Työttömän kela tuki 595€ kk, orpo nostaa kansanedustajien palkka 500€ kk
Tää on räikeyden huippu!
Työttömien tuki korotukset jäädytetty, hinnat nousee kuten työttömyys, jonka piti laskea jäädytysten myötä.
Ei toimi!
Kommentit (522)
Kun vaalimakkara tarjoilu alkaa, niin saattavat lentää kusipäiden päälle. Mielellään sinapilla. Kansanliike tästä?
Saa*anan Orpo. Kiroan myös alimpaan hel*ettiin Putinin ja Trumpin, Purrasta puhumattakaan. Persut ja Kokkareet kirottu.
Työt loppui, uutta ei saa millään. Mitään ei voi tehdä, raha ei riitä edes ruokaan kunnolla.
Ei tässä elämässä ole mitään järkeä.
Taas näitä puolitotuuksia. Työttömät saa Kelasta paljon enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Noita tukia voisi vähän leikata.
Alkaisi lienee työt maistua paremmin.
Sinunkin työsi on liipasimella, toivottavasti sinäkin pääset elämään ylellisen 595e tuella.
Tuo on oikein, koska laiskkkoille lorrvailijoille ei pitäisi antaa mitään.
Kuvittelepa jos summat olisi tosiinpäin ja minkä verran niitä on. Toinen pieni ryhmä maksaa tuon veroinaa ja toiseen menisi koko budjetti.
En ymmärrä miksi näitä valheita saa tänne postata?
Köyhän kuukauden raha. Josta menee vielä laskut ensin.
Juu. Johto vaihtoon. Näkeehän tuon että nostavat ittellensä tuloja monesko kerta lie. Korruptoituneita rottia.
Yksin asuvan työttömän kelan toimeentulotuki 578,43 €/kk
Orpo ja Purra nostavat kansanedustajien palkka 500€ kk.
Yhteistaloudessa asuvien esim. avio/avoparit toimeentulotuki 497,45 €/kk.
Tää on räikeyden huippu!
Työttömien tuki korotukset jäädytetty, hinnat nousee kuten työttömyys, jonka piti laskea jäädytysten myötä. Orpon ja Purran oikeistohallituksen EK-politiikka nostanut Suomen työttömyysasteen EU:n ja OECD-maiden korkeimmaksi, ykkössija muuten ensimmäistä kertaa mittaushistoriassa marraskuusta 2025 alkaen. Eikä vähän korkeampi vaan YLI tuplat EU/OECD-maiden 5%:n keskitasoon nähden. Noin 350 000 työtöntä työnhakijaa ja toimeentulotukimenot kovassa nousussa 2015 lähes 15% ja 2025 jo huimat 21,4%. Viime vuonna toimeentulotukimenot ensimmäistä kertaa yli miljardin euron.
Ei toimi!
Muistan tuon otsikossa olleen 500e korotuksen, siitä alkoi vähävaraisten leikkaukset, halvempiin asuntoihin muutot, työttömyystilastot paisuivat.
"Yleistukea pienentävät tulot
- omat palkkatulosi
- vanhempiesi tulot, jos asut heidän kanssaan
- muut kuin palkkatulosi, esimerkiksi tuet ja pääomatulot
Otamme tulot huomioon bruttona (Bruttotulo on tulojen määrä, josta ei ole vähennetty veroja eikä muita pakollisia maksuja)."
www.kela.fi/tyottomyys-yleistuki#paaomatulot-ja-muut-kuin-palkkatulot
Orpo saa parempaa pääministerin liksaa kuin Ruotsin ja Norjan pääministerit. Joku tulospalkkaus edes, koska taloudeltaan noita pienemmän talouden Suomea Orpo velkaannuttaa EU:n eniten (myös Suomen historian pahiten) ja työttönyyden ajanut oikeiston tuhopolitiikallaan EU/OECD-maiden korkeimmaksi, yli tuplat niiden keskkmääräiseen 5% tasoon ja työllisyyttäkin leikannut 80 000 hengellä.
palkkion päälle tulee muuten vielä veroton kulukorvaus lähes tonni - 2600 euroa kuukaudessa jota ollaan nostamassa uutisten mukaan 50%.
Ei hyvältä näytä.
Palkkoja nostettiin vastaavalla summalla viimeksi 2 v vuotta sitten ja nyt perustellaan uutisia korotuksia samoilla laseilla..
Ja nyt edustajille leivottiin uusi korotus edellisen jälkeen 7 prosentim tasolla.
Tämä!