Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**EX-HAAHUT VIIKKO 15**

09.04.2007 |

[color=limegreen][size=3]♥ ♥ ♥EX-HAAHUILIJAT♥ ♥ ♥[/size][/color]

[color=darkviolet]Ex-haahuilijat on aiemmin keskenmenon kokeneiden odottajien oma ryhmä[/color]

[color=limegreen] [size=6] ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ [/color][/size]

[color=limegreen]Ex-haahuilijat lasketun ajan mukaisessa järjestyksessä[/color]

[b][color=darkviolet]Toukokuu 2007[/color][/b]

[b][color=limegreen] Limetti1 [/b][/color] 23-vuotias 1 1/2 vuotiaan pikkutaaperon äiti. Keskenmenon sain heinäkuussa rv6 ja nyt heti tärppäsi uudestaan, ilman menkkoja välissä.[color=violet] LA 1.5[/color]

[b][color=limegreen]Pirpaliina: [/b][/color] vm-78 mies vm-80, ennestään tytön 01/03 ja pojan 08/04 äiti, km koettu rv8+ 08/06 ja nyt raskaana ennen km jälkeisiä menkkoja[color=violet] LA 17.5[/color]

[b][color=limegreen]emunainen: [/b][/color] 23 v mies 27 v, esikoista odotellaan. km 11/05 n. 8 rv:lla. Itä-Helsingissä asustellaan. [color=violet]LA 19.5.07[/color]

[b][color=darkviolet]Kesäkuu 2007[/color][/b]

[b][color=limegreen]Juuliar74: [/b][/color] Olen vm 74, samoin mieheni. Asun Etelä-Karjalassa ja meillä on yksi tyttö, synt. 03/2005. Toista lasta aloimme yrittää tänä kesänä ja ensimmäinen (ja toivottavasti myös viimeinen) km tuli 08/2006. [color=violet] LA 12.6[/color]

[b][color=limegreen]Sani-74: [/b][/color] minä -74 mies -68, kaksi lasta -01 ja -03 syntyneet. Km 8/05 (kohdunulkopuolinen). [color=violet] LA 26.6[/color]

[b][color=limegreen]Koala-72: [/b][/color] Minä siis -72, mies-71. Ensimmäistä hartaasti odotetaan. Km 11/2005 (kaksoset). Nyt plussa lokakuussa. [color=violet] LA 28.6.[/color]

[b][color=darkviolet]Heinäkuu 2007[/color][/b]

[b][color=limegreen]DreamOne: [/b][/color] Olen 29-vuotias, mies 26-vuotias. Ensimmäinen clomeilla avustettu raskaus päättyi keskenmenoon vuonna 2004 ja toinen raskaus todettiin tuulimunaksi viikolla 12 kesällä 2006. Nyt plussasin ensimmäisestä clomikierrosta ma 13.11.2006. [color=violet] LA 25.7.[/color]

[b][color=darkviolet]Elokuu 2007[/color][/b]

[b][color=limegreen]Helga76: [/b][/color] Molemmat 3-kymppisiä. Ekaa yritetään. Keskeytynyt km 07/06. Plussauspv 2.12.06. [color=violet] LA 6.8.[/color]

[b][color=limegreen]Kaisuli79: [/b][/color] Minä 27, mies 31. Meillä on poika s.-04. Km 7/06 rv 22+6. [color=violet] LA 13.8.[/color]

[b][color=darkviolet]Syyskuu 2007[/color][/b]

[b][color=limegreen]Joululahja: [/b][/color] minä 32v, mies 39v, poika 12/04, keskeytynyt km rv 12 05/06. Plussasin 28.12. [color=violet] LA 30.8.[/color]

[b][color=limegreen]Ultsi75: [/b][/color] Sain km:n 12/06 rv 6 ja uuden plussan sain heti seuraavasta kierrosta 7.1.07. Aikaisemmat lapset syntyneet -01 ja -03. Ykkösen ja kakkosen välissä mulla oli myös km rv 10+ (vai olikohan se 11+). [color=violet] LA 13.9.[/color]

[b][color=limegreen]levinia: [/b][/color] Neljän tytön äiti ulkomailta, minä ' 69 ja mies ' 66, takana tm 3/06 ; ja km:t 6/06 ja 10/06 viikoilla 8+. [color=violet] LA 16.9.[/color]

[b][color=limegreen]Tuutupii: [/b][/color] 28 v kuumeilija, mies on 31 v. Meillä on 1 v 9 kk ikäinen poika ja asumme Itä-Suomessa. Toisen lapsen yritys alkoi loppukesällä 2006. Minulla todettiin tuulimuna 10/06. Nyt siis uusi plussa 12.1.07. [color=violet] LA 23.9.[/color]

[b][color=darkviolet]Lokakuu 2007[/color][/b]

[b][color=limegreen]Tari: [/b][/color] Minä 34 ja mies 36,lapset poika 6/03 ja tyttö 8/04, km 10/05, tm 8/06 ja km 1/07 ja plussasin sit uudelleen 19.2.[color=violet]LA 26.10[/color]

[b][color=darkviolet]Marraskuu 2007[/color][/b]

[b][color=limegreen]72oinas: [/b][/color] Yritys aloitettiin 05/06 ja km sain 11/06.

ja nyt 26.2 plussasin uudestaan. Kolmatta odotellaan. Ollaan 35-vuotiaita molemmat ja pohjanmaalta kotoisin.[color=violet] LA olisi marraskuun alussa.[/color]

[color=limegreen]♥ [/color][color=limegreen] Vauvoja vuoden ajalta: [/color][color=limegreen] ♥[/color]

[color=6959cd][b] Riax [/color][/b] 16.4. [color=purple]tyttö[/color], 4325 g ja 53 cm, pipo 37cm

[color=6959cd][b] joanna04 [/color][/b] 30.4. [color=purple]tyttö[/color], 3592 g ja 50 cm

[color=6959cd][b] petjuska [/color][/b] 5.5. [color=darkgreen]poika[/color], 2980 g ja 47 cm

