Sukulainen ottaa yhteyttä vain kun haluaa lastenhoitajan
Siis tietysti ilmaisen sellaisen. Onko fiksua tapaa kieltäytyä?
Kommentit (20)
On, sanomalla että on muuta menoa.
Mä sanon aina että sori, olen töissä. Kerran ehdin sanoa sen jo ennen kuin hän ehdotti sitä hoitoaikaa, mutta sitten kuittasin vaan että tämmönen mä oon, aina töissä :D
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin on. Aina voi sanoa, että ei valitettavasti sovi. Kun kyselee, että miksi ei, niin vastataan, että on muuta menoa. Kun udellaan, että mitä menoa, niin tehdään vastakysymys: miksi haluat tietää elämästäni noin tarkasti?
Yhtään fiksumpi ihminen ei kyllä ala tinkaamaan, että miksi ei, jos sanot että nyt ei sovi. Eikä myöskään utelemaan mitä menoa, jos sanot että itsellä on menoa tai muuta sovittua. On oikeus kieltäytyä ilman mitään perusteellisia perusteluja..
Jos koet että et ylipäätään halua hoitaa, ehkä kannattaisi sanoa vaikkapa että kiitos luottamuksesta, mutta lastenhoito ei valitettavasti oikein ole mun juttu.
Jos taas haluat kertaluontoisesti kieltäytyä, sano että valitettavasti ei onnistu, koska olen töissä/sairaana/kiireinen/mulla on muuta menoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin on. Aina voi sanoa, että ei valitettavasti sovi. Kun kyselee, että miksi ei, niin vastataan, että on muuta menoa. Kun udellaan, että mitä menoa, niin tehdään vastakysymys: miksi haluat tietää elämästäni noin tarkasti?
Yhtään fiksumpi ihminen ei kyllä ala tinkaamaan, että miksi ei, jos sanot että nyt ei sovi. Eikä myöskään utelemaan mitä menoa, jos sanot että itsellä on menoa tai muuta sovittua. On oikeus kieltäytyä ilman mitään perusteellisia perusteluja..
Hyväksikäyttäjät eivät ole fiksuja, jos siis fiksu=hyväkäytöksinen. Sillä tavalla he ovat kuitenkin älykkäitä, että osaavat painostaa ja vedellä oikeista naruista ja saavat usein toiset tekemään vastentahtoisesti itselleen palveluksia.
Hoida se lapsi niin huonosti että ei pyydä toista kertaa. Mätät sen täyteen herkkuja, annat piirrellä seiniin, levitätte kaikki lelut lattialle jne.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä! "Asiahan ei sinulle kuulu".
JOS sulla on numeronäyttö ja voi valita soittoäänen, niin älä vastaa kun esim !rusketusraidat! soi! Joku typerä siis.
Ei ole pakko olla lapsenvahti vastoin tahtoaan!
No jos penäät valtiolta vastausta esimerkiksi kysymykseen kuka hoitaa lastani kesällä kun olen töissä (taas heinäkuussa koska myös lapsettomilla on oikeus tuohon lomakuukauteen) ja lapsen koulu/päiväkoti kiinni, saat vastaukseksi, kysy naapurilta/sukulaisilta/ystäviltä. Siksi ne kyselee. Ja joo juku voisi vastata, että itseppähän olet päättänyt lapsesi hankkia niin ne tulee myös itse hoitaa. Tämän vuoksi kukaan ei niitä lapsia enää hanki.
Vierailija kirjoitti:
Mä sanon aina että sori, olen töissä. Kerran ehdin sanoa sen jo ennen kuin hän ehdotti sitä hoitoaikaa, mutta sitten kuittasin vaan että tämmönen mä oon, aina töissä :D
"Oon aina varalla, saan siitä viiskymppiä lisää liksaa"
Vierailija kirjoitti:
No jos penäät valtiolta vastausta esimerkiksi kysymykseen kuka hoitaa lastani kesällä kun olen töissä (taas heinäkuussa koska myös lapsettomilla on oikeus tuohon lomakuukauteen) ja lapsen koulu/päiväkoti kiinni, saat vastaukseksi, kysy naapurilta/sukulaisilta/ystäviltä. Siksi ne kyselee. Ja joo juku voisi vastata, että itseppähän olet päättänyt lapsesi hankkia niin ne tulee myös itse hoitaa. Tämän vuoksi kukaan ei niitä lapsia enää hanki.
VALTIO ei vastaa lastenhoitoasioista millään muotoa!
Olet liian kiltti. Kokeile kerrankin sanoa ei sovi.
Se voi tuntua jopa itsestäsi ikävälle, mutta kun selvästi tämä sukulainen vain hyötyy sinusta, niin sinulla on oikeus kieltäytyä.
Fiksu tapa on sanoa: "Nyt ei sovi."
Jotkut ne ottaa silloin yhteyttä kun merkkipäivät lähestyy. Vaatimuksia lahjoista mutta itse tuollaiset ei anna toisille mitään
Mitä tässä yhteydessä tarkoittaa termi sukulainen?
Vierailija kirjoitti:
Fiksu tapa on sanoa: "Nyt ei sovi."
...ja äkkiä perään lisäät että sori, mun pitää mennä nyt! Luuri kii.
Muuten huomaat heltyväsi!
Voihan sitä tehdä vaihtokauppaa palveluksilla, samaan syssyyn kysyy apua heiltä, jos tarvitsee.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tässä yhteydessä tarkoittaa termi sukulainen?
Sisko, veli, serkku, täti, setä...
Minulla on myös sukulainen, joka usein soittaa ja kysyy että onko sinulla mitään menoja huomenna/viikonloppuna jne. Jos erehtyy sanomaan että ei ole mitään sovittuna, niin hän toteaa, että hyvä, voitkin sitten tulla lapsenvahdiksi. Olen nyt oppinut sanomaan että on sovittuja menoja, mutta aina alkaa se tenttaaminen että mitä sinulla muka on. Ärsyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on myös sukulainen, joka usein soittaa ja kysyy että onko sinulla mitään menoja huomenna/viikonloppuna jne. Jos erehtyy sanomaan että ei ole mitään sovittuna, niin hän toteaa, että hyvä, voitkin sitten tulla lapsenvahdiksi. Olen nyt oppinut sanomaan että on sovittuja menoja, mutta aina alkaa se tenttaaminen että mitä sinulla muka on. Ärsyttävää.
Mulla kanssa ex ystävä joka teki lapsen 18v iässä ja hoidatti lastaan hyvin paljon äidillään ja muilla ihmisillä. Opin parin kerran jälkeen kun hän soitti ja kysyi innostuneella äänellä, että "hei, onko sulla mitään menoa xxx päivänä?" Kun vastasin, että ei mulla taida mitään olla, niin sitten tuli: " No hyvä! Sehän voit tulla sitten hoitamaan x:ää tai ottaa x:n yökylään, kun mulla on menoa!" Joo, pikkulapsen hoitohan on tietysti ihan ykkös kivaa hommaa alta kaksikymppiselle viikonloppuna..