Aion irtisanoutua vuoden lopussa, mutta pelkään siitä tulevia reaktioita
Olen päättänyt irtisanoutua työstäni vuoden lopussa. Minulla on sinänsä hyvä työpaikka, mutta olen ollut siellä jo viisi vuotta enkä koe että saan sieltä enää mitään irti. Nyt minulla olisi mahdollisuus tehdä jotakin muuta, joten olen päättänyt irtisanoutua ja lähteä. Pelkään kuitenkin sitä seuraavia reaktioita. Työyhteisöni on aika tiivis ja sieltä tulee varmaan sanomista. Uuden työntekijän löytäminen ja perehdyttäminen ottaa aikaa. Olen myös käynyt firman laskuun kalliita koulutuksia, joten minuun on satsattu. Nyt kuitenkin aion lähteä enkä edes aio kertoa minne. Haluan pitää tämän omana asiana.
Mitä tässä pitäisi tehdä? Ilmoittaa asia viime tipassa ja vain häipyä? En jaksa sitä prässäystä ja kyselyä joka siellä alkaa. Ehkä ilmoitan työnantajalle tasan kuukautta aikaisemmin ja sitten jään saikulle. Heippa vaan?
Kommentit (23)
Itse hain koko irtisanomisajaksi saikkua (3kk) ja laitoin sähköpostia työnantajalle että lopetan, tämä firma tosin ei ollut minuun mitään satsannut, joten en ollut heille mitään "velkaa".
Olen samassa veneessä, paitsi että irtisanouduin jo. Minulle on tärkeää hoitaa asiat loppuun saakka kunnialla, joten annoin työyhteisölle aikaa sopeutua tilanteeseen, enkä lähtenyt heti irtisanoutumisajan päätyttyä. Enkä ole ottanut saikkuja tämän takia. Haluan pitää hyvät suhteet sinne jatkossakin.
Perustelin työyhteisölle irtisanoutumiseni, ja vaikka lähtöni aiheuttaa tilapäistä kaaosta, niin kaikki ymmärsivät syyni. Nyt tuntuu hyvältä lähteä, kun hommat hoidettu asiallisesti maaliin. Mutta pelotti kieltämättä se päätös ja monta kuukautta asiaa puntaroin. Voimia ja rohkeutta sinulle kaikkeen, hyvin se menee.
irtisanoudut, teet töitä kuukauden ja otat lomat rahana.
Se on hyvä jos ei ole uutta duunia tiedossa.
Mitä sitten jos on sanomista. Sen kun sanovat, heillä on oikeus mielipiteeseen ja ei sen tartte olla sama kuin sinulla. Mutta silti saat lähteä. Lähteminen on ihan normaalia.