Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Päästääkö teidänkin jääkaappi öisin sellaisen ison jytkyn että ihan säikähtää?

Vierailija
03.09.2025 |

Välillä on pakko mennä katsomaan ettei siellä pala mikään, kun herä sellaiseen. Se on tehnyt sitä uudesta saakka.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän jääkaappi hurisee vain silloin kun se viilentää. Muuten se ei pidä ääntä.

Pakastin on erikseen ja siitä ei kuulu ääntä koskaan.

Vierailija
22/40 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyiset jääkaapit pitävät enemmän ääntä, luin jostain. Vanhanmallisissa joku aine mitä ei saa enää käyttää. Inhoan kaikkea konemeteliä kotonani. Avokeittiö ja jopa elin ilman jääkaappia eli ei päällä. Uneni tärkeämpää. Asun yksin enkä käytä maitotuotteita. Hyvin onnistui. Tässä asunnossani ei jääkaappia ollenkaan, olen tottunut olemaan ilman. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on Rosenlewin jk-pakastin ollut uudesta lähtien paholaisen riivaama. 

Ihme örinää koko ajan. Kuulemma kuuluu laitteen ominaisuuksiin!

Kiva. Saatana asuu kodissani ihan kaupan päälle.

Kiitos! Päivän naurut. 🤣

Vierailija
24/40 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei päästä. Jääkaappini on Rosenlew, ei Jytkysoini!

Vierailija
25/40 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyiset jääkaapit pitävät enemmän ääntä, luin jostain. Vanhanmallisissa joku aine mitä ei saa enää käyttää. Inhoan kaikkea konemeteliä kotonani. Avokeittiö ja jopa elin ilman jääkaappia eli ei päällä. Uneni tärkeämpää. Asun yksin enkä käytä maitotuotteita. Hyvin onnistui. Tässä asunnossani ei jääkaappia ollenkaan, olen tottunut olemaan ilman. 

Mitä sitten vaikket käytäkään maitotuotteita? On paljon muitakin tuotteita, jotka vaativat säilytykseen jääkaapin. Minulla on jääkaapissa leipä, einesruoat, makkara, sinappi, ketsuppi, rypsiöljy, kahvileivät.

Vierailija
26/40 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Electrolux  jää-pakastinkaappi.  Se on kova ääntelemään. Kun muutin tähän vajaa 10 vuotta vanhaan asuntoon, hämmästyin äänekästä kaappia. Käyttöohjevihkosessa on oikein kuvailtu niitä ääniä kahden sivun verran: sssrrrr, click, hiss, brrr, crack. Äänet kuvailtu piirroskuvien kera, kuten näkkileivän katkaisun ääni, ym.  Melko outoa ja hauskaa. En ole koskaan kohdannut noin äänekästä kaappia. Valmistajan mukaan se on täysin normaalia 😁.

Vierailija
27/40 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla paukkuu muutaman kerran yöllä. Pari vuotta vanha ja alusta asti tuo ääni. Ajattelen että kuuluu asiaan, jäätä ei kerry. Sitä ei varmaan tartte sitten sulattaa.

Vierailija
28/40 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole jääkaappi, se on sun ukkos joka päästelee niitä ääniä.

Vierailija
29/40 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ja äitilläkin se jääkaappi päästää välillä samanlaisia ääniä kuin lehmä ääntelisi.

Vierailija
30/40 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin alkuun uutena  päästi jytinä  äänen mutta pienensin 3 kakkoseen  niin loppui jytistäminen. 3v vanha. 

Vierailija
31/40 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyrähtää silloin tällöin kyllä. Yöllä en kuule kun nukun yläkerrassa ja vehje on alakerrassa. Muitenkin hurisee kyllä niin että sen kuulee, toki välillä on myös hiljaa. Napsuu myös teräviä napsauksia, ilmeisesti sulattelee itsekseen pakastin.

Vierailija
32/40 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä pauku kuin putkien paineiskut. Joku jos talossa yöllä vessassa, niin se vetäminen ei ole mitään verrattuna sen jälkeen tulevaan putkien painepaukahdukseen.

Vierailija
33/40 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
34/40 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla mölisee välillä kuin lehmä. 

Vierailija
35/40 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne enää kestä kuin 5 vuotta korkeintaan.

Vierailija
36/40 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on vielä hyväkuntoinen 6 vuotta sitten ostettu jk. Ei pidä melua.

Vierailija
37/40 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tekee samaa. Siemens. Se on automaattisesti sulattava. Ehkä siellä joku jääkimpale paukahtaa tai jotain.

Vierailija
38/40 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo Saatanan riivaama Rosenlew on pelannut nyt yli 11 vuotta muuten moitteetta. Örinää lukuunottamatta.

Pitäisikhän kutsua Manaaja paikalle? Saako niitä kirkosta? Pitääkö kuulua kirkkoon, että saa manaajan paikalle?

Vierailija
39/40 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä päästelee, kovia pamauksia välillä. Huolestuin ensin, mutta sitten luin jostakin googlaamalla, että kovatkin pamaukset ovat mmahdollisia ja vaarattomia, alla suora poiminta power.fi-sivulta:

4. Jääkaappi paukkuu

Jääkapista saattaa joskus kuulua yksittäinen paukahdus. Ääni saattaa olla kovakin, ja aiheuttaa helposti huolta. Jos jääkaappi naksuu, tai sieltä kuuluu pamaus, on sillekin täysin usein täysin vaaraton selitys. Ensimmäinen vaihtoehto on, että jokin jääkaapin osista naksahtaa tai pamahtaa paikallaan lämpölaajenemisen seurauksena. Näin voi käydä esimerkiksi lämpimänä kesäpäivänä. Toinen vaihtoehto jääkaapin paukkeeseen on sulava jää. Suuressa osassa jääkaapeista on automaattinen sulatustoiminto, joka tunnetaan myös nimellä NoFrost. Toiminto sulattaa automaattisesti kylmälaitteeseen muodostuvaa jäätä, jolloin säännöllistä sulatusta ei tarvitse tehdä itse ollenkaan. Jää voi kuitenkin halkeilla sulaessaan ja saada aikaan kovaäänisenkin paukahduksen.

Vierailija
40/40 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jääkaappi kai kestänee jotain max 20 vuotta käyttökuntoisena.

Meidän Bosch on 25 vuotta vanha, ei jyrise, ei pauku, mutta pysyy kylmänä.