Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä liikuntamuoto parantaa masennuksen?

Vierailija
05.09.2025 |

Kertokaa kun tiedätte ja aina tarjoatte masennukseen lääkkeeksi liikuntaa.

Olen ollut vuosia vaikeasti masentunut ja kokeillut mm. seuraavia lajeja useita kuukausia kutakin ilman tuloksia. Lajien täytyy siis olla vääriä, mikä on se oikea?

Kokeillut lajit: Kävely, juoksu, jooga, kuntosali, uinti.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Golf.

Tule ensin rikkaaksi, jotta sinulla on varaa golfata. Rikkaus vie masennuksen.

Vierailija
22/29 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaapudotus yleensä auttaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihastreeni kuntosalilla oikeaoppisesti 

Se että kirjoitat kayneesi kuntosalilla ei kyllä kerro yhtään mitään siitä mitä siellä on tehnyt koska kuntosalilla voi tehdä yli 100+ eri lajia 

Vierailija
24/29 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimusten mukaan musiikin tahtiin liikkuminen auttaa erityisesti. Tanssi, ryhmäliikunta, heiluminen keikalla baarissa tai ihan vaan kotona yksin. 

Vierailija
25/29 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niskaote. Väitetään.

Jotkut palstalaiset tosiaan suosittelevat, että masentuneen pitää vain ottaa itseään niskasta kiinni, ja masennus on sillä ohi.

Vierailija
26/29 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihastreeni kuntosalilla oikeaoppisesti 

Se että kirjoitat kayneesi kuntosalilla ei kyllä kerro yhtään mitään siitä mitä siellä on tehnyt koska kuntosalilla voi tehdä yli 100+ eri lajia 

Ihan normaalia punttireeniä tein ja poljin kuntopyörää. Kyykkyä, mavea, penkkiä jne.

Vierailija
27/29 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen laji mistä pidät. Masentunut ei tietysti pidä mistään...

Kannattaa harrastaa sitä liikuntaa kuukausia ennen kuin päättelee, onko siitä hyötyä. Omaa mielenterveyttäni se tukee.

Kuten mainitsin, kokeilin kutakin useita kuukausia, vähintään puoli vuotta.

Luin jonkun kirjan liikkunnan parantavasta vaikutuksesta, niin siellä taisi olla että 45 min juoksu 3 kertaa viikossa. Ei enempää eikä vähempää. 

Vierailija
28/29 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle auttoi vesijumppa, sitten siirryin kuntosalille ja nyt käyn jumpissa myös. Muista myös rentouttava liikunta, jooga ja pilates.

Vttu se mistää masennuksesta tiedä.

Vierailija
29/29 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen allapäin, surullinen tai vihainen, niin kyllä minulle kävely luonnossa auttaa. Nautin metsän tuoksusta ja tuulikin tuntuu hyväilyltä iholla. Tuntuu kuin jokin minua suurempi ja viisaampi minua lohduttaisi ja rakastaisi. 

Uiminen ja vesijumppa uimahallissa tuntuu myös hyvältä, vesi tukee lempeällä otteella vartaloani.

Käyn myös vaihtelevasti erilaisissa tanssijumpissa, musiikki ja hikeen asti tanssiminen tuottavat kyllä endorfiineja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi