Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saan lapseni ymmärtämäön, että mulla ei ole rahaa

Vierailija
05.09.2025 |

Lapsi tulee (taas) viikonlopuksi mun luokse ja haluaa ruoaksi savukalakeittoa tuoreista yrteistä tehdyn yrttiöljyn kanssa. Tuollainen ruoka menee roimasti yli mun budjetin ja näin ollen ensi viikolla mulla ei ole rahaa ostaa itselleni mitään syömistä. Oon eläkkeeellä ja saan vain takuueläkkeen. Lääkkeisiin menee viisikymppiä kuussa ja tiukkaa on, säästääkin pitäisi. Myös ruokavalion pitäisi olla tietynlainen sairaudesta johtuen, mutta en pysty sitä toteuttamaan, kun viikonloput räjäyttävät aina budjetin. 

Lapsi opiskelee, eikä hänelläkään liiemmälti rahaa ole, mutta vaikea on pyytää rahaakaan viikonlopun syömisistä. Lisäksi lapsella on syömishäiriö ja haluaisin niin kovasti tehdä ihan mitä vain ruokaa, mikä kelpaa, mutta kuten sanottua, niin mulla ei ole yksinkertaisesti varaa. 

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota tuota... Sun pitää vielä harjoitella tätä trollausta. Toi yrttiöljy oli tosi typerä yksityiskohta ja sitten tuo syömishäiriö. Kukaan syömishäiriöinen lapsi ei vaadi vanhempaansa tekemään kalakeittoa "yrttiöljyllä" Nää sun yksityiskohdat on ihan outoja. Eli harjoittelemaan vielä, että saat näistä uskottavampia. 

Tämä on sama lapsi joka ei anna hävittää mitään vaatteitaan eikä lelujaan.

Aamusta jo keksinyt avauksia, menisi töihin.

Pitäiskö sun viettää enemmän aikaa ihan ihmisten parissa, niin voisit oppia huomaamaan, että ihan oikeasti ihmisillä voi olla erilaisia tilanteita, erilaisia lapsia, erilaisia ihmissuhteita? Jos meinaan kaikki tuntuvat trolleilta. 

Vierailija
22/25 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka väliin toitotat että ei se raha kasva puussa ja että näytätkö sä pankkiautomaatilta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä lasta tuomaan yrtit mukanaan, ja samalla vaikka pullo oliiviöljyä. Savukalaa ei kahden hengen soppaan mene niin paljoa, että se olisi kovin kallista.

Vierailija
24/25 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisko ihan puhua sille lapselle? Jos on opiskelija, niin varmasti ymmärtää rahavaikeuksien päälle. Voisitte yhdessä miettiä vaihtoehtoa yrttiöljylle. 

Vierailija
25/25 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yrttiöljypä" hyvinkin... Ettei oo kyse "yrtistä", tiiätte mitä tarkoitan... 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan