Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin opiskelemaan, mutta ei ole varaa

Vierailija
06.09.2025 |

Käyn siis kokopäivätyössä, 2 lasta. Kaikissa verkko-opinnoissakin on päiväsaikaan pakollista läsnäoloa siellä verkossa. Paska juttu. 

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata opiskella. Jos opiskelet itsellesi väärän alan tai sairastut et saa opiskella uutta ammattia, sun on oltava kitumassa siinä ammatissa minkä olet opiskellut. Suomessa orpo päätti ettei täällä saa ammattia vaihtaa. 

Sun on oltava samassa ammatissa   elämäsi loppuun asti.

Ennen vaihdeltiin, mullakin on viisi eri ammattia. Ekana olin kirjaston täti,sitten olin  tekstiiliompelija, sitten   opiskelin   toimistoalaa, sitten sihteeriksi ja  nyt olen kouussa töissä, jossa oon ollu  nyt 15 v. nyt ei orpon aikan  enä onnistu etsiä  itselleen mielekästä työtä.

Suomessa on 15 v tieettävä mitä teet loppuelämäsi!!!! Härskiä.

Vierailija
22/38 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin opiskellaan, sitten vasta työ ja lapset. Kuten hyvin tiedät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykypäivänä tuo järjestys ei vain etene noin suoraviivaisesti, vaikja hybä lähtökohta toki on edelleen

Suomessa on lukuisia korkeastikin koulutettuja, jotka ovat työttömiä, joten ei se työttömyys välttämättä pääty pelkästään  kouluttautumalla.

Mutta, jos et kovasta yrityksestösi saa töitä ja sen lisäksi mahd. vielä bonuksena jonkun.maksamaan palkkaakin töistäsi, joista  maksajista on vielä isompi pula kuin työntekijöisttä, niin kyllä sitä alkaa moni miettiä vaihtoehtoja....

Eikö vaihtoehtona oikein kiinnosta hengen riistäminen itseltä (, eikä muiltakaan) tai odottaa, että joku ruoskisi verille tai karkoittaisi asumaan jonnekin maamiinojen viierelle  tai tilalke tallottavaksi (Kaikki viimeksi mainitut täällä luettuja ehdotuksia mitä työtön voisi tehdä)

Pätkätöihin tuomittu maisteri

Vierailija
24/38 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelin yhden tutkinnon ennen lapsia, mutta haluaisin vaihtaa alaa. Ihminen muuttuu ja kasvaa, kuten hyvin tiedät. Ap

Vierailija
25/38 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Orpo haluaa suomeen  suuren työttömyyden, kun tekee päätöksiä jotka vähentää työllisyyttä. Selvästi hän haluaa suomesta käyhän vaan ja käyhiä ihmisiä. Muuten hän edistäsi koulutusta, alentasi verotuksta, ei tekisi työntekijään kohdistuvia leukkkauksia ja   vaikeuttaisi nniitä. Kaikki  sen idiootin tekemät  teot on heikennystä vaan normaaliin ihmiseen.

Parempi olla kelan asiakas  kun yrittä yhtään mitään. Mitä enempi yrität sen käyhempi olet. Valehtelulla ja huijaamisella orponkin rahansa on saanut, nyt nosti omaa palkkaansa treippaasti ja  leikkasi köyhiltä..

Miksi jätät elämäsi muiden ohjattavaksi? Jos ei ole kivaa, kun muut päättää, niin eikö pitäisi itse sitten tehdä asialle jotakin? 

Vierailija
26/38 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Ei talous vaan kestä opiskelua vaikka motivaatiota olis. Velkaa en halua ottaa.

Ok. Eli motivaatiota ei ole tarpeeksi. Miksi jonkun muun pitäisi rahoittaa sun opiskelut? Säästä etukäteen, ota lainaa, pienennä kuluja, tee töitä osa-aikaisesti jne. 

Vierailija
27/38 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs se opintovapaa on? Vai eikö sitä enää ole?

Millä yh elättää lapset opintovapaalla, jos nyt sellainen olisikin?

Toiset näkee vaan ongelmia ja valittaa. Ei ole väliä onko yv vai ei. Säästä etukäteen, lyhennä työaikaa, ota lainaa. Niin me muutkin. 

Vierailija
28/38 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin AMK:ssa on työssäkäyville tarkoitettuja monimuoto-opintoja, jossa luennot on iltaisin.

Mitä alaa ap haluaisi opiskella? Avoimessa korkeakoulussa on paljon kokonaan verkossa suoritettavia kursseja. Kaikissa ei ole edes luentoja, vaan ne on sellaisia 'tässä materiaali, opiskele keskenäsi omaan tahtiin ja kysy Discordissa/Telegramissa neuvoja toisilta opiskelijoilta'.

Vierailija
29/38 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä hahmota, miten kokopäivätöissä oleva kahden lapsen yksinhuoltaja ehtisi opiskella uuden tutkinnon. Jos opintoja ei ole päivällä, ne ovat iltaisin ja viikonloppuisin. Milloin olisit lasten kanssa? 

Vierailija
30/38 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän vähällä pärjää kun motivaatio on kova.

Älä katkeroidu, mene kohti haaveita. Löydä keino.

Vierailija
31/38 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy työnantajalta opintovapaita/palkatonta vapaata noille läsnäolopäiville.Jos sinulla on eka/tokaluokkalainen käytä osittainen hoitovapaa. Jos päiväkoti-ikäisiä, maksut tippuu kun tulot tippuu. Ota opintolaina - kaikki mitä irti saa- ja mene kohti unelmia. Pari vuotta menee nopeasti, pidemmät tutkinnot tehdään työn ohessa. 

