Sosiaalitoimesta tuli päätös, että eivät maksa nepsy-poikamme äänimaljahoitoja ja väriterapiaa
En tiedä mistä edes aloittaisin, olen aivan paniikissa ja itku kurkussa tätä kirjoittaessani.
Olen kolmen lapsen yksinhuoltaja, ja keskimmäisellä 8-vuotiaalla pojallani on nepsy-haasteita (ADHD, aistiyliherkkyyksiä ja isoja tunnesäätelyn ongelmia). Hän on saanut paljon apua äänimaljahoidoista ja väriterapiasta, ja meidän arki on ollut niiden avulla edes vähän siedettävämpää.
Koska rahat ovat olleet koko vuoden tiukilla, haettiin harkinnanvaraista toimeentulotukea näihin hoitoihin. Nyt tuli päätös: "Ei myönnetä tukea". Ja samalla sain eilen laskun 1300 euroa. En kykene mitenkään maksamaan tuota summaa. Mä en enää tiedä, mitä teen. Pojalle nämä hoidot ovat olleet ainoa, mikä auttaa. Hän on viimein pystynyt nukkumaan paremmin ja rauhoittumaan, mutta nyt ne loppuvat kuin seinään, jos en maksa.
Sosiaalitoimistosta sanottiin vain, että hoidot eivät ole lääketieteellisesti välttämättömiä, vaikka meillä on terapiasta kirjalliset suositukset. Miten voi olla, että lapsen hyvinvointi ei merkitse mitään? Onko kellään kokemusta vastaavasta? Voiko tästä päätöksestä valittaa? Onko mitään tapaa saada maksuaikaa, lykkäystä, ihan mitä tahansa? Olen ihan loppu, en pysty enää nukkumaan, ja itkettää koko ajan.
Kiitos, jos joku jaksaa vastata.
Kommentit (14)
Kyllähän se niskalaukaus tulisi yhteiskunnalle halvemmaksi.
Äänimaljat ja väriterapiat sulla on housussas.
Kovin on teennäinen provo. Keksi parempi. Epäuskottavuus kasvaa tekstin edetessä, liioittelun takia. t. äidinkielen ope
Jo on aikansa elänyt että jopa neurologisia poikkavuuksia kadehditaan.
Ei kaikkia huuhaa-hoitoja ja hopeavesiä voi maksattaa verorahoista. Ihan itse maksat, jos tuommosia hoitoja haluat käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikkia huuhaa-hoitoja ja hopeavesiä voi maksattaa verorahoista. Ihan itse maksat, jos tuommosia hoitoja haluat käyttää.
Et kai sinä tuota vakavissasi ottanut?
Vierailija kirjoitti:
No yksi sitten lopulta haksahti provoon. Tapu tapu.
Myyt persettä niin 1300 on nopeasti kasassa
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt tuon trollin aivottomaan ulostukseen usko.
Tämänkin takia olen vela. Selvisikö vasta nyt että yhteiskunnalle olet vain porsiva lypsylehmä? Ei tosin taida tulla nepsypoikasesta normiveronmaksajaa? Miksi laitoit nepsypennun huuhaahoitoihin ennen kuin tukipäätös ensin varmistettu?
T. porsimaton lypsylehmä
Äläpä viitsi trollailla.