[color=6959cd][b] Miikuko [/color][/b] 6.5. [color=purple]tyttö[/color], 3710 g ja 50 cm

[color=6959cd][b] Mauku75 [/color][/b] 24.5. [color=purple]tyttö[/color], 3555 g ja 51 cm

[color=6959cd][b] uba-aba[/color][/b] 27.5. [color=darkgreen]poika[/color], 3220 g ja 49 cm, pipo 34,5 cm

[color=6959cd][b] Aapeli_77[/color][/b] 10.6. [color=darkgreen]poika[/color], 3620 g ja 52 cm, pipo 36,5 cm

[color=6959cd][b] Kengu76 [/color][/b] 25.6. [color=purple]tyttö[/color], 2855 g ja 49 cm, hattu 32 cm

[color=6959cd][b] kuutar-74 [/color][/b] 5.7. [color=purple]tyttö[/color], 4000 g ja 50 cm

[color=6959cd][b] Vinku75 [/color][/b] 29.6.[color=darkgreen] poika[/color], 3330 g ja 49 cm

[color=6959cd][b] Hope74 [/color][/b] 17.7. [color=darkgreen] poika[/color], 3390 g ja 50,5 cm, pää 34 cm

[color=6959cd][b] Wannabemami [/color][/b] 26.7. [color=darkgreen] poika[/color], 3280 g ja 48 cm, pipo 36 cm

[color=6959cd][b] Niamey_85 [/color][/b] 19.8. [color=purple]tyttö[/color], 3230 g ja 50 cm, pipo 36,5 cm

[color=6959cd][b] Lauris [/color][/b] 19.8. [color=darkgreen] poika[/color], 3930 g ja 52 cm,pipo 35 cm

[color=6959cd][b] Sartsu [/color][/b] 23.8. [color=darkgreen] poika[/color], 3545 g ja 52 cm

[color=6959cd][b] Kerttukasperi [/color][/b] 26.8. [color=darkgreen] poika[/color], 3005 g ja 51 cm

[color=6959cd][b] Femmamma [/color][/b] 7.9. [color=purple] tyttö[/color], 3805 g ja 51 cm, pipo 37 cm

[color=6959cd][b] Neronja [/color][/b] 7.9. [color=purple] tyttö[/color], 3650 g ja 49 cm, pipo 36 cm

[color=6959cd][b] Kuonokas [/color][/b] 8.9. [color=darkgreen] poika[/color], 3185 g ja 51 cm

[color=6959cd][b] Masunasu [/color][/b] 15.9. [color=darkgreen] poika[/color], 4480 g ja 52 cm, pipo 36 cm

[color=6959cd][b] Peebee [/color][/b] 15.9. [color=purple] tyttö[/color], 3465 g ja 50 cm

[color=6959cd][b] UusiNuppu [/color][/b] 26.9. [color=darkgreen] poika[/color], 4070 g ja 51.5 cm

[color=6959cd][b] ulriina [/color][/b] 4.10. [color=purple] tyttö[/color], 4310 g ja 54 cm

[color=6959cd][b] myttynen75 [/color][/b] 4.10. [color=darkgreen] poika[/color], 3864 g ja 51 cm

[color=6959cd][b] hexu83 [/color][/b] 13.10. [color=darkgreen] poika[/color], 3840 g ja 52 cm

[color=6959cd][b] marrasmamma [/color][/b] 2.12. [color=darkgreen] poika[/color], 3370 g ja 49 cm, pipo 34 cm

[color=6959cd][b] nippula [/color][/b] 23.12. [color=darkgreen] poika[/color], 3080 g ja 49,5 cm

[color=6959cd][b] maria80 [/color][/b] 16.1. [color=darkgreen] poika[/color], 4320 g ja 53 cm

[color=6959cd][b] Hannele-81 [/color][/b] 10.2 [color=darkgreen] poika[/color], 2890 g ja 49 cm

[color=6959cd][b] Enni-Maija [/color][/b] 20.2 [color=darkgreen] poika[/color], 3700 g ja 48 cm

[color=6959cd][b] titi75 [/color][/b] 3.3 [color=darkgreen] poika[/color], 3210 g ja 52 cm

[color=6959cd][b] mami-74 [/color][/b] 6.3 [color=darkgreen] poika[/color], 4325 g ja 53,5 cm

[color=6959cd][b] eka-vekara [/color][/b] 9.3 [color=purple]tyttö[/color], 3285 g ja 48 cm

[color=6959cd][b] Lizie [/color][/b] 11.3 [color=purple]tyttö[/color], 3300 g ja 50 cm, pipo 34 cm

[color=6959cd]Ex-haahujen yahoo-lista:[/color]

[b][color=darkviolet] groups.yahoo.com/group/exhaahut [/color][/b]

[color=6959cd]Listalle ovat tervetulleita kaikki exät, jo jakautuneetkin :)[/color]

[color=6959cd]Juttuja voi jatkaa myös vauvat-osiossa Ex-haahujen pinossa.[/color]

[color=6959cd]Listalle ovat tervetulleita kaikki vauvansa saaneet![/color]

[color=limegreen] [size=6] ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ [/color][/size]

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se on vain tämäkin viikko jo puolessavälissä, on nuo pyhät sekoittaneet kuviot ihan täysin. Onneksi kohta on taas viikonloppu! :)

Limetti: Sitten ette ole ystäväni kanssa samassa ryhmässä jos siellä tosiaan on uudelleen synnyttäjien ja ensisynnyttäjien ryhmät erikseen. Hän on minun tapaani ensissynnyttäjä. Ja varmasti Helsingin seudulla synnyttäjiä piisaa :) Kivalta kuulosti tuo lahja minkä miehellesi ostit, musta lautapelit on tosi viihdyttäviä. Me taas pelataan miehen kanssa aina yatzia, trivial pursuitia ja laivan upotusta. Varsinkin yatz on sellainen peli että siihen jää koukkuun ja sitä tulee joskus tahkottua monta iltaa. Se on kyllä totta, että on mukavaa kun ei tarvitse miettiä onko mies selvinpäin silloin kuin h-hetki koittaa. Kurjaa olisi lähteä jostain baarista miestä yhyttämään kun poltot alkaa. Uskon että nuo pelkosi siitä että saatko ihmisiä kiinni synnytyksen hetkellä ovat ihan normaaleja. Varmaan jokainen miettii että mitäs sitten jos joku ei vastaa puhelimeen tai ei juuri silloin pääse paikalle. Asioilla on tapana järjestyä ja aivan varmasti kaikki menee hyvin. Ihmiset on sellaisia, että kun tietävät h-hetken olevan lähellä, he ovat koko ajan valmiudessa tulla auttamaan. Ei silloin kukaan varmaan mihinkään pitkään reissuun lähde tai pistä puhelinta kiinni. Usko pois että kaikki sujuu oikein hyvin! :) Mitenkäs muuten siellä synnytystapa-arvioinnissa sujui?

Helga: Mulla oli alkuraskaudessa tuota samaa vikaa, eli menin klo 21 sänkyyn ihan poikkinaisena ja puolen yön aikaan heräsin ihan virkeänä. Eli tiedän kuinka kurjaa tuo on, grrr! Mustakin kuulostaa 7 tuntia autossa aika pitkältä ajalta. Kuten varmaan tiedät niin raskaanahan ei suositella mitään kovinkaan pitkiä automatkoja, kai siinä on joku tukosvaara tms. olemassa. Tietenkin miltä susta itsestäsi tuntuu on pääasia, eli jos koet voivasi hyvin niin ei kai siinä mitään. Mutta olen varma että ystäväsi ymmärtää jos ilmoitat ettet pääse tulemaan häihin, toukokuussa sullakin noita viikkoja alkaa olla jo aika reilusti. Kurjaahan se toki on! Minä en ole noiden vatsalihasten toimivuutta uskaltanut edes kokeilla kun vatsan sisäänpäin vetäminenkin tuntuu niin epämiellyttävältä. Mitenköhän muuten kuntosalilla neuvotaan vatsalihastreenit raskauden aikana? Kuntosalillahan saa toki käydä, mutta saako vetää vatsalihassarjoja... Ja todellakin tunnistin itseni tuosta omasta priva-talkshowsta! Voit vaan uskoa kuinka välillä tökkii olla täällä kotosalla itsekseen, sen takia nuo puhelut miehelle venähtää välillä ihan maratooneiksi. Ja yleensä mies ei saa suunvuoroa :D Itse asiassa yksin ollessa kaipaa enemmän ihan sellaisten arkiasioiden jakamista toisen kanssa tyyliin " olipas kiva päivä tänään" tai " et arvaa kuinka iso orava juoksi tien poikki" . Ei välttämättä mitään maata mullistavaa tai maailmanparannusta, ihan normikeskusteluja. Onneksi mies tulee pysyvästi kotiin jo toukokuun puolessavälissä kun itse jään äippälomalle. Ilman tuota muutosta tulisin hulluksi kun ei pääse töihinkään pulisemaan! Jaksamista muuten kovasti niiden kylkivaivojen kanssa!

Pirpaliina: I´m glad that you are back! Tervetuloa normaaliin elämään :) Tai no, niin normaaliin kun pystyt. Täytyyhän sun vieläkin olla varovainen ja välttää rehkimisiä. Mutta ihanaa tosiaan kun olet päässyt kotiin, varmasti tuntuu mahtavalle. Ja näet taas lapsia kotioloissa :) Niin minäkin arvelin että tuo asettuminen myös miesten kohdalla on ihan normaali tähän asiaan kuuluva juttu. Se on itse asiassa ihan kivaakin. Tänään juuri kyselin mieheltä kun tuli yliopiston opiskelijariennoista puhetta että tekisikö hänen mielensä olla mukana, niin sieltä tuli jyrkkä ei. Kiusottelin että täällä vaan kotosalla joutuu mun ja kasvavan masuni kanssa olemaan, niin vakuutteli että se on todella paljon mieluisampaa kun opiskelijabilettäminen. Kyllähän tuollaiset sanat tuntuu ihanilta, täytyy myöntää! Heh, hauska toi " tiedän mitä teit viime juhannuksena" :D Kyllä sitä itsellekin välillä tulee vaivautunut olo kun ihmiset katselee mahaa. Voi oikein nähdä katseesta että " jaahas, sitä on sitten vähän harrasteltu paheellisuuksia kotosalla" . Vaikka ihan luonnollistahan tämä on, mikäs sen luonnollisempi asia kuin raskaus! Mutta joskus täällä odottavan äidin päässä risteilee niiiin kummia ajatuksia :D

omaa naperoista: POKS POKS POKS sitten taas jälleen. Ihanaa. Oltiin eilen miehen kanssa teatterissa ja siellä oli aika kovat äänitehosteet. Nappula hyöri ja pyöri oikein kunnolla, taisi äänet kantautua ihan hänenkin korviinsa asti. No, se on hyvä tottua ääniin jo varhaisessa vaiheessa, tämä maailma kun ei meluton valitettavasti ole. Muuten kaikki tuntuisi olevan ok, ei sen ihmeempiä vaivoja tai muita huolia. Viikon päästä keskiviikkona on se kauan odottamani lääkärineuvola, jossa sitä sukupuoliasiaa voisi kysellä. Jo jännittää kovasti! Viikonlopuksi olen lähdössä ensi kuussa synnyttävän hyvän ystäväni luokse ja käyn samalla kyläilemässä äidilläni, jonne tulee muutakin lähisukua. Odotan reissua innolla. Varsinkin kun mulla on kampaajakin perjantaina ja saan reissuun uuden tukan. Mies lähti tänään opiskeluihin eikä tule kotiin kuin vasta seuraavaksi viikonlopuksi. Mulla on siis hyvää aikaa lähteä kierrokselle masua esittelemään :)

Nyt valmistautumaan töihin, c u all again!

D.O. kera nappulan rv 25+0

Vierailija
2/13 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko kaikki aktivistit on vauvansa lunastaneet vai olenko mä ainoa, jolla on aikaa roikkua täällä?!

Joka tapauksessa, mun äippäloma alkoi virallisesti eilen. Sainkin odottaa niitä päätöksiä, mutta lopulta ne sitten päivää ennen - eli tiistaina tuli postiluukusta. Ehdin jo panikoida, että ovat vahingossa pistäneet hakemukset silppurin läpi, mutta päätös olikin tehty vasta viime viikolla.

Pari päivää olen kärvistellyt säännöllisiä kivuttomia supistuksia 2-20min välein ja tiistai-keskiviikko välisen yön olinkin synnärillä. Illalla tilanne oli 3cm auki ja ½cm kanavaa, mutta aamulla todettiin, ettei tilanne ainakaan kovin nopeasti etene. Vaihtoehdot oli mennä joko osastolle tai kotiin odottelemaan. Tietenkin halusin kotiin. Viime yönä oli niitä " oikeitakin" suppareita muutama, mutta kun sitten uni tuli niin aamuun meni ihan mukavasti. Ja kasassa olen edelleen... Odottelen vain sitä tunnetta, että on oikeasti lähdettävä, koska eipä tämä nyt ainakaan tällä vauhdilla tunnu etenevän suuntaan eikä toiseen. Päivistä tässä kyllä taidetaan ennemmin puhua kuin viikoista, mutta nyt ei vauvalla todellakaan ole enää mitään hätää. Alan itse olla vain aika kypsä näiden suppareiden kuuntelemiseen. Eilen teki oikeesti mieli lähteä kunnon lenkille, että jotain tapahtuisi, mutta järki sanoo kuitenkin vielä, että päiväkin lisää on lottovoitto.

Manu mylläilee taas kovasti. Olikin vähän hissukseen tuossa eilisen illan ja viime yön, ihan kuin olisi kuunnellut suppareita hänkin. Ihan kuin yrittäisi pyrkiä kyljistä pihalle.

Jees... aurinko paistaa eilisen lumimyrskyn jälkeen aika kivan näköisesti, jos vaikka kävisi vähän päivemmällä pihalla. Mukavaa kevätpäivää ihan kaikille!

Pirpaliina ja poksahtelevat viikot 35+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on tosiaan juu ollut hiljainen viikko, ei olla kuultu kaikkien pääsiäiskuulumisiakaan. Toivottavasti muut palailevat tänne meidän iloksi kohtapuoliin :) Olisi oikein mukava saada uusia plussaneitakin joukkoon, voiko olla että niitä ei ole nyt vaan tullut, voi harmi.

Pirpaliina: Onnea virallisen äippäloman alkamisesta! Voihan harmi että jouduit TAAS synnärille, hitsin pujut mikä ilkeä raskaus sulla on kyllä ollut! Varmasti alkaa puuduttaa suppareiden tarkkailu, varsinkin kun niitä " oikeita" alkaa jo pikkuhiljaa odottaa. Hyvän viikkoinen vauva teillä jo on, eli mitään hätäähän ei enää ole. Mutta ymmärrän kyllä toiveesi siitä että vauva pysyisi ihan loppuun asti masun suojissa. Oletteko muuten ajatelleet vielä lisää lapsia vai oliko tämä raskaus niin rankka että teidän lapsiluku jää tähän? Jos näin henkilökohtaista kysymystä saa esittää :) Koitahan nauttia Manun myllerryksistä ja auringonsäteistä!

omaa: Täytyy lähteä käyttämään autoa rengasliikkeessä kun vaihdettiin viikonloppuna kesärenkaat ja auto puoltaa oikealle ihan tajuttomasti. Kaikki kotikonstit on jo käytetty ja kaikki mahdolliset tarkastukset tehty. Jarruissa ei pitäisi vikaa olla, sillä talvirenkailla kulkee ihan suoraan. Täytyy vaan hipsiä lakki kourassa asiantuntijan pakeille ja kysellä että mikä nyt riivaa... Lisäksi käyn katsomassa jotain kivaa tuliaista ystävälleni jota menen viikonloppuna tapaamaan. Illemmalla käyn vielä yhdellä tutulla katsastamassa sitterin ja leikkimaton jota tarjosi meille, joten puuhaa riittää tälle päivälle!

Mukavaa päivää exille toivottavat D.O. ja nappula rv 25+1

Vierailija
4/13 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan, oltiin pääsiäinen reissussa ja en kerennyt ilmottaa, että oon pimennossa hetken ja kun kotiuduttiin, niin karmiva flunssa iski ja en oo jaksanut konetta edes avata koko viikolla, mutta nyt päätin ryhdistäytyä ja tulla katselemaan kuulumisianne!!!

Pirpaliina: Ai sä olet vielä yhtenä kappaleena, olin ihan varma, että oot jo poksahtanu, mutta hyvä näin, ei tarttis kauaa enää kärvistellä, kun saa luvallisesti jo poksua:-) Kiva kun pääsit kotiin välillä....varmaan todella ahdistavaa olla sairaalassa koko ajan erossa miehestä ja lapsista, en edes uskalla ajatella, kuinka ikävää se varmasti on...Nyt ollaan jo kalkkiviivoilla, kuomaseni ja kohta saadaan pikku nyytit syliin, kyllä sitä kai sen eteen tekisi mitä vaan!!! Tsemppiä loppukoitokseen sinnekkin päin ja kova rutistus!!!

Helga: Mistä sä nyt noi viikot oot vetässy???? Täähän on ihan sairasta, sä oot jo reippaasti yli puolen välin, ONNEA!!!!! Mulla myös tota sanojen hakemista ja änkytystä ja TODELLA PAHAA DEMENTIAA!!!! Et ole yksin asian kanssa ja mä oon pelänny, et oonko jotenkin epänormaali, mut onneks on muitakin!!! Mukavaa viikkoa sulle ja masulle!!!

Limetti: Säkin siellä norsuilet jo viikolla 36, voi että, ootkohan sä ekana ähisemässä meistä, miltä tuntuu, onko mitään merkkejä?? Ei vaan voi tajuta, et mihin tää aika on mennyt oikein.....mutta hyvä näin, kohta helpottaa tää olo ja noi mun sokeritkin toivottavasti lähtee laskúun.....Mukavaa viikkoa sullekkin ja tsemppiä kalkkiviivoille, kuoma!!!!

Dream-one: Heippa pitkästä aikaa!!! Sä se täällä poksuttelet taas, voi elämän käs!!!! Onnea taas kerran, koko ajan ollaan viikko lähempänä maalia!!!! Tosi ihanalta ja rentouttavalta kuulosti toi teijän reissu, kelpais tännekkin!!! Mutta onneksi tänään on taas parisuhdetorstai ja sauna ja oma kulta kainalossa, tulis vaan jo kotiin, kun on niin yksinäistä tätä nykyä, kun on päivät pitkät aikaa....ja kauheesti oon yrittänyt kämppää järkkäillä pikkusta varten, mutta se on yksin niin tylsää....kyllä toi ukkokin iltasella aina jotain pientä jaksaa touhuta, mutta ei vaan viitti toista niin kauheesti kuormittaa työpäivän jälkeen enää....Ihanaa, kun pikkanen on ruvennut nyt noin kovasti puljaamaan ja ilahduttamaan teitä ja miehesikin pääsee nyt ihan eri tavalla mukaan odotukseen, kun näkee omin silmin, että siellä se yhteinen onni kasvaa ja monottelee, se on niin ihanaa!!! Ja kohta se onkin jo nyyttinä sylissä, ihana ajatus!!!! Olisi vaan jo, kun ei millään enää malttaisi odottaa.....Mukavaa viikkoa sulle ja pienelle ihmeelle ja suuren suuri halaus!!!!

( . ) Omaan napaan kovaa kasvua ja kipeitä muljahduksia sarjasamme jättiläisvauva kääntyilee!!! Ens tiistaina on vihdoin taas se kauan odotettu ultra ja saa tietää, millä käyrillä siellä on kasvettu ja jos on edelleen kovinkin iso, mitä vahvasti epäilen, niin sitten aletaan tekemään jotain päätöksiä käynnistämisen suhteen eli ilmeisesti varataan aika johonkin punktioon ja katsotaan, että miten keuhkot on kehittynyt ja sitten rv37 aletaan käynnistellä mahdollisesti ja selviää tuo arvoituksellinen tarjontakin sitten, kun mun mielestä se on perätilassa ja neuvolassa väitti, että raivotarjonnassa, mutta sekin selviää onneksi ensi viikolla!!! Kyllä hirvittää, että missä mitoissa se meijän jättiläinen on ja jos tosiaan aletaan käynnistellä siinä 37 viikolla, niin vähiin käy, ennenkun loppuu nää loppumetrit, on tää vaan hurjaa.....Noh....ensi viikolla olemme viisampia tämän asian suhteen!! Sokerit on välillä paremmin ja välillä huonommin, mutta onneksi osaan jo itekkin vähän katella noita insullini annoksia ja saan ite vekslailla niitä 2 yksikön välein, niin se on helpottanut paljon....Muuten olo on ihan ok, yöt on aika levottomia, mutta se kuuluu asiaan!! Nyt täytyy lähteä tästä taas mittailemaan noita arvoja, mutta palaamme asiaan ja lupaan, etten pidä tälläistä nettipimentoa enää, antakee anteeksi!!!! Mukavaa torstaita kaikille exille ja anteeksi jos unohdin kommentoida johonkin, pää on niin täynnä räkää.....Halauksia!!!

-Emunainen ja luteen poikanen 34+5-

Vierailija
5/13 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ihan supernopea ja ihka omanapainen viesti [hitsit kun pääsis paremmin nettiin]: tänään aamulla oli rakenneultra, kaikki näyttäisi olevan kunnossa ja viikotkin paukahti juuri sopivasti!! Vieläkään en o siirtynyt mammakuteisiin, kunhan kaivan vaatekasoista kuminauhahametta päälle... mutta nyt vois kai aloittaa oikeasti orientoitumisen siihen että SYYSKESÄLLÄ SYNTYY!! JIPPII!!!

Kaikille jälleen kerran hyvää vointia ja yritän palata ajan kanssa :)

t Joululahja rv 20+0, JA NIIIIIN ILOINEN!!!

Vierailija
6/13 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joululahja: Onnea kovasti hienoista viikoista! Mahtava etappi takana ja vielä rakenneultrakin :) Iloitse rauhassa, olet sen ansainnut!

Emunainen: Toivottavasti teidän parisuhdetorstai meni kivasti. Uskon että välillä tylsii olla kotosalla päivät pitkät kun mies on töissä, koitahan keksiä kaikkea mukavaa puuhaa sillä aikaa. Onko teillä jo suurin piirtein kaikki valmistelut tehty? Sullakaan ei ole kuin vajaa pari viikkoa niin vauveli on täysiaikainen ja saattaa putkahtaa minä hetkenä hyvänsä. Toivottavasti hän olisikin jo kääntynyt ja neuvolanterkka olisi oikeassa. Mutta sehän selviää ensi tiistaina. Helpottavaahan olisi, jos käynnistysaikaa jo saisit kohtapuoliin sovittua niin ei kovin jättiläiseksi vauveli kasvaisi.

Kyllä se ajatus omasta nyytistä tuntuu juu mielettömän ihanalta ja nyt huomaa että kuinka paljon onkaan oppinut näiden kuukausien aikana kaikesta! Kohtahan sitä ollaan jo vanha tekijä näissä raskausasioissa ja tavarahankinnoissa. Miehen sisko ilmoitti viime viikolla että heille on tulossa kolmisen viikkoa meidän jälkeemme vauva (LA siis kolmisen viikkoa meidän jälkeen). Esikoinen on heilläkin kyseessä. Tämä sisko ei ole vielä yhtään ottanut selvää hankinnoista, uhkasi udella minulta sitten tietoa ja neuvoa. Mieheni oli sanonut että kyllä meillä tiedetään, heh! :) Mutta tosi kivaa muuten kun tulee niin samanikäiset serkukset. Kovin salassa ovat vain koko jutun pitäneet, miten ovatkin onnistuneet :)

Tsemppiä kovasti ja toivotaan että inhottava tauti alkaa kohta helpottamaan!

omaa napaa: Ostin eilen tutulta sitterin ja leikkimaton, olivat hyväkuntoisia ja sain molemmat vielä pestyä pesukoneessa. Eli hyviä hankintoja olivat. Nyt alkaa olla kaikki muu hankittuna paitsi turvakaukalo ja hoitopöydän pehmuste. Mutta onhan tässä vielä aikaa! Olen töistä suoraan lähdössä Helsinkiin ystäväni luokse viikonlopuksi, mukava päästä näkemään hänen iso mahansa ja mukava näytellä hieman omaakin. Taitaa kyllä jutut keskittyä aika lailla vauvailun ympärille :)

Mukavaa viikonloppua ja haleja

toivottaa D.O. ja nappulainen rv 25+2

Vierailija
7/13 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään en kerkee ees kirjottaan, kun tulikin kiire lähtee miehen hakuun!

No sen verran, et mun päivät on menny talokauppoja sumpliessa ja maanantaina selviää menikö meidän tarjous läpi vai ei...

*Peukut pystyyn!*

Nyt juosten autoa kohti..

T Helga & Maris rv23+5

Vierailija
9/13 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rusteilyt on risteilty ja normaaliin päiväjärjestykseen palattu. Tai no, tänäänhän on vielä vapaata, mutta huomenna taas töihin. Eipä haittaa, sen verran vähän noita työpäiviä on jäljellä :D

sani: Ihanaa Unkarin matkaa teille! Siellä on jo varmasti ihan keväistä ja lämmintä! Meilläkin on muuten tuo vallaton vauva valtaa vatsan-kirja, ollaan saatu miehen vanhemmilta. Se on tosi ihana ja kiva, täytyy säästää mikäli tulee useampi lapsi niin sen kanssa on kiva totutella ajatukseen vauvasta. Toivotaan että selviät puhtain paperein sokrutestistä, mulla se on edessä reilun viikon kuluttua. Ja onnea loman ja sitä myötä äippäloman alkamisesta!

ultsi: Hyvä että järkytys alkaa teillä jo helpottaa. Ai niin, olettekin parhaillaan siellä lomalla nyt, huisia! Toivottavasti on antoisaa ja mukavaa :)

Pirpaliina: Kiva kuulla sustakin! Ihanaa että olet päässyt kotiin, ihan hirvittävän pitkän aikaa jouduit sairaalassa olemaan :( Onneksi vauva voi hyvin ja mitat näyttävät siltä että paniikkia ei syntyisi vaikka vauva maailmaan kohta putkahtaisikin. Tsenppiä kovasti ja voimia fyysisesti raskaaseen oloon makoilujen jälkeen!

limetti: Mielellänihän minä pinoa pystyssä pidän, tämä on hyvää terapiaa itsellekin. Ja varsinkin kun mies on viikot poissa vielä hetken aikaa eikä kotona ole ketään juttukumppania. Ja kun mitään hiljaista sorttia en ole, heh :) Mulla on muuten ystävä joka käy myöskin parhaillaan haikaranpesän synnytysvalmennuksissa. Hänellä on LA toukokuun puolessavälissä, eli kutakuinkin viikoilla 35 menee tällä hetkellä. Olette varmaan nähneet siellä :) Onnea muuten kihlajaispäivästä! Kerro nyt meillekin millaisen lahjan miekkoselle ostit! Mikäli se ei ole mitään salaista ;)

titi: Kiva kuulla sinusta! Harmi että olette olleet kipeinä! Hurjat viikot teidän pojalla jo takana, ihanaa! Ai teillä on ristiäisetkin jo ehditty viettää, mikäs pikku C:n nimeksi tuli? Casper? ;) Täällä tullaan kovaa vauhtia perässä kohti äitiyden ja vauva-arjen autuutta, odota vain! :)

Helga: Heh kun naurattaa nuo sinun kirjoituksesi aina :) Kivaa kun jaksat vielä löytää huumoria vaikka välillä tuntuu että on huumori kaukana näiden kipuilujen ja oloilujen kanssa. Kuulostaa tosi ikävältä nuo kylkien kivut, ääh. Ja noin kurjia kipuja jo puolessa välissä! Toivottavasti keksisivät jotain helpotusta neuvolassa sinulle, vaikka tosin sitä vauvaa eivät varmaan vielä suostu maailmaan saattamaan :D Aika moni sitä varmasti muuten neuvolassakin toivoo varsinkin loppupuolella. Mulla taitaa olla sen verran vararavintoa ympärillä, etten vauvan liikkeitä ja tunkemisia vatsassa niin hyvin huomaa. Tai huomaan, mutta eivät aiheuta kipuiluja. Eli valitettavasti en osaa sua auttaa noissa ikävissä tuntemuksissa :(

omaa napaa: Meillä oli siis oikein ihana reissu miehen kanssa ja minäkin sain nukuttua ruhtinaallisesti kun ekana iltana painuttiin pehkuihin yhden aikaan ja tokana kahdentoista jälkeen. Mieskään ei jaksanut riekkua myöhään, mikä oli minullekin mukavaa. Tuntuu välillä että tässä jotenkin rajottaa miehenkin menemisiä kun itsellä ei menohaluja ole, mutta niin tuo miekkonen on sanonut että mielellään minun kanssani aikaa viettää eikä bilettämään edes halua. Vaikka tietää varsin hyvin että saisi mennä, en ole esteenä. Ehkäpä miehetkin valmistautuvat tulevaan samoin kuin me äidit eikä menojalkaa edes vipata vaan ennemmin seurataan vatsan kasvua ja eletään hengessä koko ajan mukana. Laivalla sain saldoksi muuten 8 odottavaa äitiä. Aika monta meitä siellä oli, taitaa olla hedelmällinen kausi menossa. Mikä lie kevätinnostus ;) Ja muuten, ensimmäistä kertaa mieskin näki pikkuisen liikkeet vatsassa, mies oli ihan innoissaan. Nyt seuraa välillä silmä kovana ja yrittää bongata tärähdyksiä. Kivasti muuten vatsa potkuista heiluu! :)

Muksaa viikonalkua kaikille ja kirjoittelemisiin!

D.O. ja nappula rv 24+5

Vierailija
10/13 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Titi: Kiva kun käväisit moikkaamassa meitä ja kertomassa kuulumisiasi. Pikaista paranemista koko perheelle ja kovasti jaksamista. Onneksi vauva on reipas syömään niin ei sitä tarvitse ihmetellä. Eipä tule minullekaan C:stä muuta kuin casper mieleen?

Helga: hyvä että sait sairaslomaa ja kerralla kunnolla. Koitahan kestää kipujen kanssa. Minulla selkäkivut alkoi helpottamaan rv27 jälkeen, eli osa vaivoista voi myös parantua raskauden myötä. Tosin voipi olla, että jos sinun kipusi johtuvat vauvan liikkeistä, niin ei ne liikkeet ainakaan vaimene. Vaikka kyllähän nuo liikkeet voi vielä helpottaa, kun vauva asettuu pääalaspäin.

DreamOne: Niin ihan oikea ihminen olet kyllä listaemoksi. Enpä tiedä ollaanko ystäväsi kanssa samassa ryhmässä, kun siellä on eritelty ensi ja uudelleen synnyttäjät ym. Me olemme sellaisessa ryhmässä jossa on uudelleen synnyttäjiä, jotka ovat kuitenkin edellisillä kerroilla synnyttäneet jossain muualla.

Eipä tuo lahja enää salaisuus ole, kun on kerran jo annettu :) Ostin kahdestaan pelattavan strategialautapelin, kun ollaan molemmat kovia pelailemaan ja tulee varmasti monia kahdenkeskisiä koti-iltoja tulevaisuudessa, varsinkin jos vauveli on niinkuin esikoinen, joka on aina mennyt tosi aikaisin nukkumaan iltaisin.

Voi kun teidän reissu kuullosti hauskalta. Itsestä tuntuu niin kummalta miettiä miehen menohaluja, kun meidän perheessä minä olen se joka välillä tykkää bilettää. Kyllähän tuo mieskin tykkää toki ystäviän toisinaan rauhassa tavata ilman koko muuta perhettä mukana, mutta ei koskaan baareissa tai muuta sellaista. Nuorempana se vähän jopa häiritsi, kun ei yhdessä voinut vaihtaa viihteelle, mutta nykyään perheellisenä on kyllä vain plussaa. Ja eipähän nyt viime viikoilla tarvitse miettiä niinkuin jotkut täälläkin, että onko se mies selvinpäin kun hetki koittaa. Vähän kyllä huolettaa, että jos jotain äkisti sattuisi niin saanko miehen puhelimella kiinni kun on tosi huono vastaamaan kännykkään. Tosin olen huomannut, että on alkanut tarkkailla puhelintaan paremmin ja soittaa nopeammin takaisin, että kai sitäkin alkaa jo jännittää, että milloin lähtö tulee.

ON: Alkaa synnytys jo mietityttämään. Tuossa jo DreamOnelle kirjoitinkin, että mitäs jos jotain sattuisi äkisti ja ei saisikaan miestä kiinni puhelimella. Toinen tietysti, että jos ei saa esikoisen hoitajiksi lupautuneita kiinni, kun eivät ihan naapurissa asu. Useampaa ihmistä ollaan kyllä pyydetty, että jonkun sitten saisi kiinni. Huomenna on synnytyssuunnittelu kätilön kanssa saa nähdä miltä sen jälkeen tuntuu. Jännittää tuo tapaaminen ja vähän kaikki tällähetkellä.

Täältä muuten myös masusta terveisiä kaikille, hurja myllerrys taas vaihteeksi! Auts, auts...

-Limetti rv36+5

Vierailija
11/13 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mä en kässää tätä mun unirytmiä enää ollenkaan?

Taas kävi niin, et meinasin väkisin nukkua sohvalle ysiltä ja nyt sit oon taas superpirtee!

Tosin jos sänkyyn menisin niin pienen pyörimisen jälkeen uni kyllä tulis.

Mutta njääh... tartteehan mun puumerkkini tännekkin jättää! =)

Kiitti Dreamone & Limetti tsempityksistä!

Mua alkaa vaan jänskättää tää tilanne sen puolesta et mun yhden kaverin häät on tossa toukokuun lopulla ja sitä varten tarttis kyetä autossa olemaan n.7h verran....

Ja aattelin aikaisemmin, et kyllähän se menee vielä ihan peace off cake, mutta alkaa epäilyttää ihan kybällä pikku hiljaa...

Toivottavasti sillä mun neukka tädillä ois oikeesti ajatukset kasassa huomenna ja se oikeesti kuuntelis tän stoorin kokonaisuudessaan, eikä vähättelis, yms . Välillä kun tuntuu siltä, et hän melkeinpä loukkaantuu, jos tilanne on sellainen et lääkärille on pakko varata aika, kun hän ei pysty ko. ongelmaa selvittämään yksin.

Vaikka muuten mukava täti onkin, mutta tuo piirre ärsyttää hiukan.

Ja kun ainoo mitä tässä (kai?) voi tehä on joko jatkaa saikkua taikka antaa mulle jonkun kuristuspaidan....

ja loppujen lopuks ei ol väliä mitä tapahtuu, kunhan tuo kylki vaan sais rauhassa tulla kondikseen.

Pystyttekö muuten muut käyttään teiän vatsalihaksia näillä viikoilla? Siis rv23 kieppeillä?

