Vittuillaanko mulle koko ajan?
Multa on kadonnut joku sosiaalinen aisti, millä erottaisin vittuilun ja normaalin keskustelun. Tulkitsen kaiken vittuiluksi. Onko tää normaalia? Olen nelikymppinen nainen.
Kommentit (42)
Onko vttuilua vai uteliaisuutta, jos vieras katsoo sun halpis kahvikuppeja kahvipöydässä ja kysyy: Onko nämä teema kuppeja.
Vierailija kirjoitti:
No ei kyllä. En muista elämäni aikana kohdanneeni moista, kun kerran pari. Sen sijaan flirttailevaa kiusoittelua välillä tapahtuu ja se minusta kivaa. N49
Olet melkoisen pehmeässä naiskuplassa saanut elää. Minulle miehenä on vittuiltu ala-asteella, yläasteella, lukiossa, armeijassa ja työelämässä.
Korkeakoulu oli vittuilusta vapaa vyöhyke.
Ehkä tästä joku voisi päätellä että miehen elämä on kovempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kyllä. En muista elämäni aikana kohdanneeni moista, kun kerran pari. Sen sijaan flirttailevaa kiusoittelua välillä tapahtuu ja se minusta kivaa. N49
Olet melkoisen pehmeässä naiskuplassa saanut elää. Minulle miehenä on vittuiltu ala-asteella, yläasteella, lukiossa, armeijassa ja työelämässä.
Tai ehkä sen, että miehet ovat vittumaisempia sekä toisilleen että naisille? Jos miehet vain lopettaisivat, olisimme kaikki onnellisempia, miehetkin.
Tarkoitatko että sinua ei arvosteta? Voi olla täysin normaalia.
Onko työasemakin sellainen että se "oikeuttaa" vähättelyn? Pomo ja sisäpiiri sitten ovat huomion keskipisteenä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä näin oli. Mutta vittuiltiin korkeakoulussakin. Siellä ei kuitenkaan vedetty pataan vittuilijoita kuten koulussa. Hujopin pää nytkähti, päätä pidemmän. Itku purkautui sen seiraimista työntäen veren edellään. Niin vittuilija valui hangelle, punaisena. Sen pitkä, kuudesluokkalainen kroppa huojui opettajan luokse. "Toi kolkki löi mua!" Sen pää oli jotenkin suhteettoman iso, jopa pitkulaiseen kroppaan nähden.
Nälvinen on suomalainen normi tapa kommunikoida noin yleensä. Onni on että Suomi on lännen ja Euroopan kannalta syrjässä ja pieni populaatio myös kielialueenna. Muuten saisi myötähävetä alvariinsa öllön-möllön ulost(et)uloja.
Ei ole normaalia luulla että sinulle vittuillaan kokoajan, kertoo heikosta psyykkisestä voinnista ja siitä että et arvosta itseäsi. Normaalisti ihminen sietää vittuilua ja osaa myös sanoa että en ansaitse tälläistä kohtelua. Normaalisti ihminen ei halua elää huonossa suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehille tuo tuollainen vittuilu on ollut vain "miehekäs puhetapa", ei pidä loukkaantua liikaa, kaikki eivät ole saaneet niin nykyaikaista kasvatusta kuin sinä...
Vierailija kirjoitti:
Onko vttuilua vai uteliaisuutta, jos vieras katsoo sun halpis kahvikuppeja kahvipöydässä ja kysyy: Onko nämä teema kuppeja.
Seuraavan kerran toimi vastaavan kommentin jälkeen seuraavasti:
Mene eteiseen, ota naulakosta vieraan takki ja laukku. Avaa ovi valmiiksi. Tartu vierasta takaa paidankauluksesta ja ohjaa päättäväisesti portsarityyliin ovesta ulos ja potkaise perseelle. Toimenpiteen aikana ei ole tarvetta käydä mitään keskustelua. Vieras voi jatkaa keskenään Teema-astiatos pohdiskelua, takapuoli voi hieman särkeä. Ai niin, ja hyvästi!
Vierailija kirjoitti:
Nälvinen on suomalainen normi tapa kommunikoida noin yleensä. Onni on että Suomi on lännen ja Euroopan kannalta syrjässä ja pieni populaatio myös kielialueenna. Muuten saisi myötähävetä alvariinsa öllön-möllön ulost(et)uloja.
Näin juuri. Täällä on lapsetkin opetetaan sanomaan "anna" eikä "saisinko"...
Nykysuomessa oikeistolainen matalan älykkyyden apinatouhu toisia alaspainamalla itsensä ylentäminen, kyynisyys, röyhkeys, jne. inhottavat ja halveksittavat ilmiöt ovat valitettavasti yleistyneet, joten vttuilun kokemus voi olla ihan todellinen asia.
Yksi ihminen aina "piilovittuilee" minulle,mutta se ei pysy kovin hyvin piilossa koska tunnistan sen vittuiluksi. Vittuilen takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla myös silakkaa tyhmyyttä. On minulla sellaisia kuppeja mitkä näyttää teemalta, mutta maksanut pari euroa kappale Prismassa...
Vierailija kirjoitti:
Et taida olla akateeminen?
Vierailija kirjoitti:
Oletko PerSu ?
En ole,äänestän aina vasemmistoliittoa,sillä Paavon lupaus oli ihana minun ei tarvitse maksaa velkaani.
Ikäjuttu? Tuon ikäisenä on tajunnut miten surkeasti on tullut kohdelluksi nuorena naisena koko elämänsä ajan ja nyt se on loppu, ei vaan jaksa sitä enää yhtään kertaa. Menee hetki ennen kuin tasoittuu.
Muistan aina kun ekaa kertaa sanoin asiakaspalvelijalle että nyt on kuule semmoinen juttu että tämä asia hoidetaan juuri nyt ja tässä, etkä pompota minua yhtään minnekään muualle ja kas, asia hoituikin sitren heti kun vähän löi kuvainnollisesti nyrkkiä pöytään.
Mä olen ajatellut asian näin, että jos ei erota puheesta vittuilua, niin on parempi ajatella että se on ihan normaalia kommunikaatiota.
On tosi raskasta a) sulle ja b) muille, jos oot koko ajan puolustuskannalla.
K.oronarokotteet ovat lisänneet Alzheimer-diagnooseja työikäisillä. Samoin ALS- ja muita aivorappeumatauteja.