Voiko kasvolävistykset vaikuttaa työllistymiseen?
Onko esimerkiksi vaikeampi päästä vaikka kahvilaan tai tarjoilijaksi?
Kommentit (35)
Varmaan enemmän kuin genitaaliset lävistykset. Luulisin.
Vierailija kirjoitti:
Muutama Rapalan vaappu naamassa tekee varmasti vaikutuksen työhaastattelussa.
Kannattaa käydä jossain autorengasliikkeessä hakemassa Kometa-nastoja naamaan sen verran että pitua löytyy talvikeleilläkin. Nastoitus tehdään naamaan tatuoidun Hakkapeliita ysin kuvioinnin mukaan
Samasta liikkeestä voi irrota vaikka kausiapulaisen paikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysytkö tosissasi? Tietenkin asiakaspalvelutöihin vaaditaan "normaalia" ulkonäköä.
Et oo tainnut hirveästi viime aikoina asioida missään, jos tuollaista kuvittelet.
No Hellsingin ulkopuolella...
T: Eri
Ihan Pohjois-Savosta itse tuota kirjoittelin. Kyllä meilläpäin on vaikka kuinka lävistettyjä ja tatuoituja asiakaspalvelijoita, joihin en itse ainakaan tule kiinnittäneeksi mitään erityistä huomiota.
En kierrellyt koko maakuntaa mutta kun viimeksi kävin sielläpäin niin ihan normaalin näköisiä ihmisiä oli kassalla. Kävin siis kesällä.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan enemmän kuin genitaaliset lävistykset. Luulisin.
Naamatatuoitujen työpaikoissa tuo genitaalien testaus on elimellinen osa rekrytointiprosessia.
Ulkonäkö vaikuttaa työllistymiseen kaikissa tehtävissä, joissa ollaan tekemisissä asiakkaiden kanssa. Mitä konservatiivisempi yrityskulttuuri, sitä enemmän ulkonäkö ja pukeutuminen vaikuttaa. Jos aiot töihin kahvilaan tai ravintolaan, lävistykset on varmaan aika lailla nou nou. Niistä tulee asiakkaana epähygieeninen vaikutelma.
Vierailija kirjoitti:
Sehän on syrjintää.
Työnantaja voi valita, millaisen vaikutuksen haluaa asiakkaisiinsa tehdä. Jos haluaa työpaikan, voi vähän panostaa siihen miltä näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän on syrjintää.
Työnantaja voi valita, millaisen vaikutuksen haluaa asiakkaisiinsa tehdä. Jos haluaa työpaikan, voi vähän panostaa siihen miltä näyttää.
Mutta lävistyshän on suurempi panostus ulkonäköön kuin ilman lävistystä oleminen.
eri
Niin siis tästä tuli asia mieleen. Ehkä myös "unisex-nimi" voi häiritä jotakuta.
https://www.hs.fi/suomi/art-2000011442419.html
Ap
Aivan varmasti, myös näkyvät tatskat, ns persoonalliset hiusleikkaukset jne.
Oikeasti todella ihmetyttää minkälaisia on nämä ihmiset joita jonkun toisen tatuoinnit tai lävistykset häiritsee (häiritseekö myös korvakorut yhtä paljon kuin nenälävistykset, ja miehillä ja naisilla samalla tavalla)?
Jotain kalkkiksia? (ja olen itsekin mummoiässä), ei tule mieleen yhtään syytä miksi kauhistelisin tatuoitua lääkäriä tai terveydenhoitajaa, saati tarjoilijaa.
Luultavasti esteenä työllistymiselle. Kasvolävistykset ja tatuoinnit naamassa/kaulassa kertoo usein päihde ja mt-ongelmista.
Kyllä nuo lävistykset ja ulkonäköseikat kertovat jotain siitä ihmisestä mitä hänen korvien välissä liikkuu. Kuulisin mielläni analyysiä siitä miksi joku haluaa nastan kieleensä. Mitä ihminen siitä saa? Se ei edes näy, mutta se tuntuu suussa. Mitä sillä itselleen hakee?
Asiakaspalvelijan soisin olevan neutraali siten, ettei tarkoituksella ole mitään näkyvää "erikseen otettua juttua" naamassa tai ulkonäössä. Itselleni sellainen ihminen edustaa ainakin erilaista ajattelua ja erilaista arvomaailmaa.
Släväri- ja tatskatyypit kuuluu lähiöpubiin asiakkaina ja/tai henkilökuntana.
Ihan Pohjois-Savosta itse tuota kirjoittelin. Kyllä meilläpäin on vaikka kuinka lävistettyjä ja tatuoituja asiakaspalvelijoita, joihin en itse ainakaan tule kiinnittäneeksi mitään erityistä huomiota.