin hetkellä meillä on 250g paketti, mikä maksoi juuri noin 1,20€, vai oliko 1,25€. Soijarouheuden hinnat vaihtelevat. Ennen oli Lidlissä tosi halpa, mutta en ole hetkeen hyllyssä nähnyt kuin sitä noin 3 euroa maksavaa. Soijarouhetta käytetään kuten jauhelihaa, mutta koska maistuu niin vähän, pitää lisätä mausteita melko reilusti. Siitähän saa makaronilaatikkoa, jos haluaa tehdä ison ruuan useammalle kerralle. Olen joskus tehnyt perunalaatikon, jossa jauhelihan tilalla soijarouhe.

Miten valmistat soijarouheen?

Olin joskus nuorena kasvissyöjä pitkään ja osasin myös tehdä siitä maistuvaa. Nyt on unohtunut ja tuntuu jotenkin muka työläältä.

Pannulla paahdat tilkassa öljyä hetken, mausteet laitat myös tässä vaiheessa sekaan. Sitten lisään hieman nestettä, tomaattipyreellä saa hyvän maun aikaiseksi.

Vierailija
34/78 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olen ollut oikein vähissä rahoissani, olen saattanut ostaa soijarouhetta. Harmillisesti sitä on monessa kaupassa vain 500 g pussissa, mikä vastaa monta kiloa jauhelihaa. Kuitenkin tälläkin hetkellä meillä on 250g paketti, mikä maksoi juuri noin 1,20€, vai oliko 1,25€. Soijarouheuden hinnat vaihtelevat. Ennen oli Lidlissä tosi halpa, mutta en ole hetkeen hyllyssä nähnyt kuin sitä noin 3 euroa maksavaa. Soijarouhetta käytetään kuten jauhelihaa, mutta koska maistuu niin vähän, pitää lisätä mausteita melko reilusti. Siitähän saa makaronilaatikkoa, jos haluaa tehdä ison ruuan useammalle kerralle. Olen joskus tehnyt perunalaatikon, jossa jauhelihan tilalla soijarouhe.

Olin joskus nuorena kasvissyöjä pitkään ja osasin myös tehdä siitä maistuvaa. Nyt o

Työnnä nyt jo se saatann soijarouhe vit-tuus!!!

Vierailija
35/78 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen ostamaan 1kg maustamatonta jogurttia. Kotimaista merkiltä saat halvalla

Maksaa 1,55 euroa ja sisältää todella niukasti proteiinia.

Vierailija
36/78 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin joskus nuorena kasvissyöjä pitk

Soijarouhe tuntuu menevän joillain tunteisiin.

Vierailija
37/78 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vaihtoehtona olisi nälässä ja syömättä olla kolmatta, kyllä toikin alkaisi maistumaan

Vierailija
38/78 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herneet on kylläkin terveellisiä, ja niitä on kehotettu syömään enemmän. Sen sijaan en ymmärrä näitä outoja sotkuja, että keitä perunat ja liota yön yli herneet ja keitä ne ja työnnä yhdeksi mössöksi. Puistattavaa. Yleisesti kaikki ruoka kaipaa mausteita, mutta tuo nyt on jo koostumukseltaankin sian ruokaa. Muusi, jossa herneen kuoria. Maun voin vain kuvitella. Jos minulla ei olisi kuin herneitä ja perunaa, ostaisin pakasteherneitä ja söisin ne keitetyn perunan kanssa, päälle jotain margariinia tai voita sekä suolaa. 

Vierailija
39/78 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin joskus nuorena kasvissyöjä pitkään ja osasin myös tehdä siitä maistuvaa. Nyt on unohtunut ja tuntuu jotenkin muka työläältä.

Olen eri. Valmistan soijarouheen niin, että kuumennan vedenkeittimessä vähän vettä, kaadan veden kulhoon ja liotan siihen lihaliemikuution ja pehmennän siinä soijarouheen. Kasvissyöjä laittaisi varmaan kasvisliemikuution.

Mausteeksi sopii pieneksi silputtu sipuli ja mustapippuri, ja savupaprikajauhe tekee minusta siihen aivan omanlaisen lihaisan aromin. Nämä kuuluu minulla n.s. perussettiin. 

Usein lisään seokseen myös karkeaksi raastetun porkkanan ja muita kasviksia kuten paprikaa tai kesäkurpitsaa pieninä kuutioina, ja käyttötarkoituksesta riippuen voin laittaa myös paketin tomaattimurskaa. Jos haluaa mukaan vähän enemmän purutuntumaa, niin pieni ropaus mantelirouhetta on hyvä lisä. 

Vierailija
40/78 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

230 grammaa kikherneitä hintaan 0,85 euroa. Saat vielä purkin halvinta tomaattimurskaakin ostettua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi