Paradoksaalinen paikka tämä vauvapalsta
Tänne kirjoittelevat ihmiset laidasta laitaan; eivät todellakaan ainoastaan koulupudokkaat. Silti tätä ei tunnusteta, vaan narratiivi on, että kaikki kirjoittajat ovat syrjäytyneitä.
Toinen, pinnallisempi asia on palstalle kirjoittavien ihmisten ulkonäkö. Yleinen käsitys on, että he ovat kaikki suunnilleen jotain hikisiä, ylipainoisia, pälvikaljuisia kuvatuksia viskibassolla ja nikotiinisormilla. Jos joku mainitsee palstalla olevansa vaikkapa hoikka ja että joku kehui kivannäköiseksi, sitä alapeukutetaan ja siihen reagoidaan haukkumalla.
Sitten vielä se, että tänne kirjoittelu pidetään usein salassa, mutta silti palstaa jopa lainataan lehdissä.
Ajatuksia?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on itse se koulupudokas. Älä viitsi viisastella sanoilla, joiden merkitystä et edes ymmärrä.
Millä tavalla muka ristiriitainen?
Koulutuksesi?
Korjaahan ensin edes nuo kirjoitusvirheesi, ennen kuin alat puhumaan koulutuksista. Huono kieliasusi paljastaa, että joku leikkii nyt fiksumpaa kuin oikeasti on.
Narratiivi, narratiivi. Loppui lukeminen siihen, häpeä huonoa kielenkäyttöäsi ap.
Yksi mitä välillä mietin on se, että monella täällä sensuurista huutavalla ei ehkä ole kokemusta keskustelupalstan moderaattorina toimimisesta.
Se on *ihan hirveätä* . Ite oon modannut kahta FB-palstaa aikanani, ja ihan voin sanoa, että ei enää ikinä. Kiitos modet, olette ihania!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittajan teksti on täynnä kirjoitusvirheitä.
Kirjoitusvirheitä? Luettele toki.
1) Puolipistettä käytetään, kun piste on liikaa ja pilkku liian vähän.
2)
3)
Vierailija kirjoitti:
Entä sitten?
Vierailija kirjoitti:
Narratiivi, narratiivi. Loppui lukeminen siihen, häpeä huonoa kielenkäyttöäsi ap.
Tarttunut ystävien puheesta. Ei pitäisi käyttää. Vapaa-ajan palsta. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitusvirheitä? Luettele toki.
1) Puolipistettä käytetään, kun piste on liikaa ja pilkku liian vähän.
2)
3)
Mietipä tuota puolipisteasiaa vielä uudemman kerran. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarttunut ystävien puheesta. Ei pitäisi käyttää. Vapaa-ajan palsta. Ap
Ymmärrettävä selitys. Mutta korjaa niitä ystäviä myös, häpäisevät itsensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenterveysongelmat täällä näkyy kyllä selkeästi. Puhutaan peukuttamisista ja moden poistamista keskusteluista, sama kun toiset näkee persuja joka paikassa. Ihmiset luulee ettei heillä ole mitään ongelmaa, vaan silti elävät harhoissaan.
Enemmän täällä kyllä on niitä, joille jokainen liberaali tai muuten vaan eri mieltä oleva on aina "vassari". Jonkinlainen ocd se vassarin hokeminen?
Esimerkiksi liberaali kokoomuslainen, joka ei hyväksy rasismia, on täällä aina vassari tai vihervassari 😅
Populismin aikaansaannosta. Me vs.muut. Ei ymmärretä, että Suomessa on muunkinlaisia ihmisiä kuin "persut" ja "vassarit". Näille luodaan myös omassa päässä kuplautunut kuva siitä, mistä he tykkäävät, miten elävät, miten on kouluttauduttu, käydäänkö töissä.
Mutta eihän palstalle eksy ellei ole ylimääräistä aikaa. Ihmiset joilla elämässä sisältöä eivät tänne lähtökohtaisesti eksy. Pätee muihinkin palstoihin ja someen myös.
Kieltämättä on. Täällä on välillä todella hienoja ja syvällisiä pohdintoja elämään, asioihin ja ihmisiin liittyen sekä paljon näkemyksellistä ja empaattista vertaistukea. Janan toisessa päässä ovat keskusteluja häiritsevät saivartelijat, tahallaan väärin ymmärtäjät ja sisälukutaidon puutteesta kärsivät. Omaan kategoriaan menkööt ne alkueläimet, joiden anti ketjuun kuin ketjuun on tasoa "ölölöö vassaripersu", "Nieletkö?" tai "kys".
Aloitus ei ole ainakaan minun tekeleeni.
En milloinkaan luo otsikoita alustalle.
👋
Vierailija kirjoitti:
Mutta eihän palstalle eksy ellei ole ylimääräistä aikaa. Ihmiset joilla elämässä sisältöä eivät tänne lähtökohtaisesti eksy. Pätee muihinkin palstoihin ja someen myös.
Tämän takia palstat ovat tuhoontuomittuja. Täältä ei kannata kysyä mitään eikä myöskään etsiä vastausta. Ainoa asia mihin täältä olen löytänyt jotain asiallista on keksiä ohjelmaa pienen lapsen kaverisynttäreille. Sitä eivät väärinymmärtäjät ja trollaajat tuhonneet
Lisään:
Olen luonnoltani perfektionisti.
Peruskoulun keskiarvoni hipoi kymppiä.
Olin erityisen lahjakas kirjoittajana.
Äidinkieli oli lempiaineeni musiikin,
matematiikan ja kemian rinnalla.
Mutta kas! Täällä operoidessa siihen
perfektionismiin ei ole sijaa - olen nimittäin
törmännyt ilmiöön äärimmäisen lyhyt
ketjusykli.🤔
Jos jään viimeistelemään vauhdilla
kyhäämääni pidempää tekstiä, on koko
postaus siinä vaiheessa jo usein deletoitu.
Vierailija kirjoitti:
Tarina, jota kerrotaan totena...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarina, jota kerrotaan totena...
ja on sellaista akateemista shaissee...
Vierailija kirjoitti:
Lisään:
Olen luonnoltani perfektionisti.
Peruskoulun keskiarvoni hipoi kymppiä.
Olin erityisen lahjakas kirjoittajana.
Äidinkieli oli lempiaineeni musiikin,
matematiikan ja kemian rinnalla.
Mutta kas! Täällä operoidessa siihen
perfektionismiin ei ole sijaa - olen nimittäin
törmännyt ilmiöön äärimmäisen lyhyt
ketjusykli.🤔
Jos jään viimeistelemään vauhdilla
kyhäämääni pidempää tekstiä, on koko
postaus siinä vaiheessa jo usein deletoitu.
Olet kiinnostavimpia hahmoja palstakävijöiden joukossa. Kohteliaisuutesi ja laaja yleissivistyksesi kiinnitti huomioni heti kärkeen. Et osallistu kiusaamiseen. Se on täällä ongelmana joka ketjussa.
Kateutta se vain on, olet siinä määrin poikkeava ja karismaattinen valomajakka joukossamme.
Jos tämä on aikanaan ollut Vauva-lehden lukijoiden palsta niin mitäpä sitä muuttamaan.