Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teitkö lapsen koska?

Vierailija
04.09.2025 |

Avaan nyt sen verran, minua on lapsena hyväksikäytetty, olen ollut narsisti äitini orja ja hoitanut sisarukseni ja kodin lapsesta asti. Kaikenlaista väkivaltaa myös. Äitini kiusaa ja nolaa minua vieläkin. Levittelee perättömiä, leveilee hyväksikäytöllä. Koulut jätin kesken, minua kiusattiin eikä ollut voimia käydä sitä. Kämppikset potki pois porukasta koska en jaksanut tehdä mitään, jäin ilman asuntoa. Olin töissä, nyt kotiäitinä. Olen käynyt nuorempana ilmaisessa terapiassa, se oli ihan turhaa, terapeutin maha murisi ja vilkuili koko ajan kelloa... En tiedä mitä tehdä, lapsen syntymän myötä nousin pinnalle ja sain tarkoituksen. Rakastan niin häntä ja elämä on päälisin puolin hyvää. Silti pinnan alla on hirveä ahdistus ja tuska, välillä heijaan itseäni sikiöasennossa ja itken

Koska

Vaihtoehdot

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisella taustoilla lapsen saaminen on todella raskasta. Itse olisin jättänyt tekemättä. 

Vierailija
2/9 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi aistii sun ahdistuksen. Hanki apua tee vaikka lasu. Sun pitää saada puhua siitä mikä sua ahdistaa jonkin ammatillisen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen syntymän myötä nousin pinnalle ja sain tarkoituksen. Rakastan niin häntä ja elämä on päälisin puolin hyvää. Silti pinnan alla on hirveä ahdistus ja tuska, välillä heijaan itseäni sikiöasennossa ja itken

Vierailija
4/9 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein lapsia koska halusin lapsia ja halusin elää lapsiperheen elämää. Ja mies halusi myös. Ja oli kyllä elämän paras päätös ja teko.

Vierailija
5/9 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö eka aloitus ottanut tulta alle? 

Vierailija
6/9 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pyrkiä siihen suuntaan, että pystyisit näkemään itsesi jotenkin muutenkin kuin uhrina. Jos identiteettisi on suureksi osaksi sitä, että olet uhri, on varmasti melko vaikea löytää itsestään sitä jaksamista mitä tarvitset. Totuus on kuitenkin se, että olet paljon muutakin. Yritä löytää se puoli itsestäsi.

Vierailija
7/9 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikiöasento ja heijaaja. Uusi palstahullu.

Vierailija
8/9 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein lapsen ja toisen, koska halusin.

Mä kirjoitin tänään pitkän sepustuksen kuinka olen teini-iästä lähtien hoitanut 3 alle 10 v sisarustani ja kodin.. aamulla hoitoon viennit, koulun jälkeen ruokakauppa ja lasten haku ja ruuat, ulkoilutukset. pesut pisut, siivot, pyykit... kun nuoremmat sain nukkumaan 20-21 alkoi mun läksyjen teko ja oma elämä - 00.00 saakka ja unille ja seiskalta ylös aamupalan tekoon.

Äiti teki keikkaduunia pitkin suomea ja dokas. Välillä piipahti kotona riehumassa. Joku ajatus sillä oli, että vuokrat se makso ja antoi mulle ruokarahaa.. Isät piipahteli toisinaan tuomassa saapasrahaa ja äidinäiti oli liian hieno nähdäkseen tilannetta.

Kun oli sisaret aikuisiksi saatu, niin enpä todellakaan ollut ensimmäisten joukossa lapsia tekemässä. Miehen kanssa kerettiiin olla 12 vuotta ja hän eli siinä uskossa, etten halua lapsia. Joku vaan muuttui iän myötä. Sitten vaan jostain se tuli, sisäinen halu. Mä haluan lapsen. Mä haluan olla raskaana, imettää, saada koko äityyden kokemuksen!

Mä kuitenkin olin siskona hoitanut sisarusteni elämää ja kasvattanut. Se antaa toisenlaisia mahdollisuuksia kuin äityys. Sisarukset ovat olleet läheisiä mulle koko ajan ja heidän lapsensakin nyt, mutta mä edelleen olen isosisko ja täti. Järjettömän arvostettu sellainen. :D

En siis tehnyt lapsiani seuran takia, koska mulla on upea mies, sisarukset ja kaverit. Olen ihan hyvin kouluttautunut ja hankkinut uran ja siten sisältöä elämääni, koti ostettiin, sen takia en olisi lasta tehnyt.

Vierailija
9/9 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni lasten hoito ja kasvatus on kutsumushommaa. Sekä työssä että vapaa-ajalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä