Työttömän kela tuki 595€ kk, orpo nostaa kansanedustajien palkka 500€ kk
Tää on räikeyden huippu!
Työttömien tuki korotukset jäädytetty, hinnat nousee kuten työttömyys, jonka piti laskea jäädytysten myötä.
Ei toimi!
Kommentit (522)
Moni saa asumistukea ja muita tukia, ei tuo summa oli faktaa.
Kyse onkin asumiskulujen jälkeen käteen elämiseen jäävästä summasta, vai väitätkö että kansanedustajat joutuvat laittamaan tuon 500 euroa asumiskuluihin, ei se on heille puhdasta rahaa jonka voi vaikka sijoittaa tai korkotilille. Työttömän toimeentulotukiasiakkaan 578,43 e/kk tai 497,45 €/kk menevät kokonaisuutena pakollisiin menoihin pääosin ruokaan.
Vierailija kirjoitti:
Noita tukia voisi vähän leikata.
Alkaisi lienee työt maistua paremmin.
Mitkä työt?
Kansanedustajat turvaavat tulotasonsa koska SDP korottaa veroja ensi vuonna. Monella on esimerkiksi asuntovelkaa jonka takaisinmaksusta on huolehdittava.
Vierailija kirjoitti:
Taas näitä puolitotuuksia. Työttömät saa Kelasta paljon enemmän.
Si miten niin? En saa edes asumistukea. Puolisolle palkka riittää just ja just omiin kuluihin jasilti pitäisi elättää minua kun saa vain tuon. Miten saa enemmän?
Vierailija kirjoitti:
Kansanedustajat turvaavat tulotasonsa koska SDP korottaa veroja ensi vuonna. Monella on esimerkiksi asuntovelkaa jonka takaisinmaksusta on huolehdittava.
Taas syy äänestää SDP:tä.
Ja mut ti perhe saa 80 000 e vuodessa tekemättä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Mitä suuremmat palkkiot kansanedustajilla on, sitä paskempia poliitikkoja Eduskuntaan saadaan, siis narsistisia, ääriahneita luonnevikaisia yksilöitä. Eivät aja Suomen tai kansan etua, vaan puhtaasti omaa etuaan, jota edistää taloudellisesti myös suurpääoman ja elinkeinoelämän etujen lobbaaminen. Veropopulismilla ym. uunottavat vielä tyhmemmän osan kansasta äänestämään heitä oman etunsa vastaisesti. Siksikö kansaa tyhmennetään koulutuksen leikkauksilla ja vaatimalla korkeakoulutusta maksulliseksi, jotta yhä useampi tyhmenee ja ostaa pölhöpopulismin hyödyllisenä idioottina.
Suurilla palkkioilla ja kulukorvauksilla saa vain yhä ahneempia ja itsekkäämpiä edustajia, ei todellakaan kansan tai maan parasta ajattelevia, vaan ainoastaan omaa parastaan. Ideologisista syistä maailmaa parannetaan pienemmilläkin liksoilla. Kansanedustajan ja ministerin palkkiot voisivat olla sidottuja suomalaisten mediaanituloihin, niin heillä olisi ehkä halua nostaa myös pienituloisten ja matalatuloisten tuloja sekä elämänlaatua.
Vierailija kirjoitti:
Äänestämättä jättäminen nostaa kokoomuksen ja RKP:n ääniosuutta vaaleissa ja lisää todennäköisyyttä että ne ovat hallituksessa ja kokoomus on päähallituspuolueena kuten nyt. Nukkuvien puoluetta sanotaankin suurimmaksi porvaripuolueeksi, vaikka harva nukkuvista äänestäjistä on porvari. Äänestämättä jättäminen ei siis ole vaihtoehto, vaan suurta typeryyttä.
Äänestämättä jättäminen on suurta tyhmyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Kokoomuslainen ajattelee vain itseä, ei muita.
..persut on samaa huonoa puuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kansanedustajat turvaavat tulotasonsa koska SDP korottaa veroja ensi vuonna. Monella on esimerkiksi asuntovelkaa jonka takaisinmaksusta on huolehdittava.
Taas syy äänestää SDP:tä.
En äänestä, koska antaa metsästää hanhia
Ruotsi toimii päinvastoin. Asumistukea nostetaan 150€ jotta köyhät voivat osallistua kulutukseen ja nostaa maan talous.
Asumistuet paremmat jo muutenkin kuin täällä.
Myös ruuan alv:tä laskivat ja bensa on paljon halvempaa.
Miksi Suomi vihaa vähätuloisia? Ruotsi on fiksumpi maa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kuviohan menee näin kun esim. nyt ilmastopolitiikka tulee nostamaan inflaatiota ja hintoja paljon kurjistaa se erityisesti köyhiä ja johtaa taas uusien tukien leikkaukseen jotka kurjistaa enisestään kun samalla saa rahapottia jaettaesa näille kansanedustajille jaellaan entistä suurempia palkankorotuksia...pitäähän ostovoima turvata ..joillakin
Suomi vain hyötyy ilmaston lämpenemisestä. Siitä meidän ei tarvitsisi yhtään pitää meteliä ei toimia!
Suomi ollut yksi harvoista hyötyjistä ilmastonmuutoksessa tutkija maiden kasvaneista eroista: "Emme ole samassa veneessä"
Kun Golfvirta mahdollisesti ilmastonmuutoksen takia pysähtyy, Suomi on Siperiaa kylmempi mesta. Se siitä hyötymisestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kuviohan menee näin kun esim. nyt ilmastopolitiikka tulee nostamaan inflaatiota ja hintoja paljon kurjistaa se erityisesti köyhiä ja johtaa taas uusien tukien leikkaukseen jotka kurjistaa enisestään kun samalla saa rahapottia jaettaesa näille kansanedustajille jaellaan entistä suurempia palkankorotuksia...pitäähän ostovoima turvata ..joillakin
Suomi vain hyötyy ilmaston lämpenemisestä. Siitä meidän ei tarvitsisi yhtään pitää meteliä ei toimia!
