Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömän kela tuki 595€ kk, orpo nostaa kansanedustajien palkka 500€ kk

Vierailija
04.09.2025 |

Tää on räikeyden huippu!

Työttömien tuki korotukset jäädytetty, hinnat nousee kuten työttömyys, jonka piti laskea jäädytysten myötä.

Ei toimi!

Kommentit (522)

Vierailija
481/522 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairasta menoa. Miksei työttömien korvausta nosteta edes köyhyysrajalle?

Tämä!

Vierailija
482/522 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/522 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
484/522 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vaalimakkara tarjoilu alkaa, niin saattavat lentää kusipäiden päälle. Mielellään sinapilla. Kansanliike tästä?

Vierailija
485/522 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
486/522 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa*anan Orpo. Kiroan myös alimpaan hel*ettiin Putinin ja Trumpin, Purrasta puhumattakaan. Persut ja Kokkareet kirottu.

 

Työt loppui, uutta ei saa millään. Mitään ei voi tehdä, raha ei riitä edes ruokaan kunnolla.

Ei tässä elämässä ole mitään järkeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
487/522 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas näitä puolitotuuksia. Työttömät saa Kelasta paljon enemmän. 

Vierailija
488/522 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noita tukia voisi vähän leikata.

Alkaisi lienee työt maistua paremmin.

Sinunkin työsi on liipasimella, toivottavasti sinäkin pääset elämään ylellisen 595e tuella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
489/522 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto 

Vierailija
490/522 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on oikein, koska laiskkkoille lorrvailijoille ei pitäisi antaa mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
491/522 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittelepa jos summat olisi tosiinpäin ja minkä verran niitä on. Toinen pieni ryhmä maksaa tuon veroinaa ja toiseen menisi koko budjetti.

Vierailija
492/522 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi näitä valheita saa tänne postata? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
493/522 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhän kuukauden raha. Josta menee vielä laskut ensin.

Vierailija
494/522 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Johto vaihtoon. Näkeehän tuon että nostavat ittellensä tuloja monesko kerta lie. Korruptoituneita rottia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
495/522 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin asuvan työttömän kelan toimeentulotuki 578,43 €/kk

Orpo ja Purra nostavat kansanedustajien palkka 500€ kk.

Yhteistaloudessa asuvien esim. avio/avoparit toimeentulotuki 497,45 €/kk.

Tää on räikeyden huippu!

Työttömien tuki korotukset jäädytetty, hinnat nousee kuten työttömyys, jonka piti laskea jäädytysten myötä. Orpon ja Purran oikeistohallituksen EK-politiikka nostanut Suomen työttömyysasteen EU:n ja OECD-maiden korkeimmaksi, ykkössija muuten ensimmäistä kertaa mittaushistoriassa marraskuusta 2025 alkaen. Eikä vähän korkeampi vaan YLI tuplat EU/OECD-maiden 5%:n keskitasoon nähden. Noin 350 000 työtöntä työnhakijaa ja toimeentulotukimenot kovassa nousussa 2015 lähes 15% ja 2025 jo huimat 21,4%. Viime vuonna toimeentulotukimenot ensimmäistä kertaa yli miljardin euron.

Ei toimi!

Vierailija
496/522 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan tuon otsikossa olleen 500e  korotuksen, siitä alkoi vähävaraisten leikkaukset, halvempiin asuntoihin muutot, työttömyystilastot paisuivat.

Vierailija
497/522 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yleistukea pienentävät tulot

- omat palkkatulosi

- vanhempiesi tulot, jos asut heidän kanssaan

- muut kuin palkkatulosi, esimerkiksi tuet ja pääomatulot

Otamme tulot huomioon bruttona (Bruttotulo on tulojen määrä, josta ei ole vähennetty veroja eikä muita pakollisia maksuja)."

www.kela.fi/tyottomyys-yleistuki#paaomatulot-ja-muut-kuin-palkkatulot

Vierailija
498/522 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orpo saa parempaa pääministerin liksaa kuin Ruotsin ja Norjan pääministerit. Joku tulospalkkaus edes, koska taloudeltaan noita pienemmän talouden Suomea Orpo velkaannuttaa EU:n eniten (myös Suomen historian pahiten) ja työttönyyden ajanut oikeiston tuhopolitiikallaan EU/OECD-maiden korkeimmaksi, yli tuplat niiden keskkmääräiseen 5% tasoon ja työllisyyttäkin leikannut 80 000 hengellä.

Vierailija
499/522 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

palkkion päälle tulee muuten vielä veroton kulukorvaus lähes tonni - 2600 euroa kuukaudessa jota ollaan nostamassa uutisten mukaan 50%.

Vierailija
500/522 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvältä näytä.

Palkkoja nostettiin vastaavalla summalla viimeksi 2 v vuotta sitten ja nyt perustellaan uutisia korotuksia samoilla laseilla..

Ja nyt edustajille leivottiin uusi korotus edellisen jälkeen 7 prosentim tasolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme