Perintöä ei kannatakaan jakaa ehkä, menettäisin heti 500 e/kk tukia!
ei. itse olen vuokralla perikunnalle 122 neliön rivarissa , vastike 485 e ja sähkö n 40 e siirtoineen. Kelasossu maksaa asuntotukea 225 e ja troimeentuloa 250 e ja päälle jää 600 e työkkäriä. Ruoat haen ruokajonosta kaikki. omistan myös osin 2 mökkiä tavallaan koska perintöä ei ole jaettu. Jos jaetaan, menetän 500 e kuussa tukia , eli ei kan nata kai jakaakaan. Lisäksi mulla on 4000 e auto ja kaksi motskaria, arvot 3000 e kpl. ei sossukela ole urpottanut asiasta koskaan.
tosin saisin perintöjaeosta lisärahhoo n 13 000 e mutta ne pitäs sitten tuhlata koska pianhan tässä ollaan ulosotossa kun ei riitä rahat maksaa enää velkoja joita on 45 000e
Kommentit (8)
Eikö osuudet kuolinpesistä katsota omaisuudeksi? Vaikkei ole jaettukaan.
Jakoi tai ei. Perukirjan perusteella verotetaan. Verottajaa ei kiinnosta, milloin jaatte sen.
2027 ei saa olla tiettyä määrää omaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Eikö osuudet kuolinpesistä katsota omaisuudeksi? Vaikkei ole jaettukaan.
ei näköjään, 3 vuotta ollut perintö jakamatta ja olen vuokralla perikunnalle. saan täydet tuet + toimeentuloa päälle. 600 e jää vuokran jälkeen käteen.
ap
Eli pitää tehdä kansalaisaloite, että kuolinpesien osakkuudet pitää aina jakaa, kun kyseessä on ulosoton asiakas.
Olisihan se ihan kamalaa jos joutuisi käyttämään ihan omaa rahaansa itsensä elättämiseen.
Maksan kuolinpesälle nimellisesti vuokraa 6000€ vuodessa.
menetttäisin siis 6000 e vuodessa tukia, jos ottaisin asunnon itselleni ja hieman rahaa. ei tuu kauppoja.