Suomi ollut yksi harvoista hyötyjistä ilmastonmuutoksessa tutkija maiden kasvaneista eroista: "Emme ole samassa veneessä"
Vaikka Marinin hallitus teki aivan päinvastoin. Laittoi suomalaiset kärsimään ja maksamaan ilmastotoimet maailman ensimmäisenä!!!!!
Ihmettelen, miksi joku köyhä edelleen äänestää demaria? Kertokaa muutkin, miksi? Minä en enää äänestä. Ja olen köyhä.
Sun hyödyllisen idiootin tapauksessa sen kertominen on myöhäistä ja turhaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleistä asumistukeakin piti laskea 50 euroa. Se oli kuulemma liian paljon ylimääräistä köyhälle työttömälle.
Miksi niin vähän? Puolet olisi pitänyt ottaa pois. Aluksi. Monissa muissa maissa ei ole mitään asumistukia. Siksi siellä onkin kansantaloudet kasvaneet ohi ja ahkeria ihmisiä. Esim. Thaimaassa, josta saadaan marjanpoimijatkin kun tätä 300 000 työttömien joukko ei saa edes niitä poimittua.
Asumistukimenot 2 miljardia. Se on liikaa. Lähes 400 000 kotia saa jatkuvaa asumistukea. Monet pääkaupunkiseudun parhailla paikoilla, kun erittäin halpoja asuntoja runsaasti muualla Suomessa. Pitkäaikaistyöton tai työnvälttelijä vois asua muuallakin.
"Vuoden 2024 joulukuussa eläkkeensaajan asumistukea sai yli 200 000 henkilöä."
https://tietotarjotin.fi/tilasto/2711779/tilasto-elakkeensaajan-asumist…
Eläkeläinen saa omistusasuntoon asumistukea https://www.ekl.fi/edunvalvonta/sote-palvelut/asumistuki
Niin pienet on suuren osan eläkeläisistä eläkkeet, että asumistukea tarttee 200 000 heistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korkeat asumistuet siirtyvät lopulta vuokrien hintoihin. Tätä tietenkään vasemmisto myönnä. Toki monet Marinin hallituksen ministereistä olivat itse asuntosijoittajia, Ohisaloa myöten. Demari Halonenkin on asuntosijoittaja.
Petteri Orpo lähti mukaan kiinteistöbisnekseen - jätti ilmoittamatta eduskunnalle.
Kokoomuksen puheenjohtaja Petteri Orpo ei ollut ilmoittanut eduskunnalle kiinteistöbisneksistään Turussa.
Onkohan ratikan tai Tunnin junan varrella ko. kiinteistöt?
Vierailija kirjoitti:
Ettekö te onnettomat osaa edes laskea. Työttömän peruspäiväraha on keskimäärin 800,02€/kk brutto, ja netto 20%:n ennakonpidätyksellä on 640,01€/kk.
Tuo 595€/kk, jota täällä hoetaan, on neljän viikon peruspäiväraha nettona, ei kuukauden, sillä kuukaudessa on yleensä 30 tai 31 päivää. Ainoastaan helmikuussa on 28 tai 29 päivää.
Vuokralla asuva työtön joutuu hakemaan toimeentulotukea, koska yleistuki ja asumistuki eivät kata minimitulotasoa vaan erotuksen saa toimeentulotukena. Omistusasuntoonhan ei saa enää asumistukea kuin eläkeläiset.
Yksin elävän toimeentulotuki on 578,43 e/kk ja
Yhteistaloudessa asuvien esim. avio/avoparit toimeentulotuki 497,45 €/kk kummallekin. Eli tuo summa jää elämiseen siis ruokaan, päivittäistavaraan, liikkumiseen, nettiin-puhelinkuluihin ym. ym. menoihin hyväksyttyjen asumiskulujen jälkeen.
Tämä on hyvä esimerkki jossa voi suhteuttaa miten suuri se työttömän raha oikeasti on.
Tyhjänpuhujien ja muunnellun totuuden laukojien palkankorotuksen suuruinen, joilla on sentään 4,5 kuukautta vuodessa lomaa, kaikki liikkuminen ja kännykät, tabletit, tietokoneet sekä netti ja puhelut ilmaisia, sekä päälle veroton 986,81 euroa/kk tai 1 315,75 euroa/kk tai 1 809,15 euroa/kk kulukorvaus.
IL: Yllättävä lakialoite: Kansanedustajien kulukorvauksiin halutaan jättikorotus
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/1c4b3a04-e466-4040-9468-16f559931…
"Eduskunnassa valmistellaan lakimuutosta, joka nostaisi kansanedustajien verottomia kulukorvauksia jopa 50 prosentilla. SDP vastustaa lakimuutosta.
Vuodelta 2005 oleviin korvauksiin pitäisi tehdä 46,81 prosentin korotukset vuoden 2025 tasossa. Tätä se tarkoittaisi euroissa:
986,81 euroa/kk = 1 448,74 euroa/kk
1 315,75 euroa/kk = 1 931,68 euroa/kk
1 809,15 euroa/kk = 2 656,05 euroa/kk"
Kansa laskee päiviä seuraaviin vaaleihin . . .
Kaikki imetään veronmaksajista irti kun vielä ehditään.
Maassa Orpon ja Purran toimien takia pahin työttömyden trendiluku 25 vuoteen ja 350 000 työtöntä, joista 140 000 pitkäaikaistyötöntä ja 80 000 korkeakoulutettua työtöntä.