Vierailija
32/38 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiks Orpo just  muutama viikkositten  huudellu että lapset pitää tehdä aikaseen niin saat suuremmat  lapsilisät? Sehän haluu  että   yläasteikiset alkaa tekemän lapsia. Mitä nuorempana sen parempi. 

Kuules, jokainen tekee lapset silloin kun itselleen sopii ei sulta sitä kysytä. Minä ainakin tein lapset sillon kun meille sopi, tykkäsi poliitikot siitä taie en, yleensä katottiin että kelan  etuudet kohdistuu sitten aina meihin.  Hyvin saatiin rahaa ja saadaan edelleen.

Vierailija
33/38 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Orpo haluaa suomeen  suuren työttömyyden, kun tekee päätöksiä jotka vähentää työllisyyttä. Selvästi hän haluaa suomesta käyhän vaan ja käyhiä ihmisiä. Muuten hän edistäsi koulutusta, alentasi verotuksta, ei tekisi työntekijään kohdistuvia leukkkauksia ja   vaikeuttaisi nniitä. Kaikki  sen idiootin tekemät  teot on heikennystä vaan normaaliin ihmiseen.

Parempi olla kelan asiakas  kun yrittä yhtään mitään. Mitä enempi yrität sen käyhempi olet. Valehtelulla ja huijaamisella orponkin rahansa on saanut, nyt nosti omaa palkkaansa treippaasti ja  leikkasi köyhiltä..

Miksi jätät elämäsi muiden ohjattavaksi? Jos ei ole kivaa, kun muut päättää, niin eikö pitäisi itse sitten tehdä asialle jotakin? 

MUIDEN OHJATTAVAKSI? Miten niin? Miten  sinä voit teitää miten elämäni elän? Älä arvaile.

Minä olen itse ohjautuva ihminen ollut aina, itse ohjaan elämäni ja teen, ei sitä muu elä kuin minä itse. Jos muut ohjaisivat elämääni niin kaipa he sitten maksaisivatkin koko elämäni ja kaiken mitä tarvitsen. Ei kukaan ole minun vieressäni sanonut koska menen vessaan, koska syön, koska  menen ulos tai muuta... olet aika hassumielinen alkoholisti ilmeisesti kun harhoja täällä kirjoittelet. Jätä viina pois niin elämäsi kirkastuu. Nauroin mahani kippuraksi kun luin  kirjoituksesi, että  me kaikki tarvitaan ohjaaja???Mihin ihmeessä? 

Jos sinä tarvit niin miksi luulet että kaikki suomalaiset tarvii? Millanen kotikasvatus sulla on ollut, kun et pysty hoitamaan omia asioitasi itse? 

Mitä oikein tarkoitit tuolla lauseella?  Etkä sinä osaa elää omaa elämääsi itse, tarvit jonkun joka sanelee??? Sinun mielenterveytesi ei ole terve jos tarvin  ohjaajan itsellesi. Surullista.

Vierailija
34/38 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikki hoitajat on jättäneet työnsä huono palkka ja huonot työolot, opiskelijat jättävät opiskelut ja muuttavat ulkomaille, parempi työ, ihmisarvo ja palkka. Kun suomessa ei voi enää opiskella, niin miski tänne kukaan jäisi?

Tällä ihmisten rahat menevt ulkomaille, eduskunnan palkkojen nostoon  monella tonnilla, ja  työlliset on  ala arvoisia  orjia.

Orpon orjat,hieltä palkat pois, omaisuudet pois ja talot pois jotka joutaa sitten pakolaisille. Näin orpo kohtelee omaa kansaa. Nostaa omaa palkkaa ja vie   duunareilta rahat itselleen. 

Vierailija
35/38 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelin merkonomiksi ja sitten työkkäristä tuli ilmoitus että työttömyystuki katkee jos jatkan opiskelua. Se olisi ollut hyvä koulutus minulle ja olisin varmaan saanut töitäkin.

Etkö olisi voinut tehdä samalla osa-aikatyötä keikkalaisena kaupoissa? Merkonomi ei ole kovin vaativa koulutus. Olisit varmasti sen samat 600€ kuukaudessa, tai vaikka enemmänkin, ehtinyt tienata opiskelujen ohessa. 

Vierailija
36/38 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelin merkonomiksi ja sitten työkkäristä tuli ilmoitus että työttömyystuki katkee jos jatkan opiskelua. Se olisi ollut hyvä koulutus minulle ja olisin varmaan saanut töitäkin.

Jos ja jos niin lehmäkin lentää,uskoo ken tahtoo.

Vierailija
37/38 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin AMK:ssa on työssäkäyville tarkoitettuja monimuoto-opintoja, jossa luennot on iltaisin.

Niin minäkin olen luullut. Ja kun AMK:ssa on jopa verkko-opintoja, joissa kokonaisen tutkinnon voi suorittaa verkossa. Mutta lähempi tarkastelu paljastaa, että etenkin ensimmäisenä vuonna on 2 päivää viikossa aikaan sidottua opiskelua keskellä päivää. Eli ei se todellisuudessa olekaan niin joustavaa ja riippumatonta kuin mainostavat. Ap

Vierailija
38/38 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ap tahtoisi opiskella? Nyt voit valjastaa meidät etsimään mahdollisia vaihtoehtoja. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi