Hampaan tulehdusko?
Minulla on enterorokko, posikiontelot tulehtunut ja keuhkokuume. Nyt antibioottien alettua, nenässä on alkanut haista voimakkaasti limalle.
Mietin, että pitääkö minun juosta hammaslääkärille tarkistukseen, että onko minulla reikä hampaassa, joka saa aikaan hajun? Ylä-hampaasta, reunimmaisesta lohkesi iso pala joku aika sitten ja sitä ei ole särkenyt. Ei ole särkenyt mitään hammasta. Odotan muuten perustarkastukseen joka 10/2025.
Kommentit (16)
Minulla on lääkärin määräämänä Corsodyl-suuvesi, ettei tulisi vielä hiiva. Se kirvelee julmetusti.
Ap
Eiköhän syy ole poskionteloissa. Minulla oli lapsena paha poskiontelon tulehdus ja muistan miten nenään tuli mädän haju. Toki hammaskin pitää hoitaa, mutta tuskin syy on nyt siinä.
Okei kiitos. Olen vaan hermoheikko, kun haisee niin hirvittävälle. Syyllisyys rikkonaisesta hampaasta painaa.
Vierailija kirjoitti:
Okei kiitos. Olen vaan hermoheikko, kun haisee niin hirvittävälle. Syyllisyys rikkonaisesta hampaasta painaa.
No se haju itselläkin oli aivan kamala. Lopulta niistin sellaista ruskeaa paksua ja haisevaa limaa. Sen jälkeen kyllä paraninkin. T. poskiontelo vastaaja
Jos tulehdus vain toisella puolella, doximycin eikä amorion auta, epäilisin hammasperäistä...
Siihen tehoaa usein amorion comp alkuun. Varmaan vaan poskiontelotulehdus ja haisee mätä. Mullakin on nyt suunnilleen samat taudit, kun tulin lääkäristä poskiontelotulehdukseen, huomasin että mun kädet ja sormet oli täynnä punaisia näppylöitä, en huomannut näyttää
Minä olen amorionille ja doxisykliinille allerginen. Minulle määrättiin Levofloksasiini. Onkohan se hyvä myös mahdolliseen hampaan tulehdukseen?
Jos on antibiootti kuuri jo päällä niin erikoista jos on hampaassa tulehdus, tuosta kannattaisi kyllä soittaa sairaanhoidon neuvontaan. Siis jos hampaassa on tulehdus antibioottikuurista huolimatta niin se on vaarallista.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen amorionille ja doxisykliinille allerginen. Minulle määrättiin Levofloksasiini. Onkohan se hyvä myös mahdolliseen hampaan tulehdukseen?
Vaarallinen antibiootti. Vaihtaisin.
Lue EMA kieltämässä lausunnot.b
T. Yksi, jolta meni liikuntakyky siprofloksasiinista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jalkojen jäykistymistä ja jännerepeämiä sanotaan floksautumiseksi.
Soitin HammasSärkyPäivystykseen. Kiitos vinkistä. Arveli, ettei tulehdus liity hampaisiin. Kun ei ole särkyä. Parantelen ensin ja sitten uudelleen yhteys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jalkojen jäykistymistä ja jännerepeämiä sanotaan floksautumiseksi.
Apteekki varoitti akillesjänteen kipeytymisestä, silloin oltava heti yhteydessä lääkäriin. Voi kenkku!
Kokeile nyt ensin kuitenkin vaikka Listerinen suuvettä jos siellä on joku tulehdus, saattaa rauhoittua sillä.