Huomasin tossa, et mä en pysty, ja jos väkisin väännän niin sit sattuu mahaan. Ihan uus ilmiö, mut ilmeisesti kuuluu asiaan...

ja mua on vaivannut koko pitkän viikonlopun ajan hirvee dementia! Unohtelen tavaroiden nimiä, joita yritän sitten kaivaa päänupista lauseilla " No se...se...se...se, se juttu" ! taikka puhun ihan omituisia.. Siis meilläpäin sanotaan et " puhivika" on tarttuva tauti, ja näkyy olevan kun miehelläkin alkaa jo tuottaa tuskaa saada suusta ulos ymmärrettäviä lauseita mun seurassa. =D

Limehshkitille pit sanomani vielä, et oisko ideaa miettiä niitten tulevien lastenvahtien kanssa vuoroviikkoja/päiviä, jolloin aina tietty ihminen ois hälyvalmiudessa?

( Siis Limetille höpötän ja koitan olla vitsikäs samalla...)

ja DreeO, Musta tuntuu, et jos kotiin jään eikä päästä muuttaan uuteen huusholliin niin mullakin on aikaa yllin kyllin niin voidaan pitää sit vaikka omaa Talk Showta malliin " Miks ei se synny jo" ....

( ja sähän tunnistit ittes het, eiks nii?)

Jaaha tää vitsiniekka lähtee taitteleen peiton kulmasta suojavallia mahan alle ja tuskailemaan kun joko se on liian korkee taikka liian matala ja sit kun se on sopiva niin on pissahätä tai jotain muuta...

T Helga & Maris rv23

Vierailija
12/13 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyhät meni ja arki alkoi: lue, mies lähti töihin ja vei ipanat mennessään hoitoon. Mullehan tämä arki jatkuu samalla tavalla kuin pyhätkin - sohva, sänky, jääkaappi, tietokone-linjaa... Kasassa olen, supistellut olen, ja vauva painaa just sinne niin, että luulis tipahtavan hetkenä minä hyvänsä. 5pvää nyt tosin kotona oltu eikä mitään ole tapahtunut. Syntyy sitten kun syntyy. Tälläinen olisi siis tilannekatsaus tänne. Hirmuinen jysäri on vaivannut pari päivää ja sen takia jo mittailin veren paineita, mutta olivat onneksi ok. Flunssa vissiin vaan nousee.

Kommentoitavaa olisi paljon, mutta keskitympä nyt vain tähän viikkoon:

DeeOoo: Reissu tekisi kyllä nyt hyvää! 8 viikkoon en ole MISSÄÄN - mitä nyt sen sairaalakierroksen- käynyt ja nyt tekisi mieli edes vähän shoppailemaan. Jos tästä vielä viikon jaksaisi, niin voisi harkita sight seeingiä ruokakauppaan. :) Mutta siis mahtoi olla ihan mukava laivareissu. Mä huomasin omassa siipassani kanssa tollasta " asettumista" , kun lapsia tuli taloon. Kyllähän se vikisi, että ei pääse ikinä minnekään, mutta sitten kun sitä ulos patisteli, niin ei se kovin usein mihinkään lähtenyt yksin. Sain siis rientää omat harrastukseni ihan kaikessa rauhassa, kun mies oli kotona muksujen kanssa. Ja onnea päälle näkyvistä liikkeistä! Tulee raskaus aina vain konkreettisemmaksi.

Limetillä viikot senkun vähenee! Toivottavasti kuoriudut ennen minua. Itse olen vannottanut miestä olemaan AINA puhelimen päässä, jos vaikka lähtö tulee. Ambulanssilla en enää suostu lähtemään! Oli sen verran ikävää kyytiä. Meillä anoppi on kirjaimellisesti hälyytysvalmiudessa, vaikka ollaankin sanottu, että keretään varmasti heittämään lapset sinne ennen kuin mennään sairaalaan. Suurin piirtein leiriytyisi meille, jos saisi mahdollisuuden. Ei ne vauvat onneksi niin nopeasti synny, etteikö vartin sisällä sairaalaan päästäisi - tai mistä sitä koskaan tietää meillä...

Helgalle kanssa jaksuja sairaslomaan! Sinuna en ehkä lähtisi kärräämään sinne häihin enää toukokuussa. No joo, mulla nyt on ollut muutenkin niin dramaattinen tämä koko odotus, että olen hiukka varpaillani, mutta voin sanoa, että yksikin viikkoa lasareetissa vuodelevossa on tuskaa. En siis suosittele ottamaan riskejä ja kokeilemaan.

Ultsilla oli viime viikolla vähän dramatiikkaa myös. Onneksi kaikki oli kuitenkin hyvin! Meidän Manulla on sydänäänet löytynyt pitkään jo tyyliin " tosta" , joten yksi aamu sairaalassa meinasi paniikki iskeä, kun ei löytynytkään tutusta paikasta. Olikin sitten ihan toisella kyljellä.

Moni tuttu nicki viettelee jo vauva-arkea; pitkää pinnaa ja hymynaamoja! :):) Maaliskuu oli hieman tavallista haikeampi, kun osastolla kuului paljon vauvan itkua; siis niitä " tiedän-mitä-teit-viime-juhannuksena" . Meillähän olisi kanssa ollut maaliskuussa LA ilman sitä ****n km:a... No, täytyy ajatella, että laskettuaika vain vähän siirtyi...

Raskautuneitakin näyttää olevan uusia! Onnellista odotusta!

Pirpaliina & Manu rv 34+5

Vierailija
13/13 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin lyhyt selkäisyyteen ja isovatsaisuuteen. Helgako se oli 165cm ja tuskaili mahansa suuruutta? No, itse pistän paremmaksi; pituutta nippa nappa alle 160cm, lyhyt selkä ja maha ihan yltiö suuri. Voi sanoa, että pari viikkoa sitten tuntui olevan kirjaimellisesti maha täynnä vauvaa kylkiluista häpyluuhun saakka. Nyt pikkuinen on porautunut niin alas, että pystyy jo hengittämäänkin, mutta sympatiat: tiedän miltä susta tuntuu.

Pirpaliina *häipyy nyt postilaatikkolenkille*