Mitä mieltä nimestä Rene?
itse pidän nimestä,mutta mies on hieman vastaan. mitä mieltä olette? onko liian erikoinen,kun sukunimi on kuitenkin ihan yleinen suomalainen sukunimi?
Kommentit (13)
Ihan " oikea" nimihän se on, Ranskassa on miehennimi René, jonka merkitys on uudestisyntynyt. Naisella voi käyttää harvinaisempana feminiinimuotoa Renée (vaikka näyttelijätär Renée Zellweger), mutta mielestäni Rene on kyllä ihan selvä pojannimi.
Omasta mielestäni nimi on hieman " äijä" , varmaan juuri tuon kovan r:n takia (tai sitten tulee mieleen vaikka lempinimi Rane). Tykkään kumminkin. :)
n1979:
Omasta mielestäni nimi on hieman " äijä" , varmaan juuri tuon kovan r:n takia (tai sitten tulee mieleen vaikka lempinimi Rane). Tykkään kumminkin. :)
Aika hauska, itselleni tuli myös sama äijämäisyys ja Rane mieleen. Rene ei jotenkin vielä oikein innosta minua, jotenkin ajattelen sitä aina lausuttavan ranskalaisittain " renee" tai " rönee" . Mutta jos sitä tarpeeksi kauan makustelee, niin kai se mene myös muodossa " rene" .
Tunnen yhden amerikkalaisen Renen ja hänelle nimi sopii, mutta suomalaiselle nimi on mielestäni aika outo ja hankalakin. Nimi kuuluisi minusta sanoa Renee ja ääntämisen mukaan se kirjoitettaisiiniin niin (hankalaksi menee).
Sitten toinen haitta on tämä: Renestä ei oikein tiedä, onko se naisen vai miehen nimi, kun Suomessa on näitä Raneja ja Rameja, jotka ovat samantapaisia nimiä.
Ja nimi on mielestäni naisen nimi, mutta minusta Suomessa se voi olla miehenkin nimi, jos se on muodossa Rene.
Aluksi en edes epäillyt, että se on tytön nimi, mutta luettuani ketjua mietin, että onhan se joissain paikoissa miehenkin nimi. Silti tykkään tosi paljon. Siitä vain pehmittämään miestä.
mielipiteistä. Kyseessä olisi siis nimi pojalle. Itselle ei ollut tullut mieleen,että se voisi olla myös naisen nimi. Mutta tosiaan, hyvä että tuli esille tämäkin asia. Täytyy vielä hieman maistella nimeä.
ihku,, meillä on Renne ;) Myös Ronni ja Roni lemppareitani, mutta Renekin hyvä. Toivottavasti miehenki korva nimeen tottuu - sitä se voi vaatia..
Meillä on Rene. Hyvä nimi ja sopii mun mielestä ihan millaiseen sukunimeen vaan. Toivottavasti mies nimeen tottuu;))
Rene, reneranssi... Erikoinen nimi, mutta kiva.
Suosittelen!
Ja sopii ihan tavallisen Virtasen tms. kanssa ;o)!
nimi tuo Rene. Ehdottomasti ja käy kyllä monenlaisen sukunimen kanssa.