Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ripuli+kuume+näppylät 9kk pojalla, allergiaa vai vauvarokko vai jotakin muuta...?

08.04.2007 |

Osaako kukaan näiden oireiden perusteella sanoa, mistä moinen voisi johtua. Eli tasan viikko sitten alkoi ripuloida, ja minulla itsellänikin oli yhtenä päivänä vatsa löysällä, eli jonkin sortin vatsatauti meitä varmasti vaivasi. No sitten tiistaina alkoi pojalla kuume, joka vaihteli 38,5 asteen ja 39 asteen välillä. Kuumetta kesti 3 päivää, jonka jälkeen ripulioireet helpottivat, mutta ihottumaoireet alkoivat. Ensin helahti korvantakuset ja niska punaisiksi ja täyteen pientä punaista näppylää/ihottumaa. Myös päähä, selkään ja jonkin verraan rintaan ja mahaan tuli myös näppylää. Näppylät ovat nyt olleet siis pari päivää, ja ehkä ne alkavat pikkuhiljaa häipyä.

Vosiko olla vauvarokko, siinähän on alussa kolmen päivän kuume? Toisaalta olen jo kauan epäillyt allergioitakin, kun poika on aina ollut huono nukkumaan ja kärsinyt masuvaivoista.

Kaiken tämän lisäksi on ensimmäiset hampaatkin puhkeamassa, ja huutaa nyt sitten niitäkin... Joten aika inhottavaa arvailla, että mistä kaikki johtuu.....

Eli te, keiden lapsilla on ollut vauvarokko, kertokaapa kuulostavatko nämä oireet siltä. Kiitos!!!

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä mitä ilmeisemmin oli vauvarokko. Näppylät ovat jo melkein kokonaan hävinneet.

Googlettamalla löysin tosi hyvin tietoa vauvarokosta ja siellä mainittiin, että rokko alkaa usein korvien ja niskan seudulta. Lisäksi oireena voi olla tuo meidänkin poikaa vaivannut ripuli sen kuumeen lisäksi.

Olen siis melko varma, että meillä oli kyseessä tuo vauvarokko, kaikinpuolin melko helposti sairastettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla