Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

GALLUP: Mikä lapsen ikäkausi on vanhemmille ihanin/helpoin?

08.04.2007 |

Neiti on nyt 2 v 10 kk ja on aikas ihana :-) Osaa puhua ja kertoilla uskomattomia juttuja, oppii koko ajan kaikenlaista, ja joskus jopa uhmakohtaukset ja " minä itse" touhut tuntuvat vain huvittavilta ;-O

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanin ikä on ehkä 1-2-vuotiaana - ihanan viaton, luottavainen ja toimelias ikä (myös raskain :-)). Toinen ihana ikä on tuossa 5-vuoden kohdalla, kun lapsi pohdiskelee paljon kaikenlaisia asioita ja keskustelee niistä mielellään ja avoimin mielin. Pieni koululainen vaikuttaa tällä hetkellä tavallaan helpolta, vaikka onkin vaativampi ikä kuin etukäteen kuvittelin.

Vierailija
2/8 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että esikoisen kohdalla jokainen uusi ikä tuntuu tavallaan ihanalta, kun on itselle niin uutta olla sen ikäisen vanhempi. Jokaisessa iässä on paljon ihania puolia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vastaus on sama :) 0-18v :) Lapset on vaan niin ihania, vaikka välillä onkin raskasta.

0-0,5v ihana pötkö

0,5-1,5v voi sitä oppimisen hurmaa!

1,5-3v uusia asioita tulee hurjaa vauhtia edelleen - ehkä parhaimpana puhe

---

12+ murkkuvaihe tekee tuloaan, vaikeaa olla samaan aikaan iso ja pieni, kun ei oikein itsekään tiedä kumpi haluaisi olla. Ajatukset niiiin ihania (ja niitä vielä kerrotaan äidille). Mieleen on jäänyt, kun poikani n. vuosi tai vähän reilu sitten sanoi, että " tää laulu (Rakkauden haudalla) on ihan tyhmä! " Pelasta minut, jos sinulla on aikaa" - mikä nyt voisi olla tärkeämpää silloin, jos joku pitää pelastaa?"

On ne niin kivoja - varsinkin öiseen aikaan kun nukkuvat :)

Vierailija
4/8 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen nauttinut eniten siitä ajasta, kun lapsi oli 2 - 3-vuotias. Meillä oli tuolloin tosi vähän uhmaa ja poika oli kuin itse aurinkoisuus ja tykkäsi äidistä aivan valtavasti. Myös puheen ja leikin kehitys oli tuossa vaiheessa huimaa, miksi-kysymyksiä sateli. Oli tosi kiintoisaa jutella pojan kanssa ja seurailla hänen vaiheitaan.

Eka vuosi oli meillä rankka ja tämä viimeinen vuosi on ollut uhman ja itsenäistymisen aikaa, jonka raskautta on vielä lisännyt pikkusiskon syntymä.

Vierailija
5/8 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpoin/ihanin ikä 0-9kk ehdottomasti =) Kaikissa ikäkausissa on omat ihanat ja raskaat kaudet

Mareila+Pojat 1v11kk ja 6v

Vierailija
6/8 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

rasittavinta ja vaikeinta on kaikkien kanssa ollut 0 - 10kk. M

Meillä on lapsilla ollut myös aikaset uhmat joten tähän mennessä sanoisin, että ns. " helppo vaihe" on alkanut lasten ollessa vähän päälle 2v. Sen jälkeen lasten kanssa on pystynyt jo neuvottelemaan =)

Vierailija
7/8 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikki oli kivaa ja uutta ja helppoa ja silleen JEESJEES:D Myös pojan vauva-aika oli iisi verrattuna tähän esikoistyttöön...

Nyt on ollut vaikeeta koko vauva-aika eli 0-9kk. Ja esikoisen uhma on nyt kamala (3v).

odotn innolla siis tytön jees-aikaa, johon on vielä vajaa vuosi...:)

Vierailija
8/8 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihaninta on ollut tähän mennessä noin 4kk - 1-vuotta, eli vauva-aika ihan pikkuvauva-ajan jälkeen, kun ei ole enää ihan kiinni siihen asti, että tyttö alkoi kävellä kunnolla, mistä seurasi jatkuvasti vauhtia ja vaarallisia tilanteita niin kotona kuin ulkona. Ja nyt, kun on alkanut tolkkuuntua eikä ole mikään paha uhmakausikaan menossa.