Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistatteko miten jännää oli aina lapsena kun otettiin eväät mukaan?

Vierailija
04.09.2025 |

Kun lähdettiin Helsinkiin Korkeasaareen pakattiin eväät mukaan ja lähdettiin aamulla ajamaan. Tai kun mentiin metsään retkelle, laitettiin eväät reppuun jne. Eväät merkitsi että tiedossa on jännittävä reissu.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsille tuo on elämys ja ei tarvitse mennä juurikaan pihaa kauemmas.

Muistan lapsuudesta eväsretket ja samoin matkoille, marjaan, pilkille jne.otettiin eväsleivät mukaan, äiti ne voipaperiin kääräisi.

Ihana äiti, aina muistoissa.

Meillä lapset pienenä tykkäsi siitäkin, että joskus viikonloppuna tehtiin peti olohuoneen lattialle. Syötiin jotain herkkua, luettiin kirjoja ja juteltiin taskulampun valossa. Heistä se oli jännää. "Ihan kuin ois retkellä". :D

Vierailija
22/26 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heinäpellolla ja niityillä oli aina eväät mukana.  Kahvikin tuli mukaan pannumyssyn alle, hyvin pysyi helteellä kuumana vaikka ei sitä pikkunassikoille annettu kun "kaula mustuu". Varmaankin jo heti kouluikäisenä sai sitten kahviakin, en tarkkaan muista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äiti pakkasi minulle aina joka päivä kolmet eväät ja isoveli toi minulle sitten toiset kolmet eväät kotimatkaa varten. Ai että eväät on olleet minulle aina suuri intohimo.  M37 Unski

Selkeästi. :D

Vierailija
24/26 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En muista mitään eväitä, syötiin kyllä aina ihan paikan päällä vaikka köyhiä oltiin. (70-luvulla syntynyt)

Olen eka vastaaja ja meillä eväät otettiin kun mentiin pilkille, marjaan, metsäretkelle. Ei liity varallisuuteen.

Tai voi olla että liittyykin. Kyllä tuo on taloudellisesti ajattelevan ihmisen valinta.

Ihan käytännön juttu. Ei pilkkipaikoilla ja metsässä ollut ravintoloita. :D

Vierailija
25/26 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne mustikka, puolukka, makkaranpaisto  muurinpohjalettu reissuille edelleen otetaan.kahvit, kerma ja sokeri myös. 

Murtsikkapannu pieni mukaan ja taikina n 1.5 l. pulloon. Löytyy laavuja suomesta

Vierailija
26/26 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pannukakku ja hilloa maistuu sienimetsässä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi