Onko niin, että mitä lihavampi ihminen sen pienempi älykkyys?
Kommentit (14)
Yleisesti ottaen on kylläkin väitetty (tutkittu), että hyvätuloiset, hyvin koulutetut (älykkäämmät) ihmiset harrastavat enemmän kalliita urheilulajeja ja syövät laadukkaita terveellisiä tuotteita enemmän, ja näin ollen olisivat hoikempia.
Tällä varjolla väite voisikin pitää paikkansa.
Mutta tuohan on vaan yleistystä.
Sanoisin, että minun tavallani " älykkäät" stereotyyppisesti vieroksuvat ruumiin kulttuuria. Ja unohdumme hommiimme, jolloin pizzaa ja colaa menee ja unet jäävät vähiin, mikä lisää rasvaisen ruuan menekkiä.
sairaalloisesti ylipainoinen... ja niin muuten on yks erittäin fiksu tuntemani mieskin :)
Itse olen BMI:n osalta ihanteellinen, mutta järjen juoksussa on kyllä usein toivomisen varaa :D
Miehiin ei ihan päde sama juttu. Naisilla suuremmat ulkonäköpaineet huipulla? Miehille sallitaan iso vatsa, ei vie uskottavuutta.
Jos se vähä älynen lihava laihtuu niin tuleeko siitä älykäs? Tsiisus!
Tyhjästä loi menestyvän firman, joka kesti lamat mennen tullen ja kasvu kiihtyy.
naisesimiehistä kaikki on hoikkia/normaalipainoisia. Naisesimiehet ei todellakaan vetele mitään pitsaa töiden lomassa, enemmänkin on niin, ettei ehdi päivisin juuri syödä mitään.
masennus on yleisempää lihavilla tai keskivartalolihavilla. Ja masennus muuttaa ruokahalua ja usein sitä kautta lisää painoa. Mutta eihän masennuksella mitään yhteyttä älyn kanssa ole.
Olen kyllä tyhmä kuin pässi tietyissä asioissa, mutta joissakin osa-alueissa olen hyvinkin fiksu.
kirjoitin viestin jossa kerroin tuntevani kaksi älykästä lihavaa (ja olevani itse hidasjärkinen normaalipainonen ;) koska halusin kyseenalaistaa ap:n esittämän yleistyksen. En tosiaan väitä että kaikki lihavat ois erityisen älykkäitä (en nyt viitsi luetella esimerkkejä tyhmistä, lihavista ihmisista...)
Jokainen meistä voi lihoa tai laihtua, miten se älykkyyteen liittyy ja miten se älykkyys siitä muuttuu kilojen myötä! :D
Martti ahtisaari on läski ja viisas, halonen on pullea mutta viisas.. Jee eli kaikki läskit on viisaita. Ja hei Bush on hoikka joten jeeeee kaikki hoikat on fiksuja. Ihanii yleistyksiä. Fiksuja juu!
että mitä tummemmat hiukset, sitä korkeampi älykkyys. Poikkeuksena mustahiuksiset ihmiset, hehän ovat vielä tyhmempiä kuin blondit?
Entä miten silmien väri vaikuttaa älykkyyteen?
Mensan jäseninä on myös aivan tavallisia duunareita, siivoojia, pelkän peruskoulun käyneitä, työttömiä ja yksinhuoltajaäitejäkin =)
Älykkyys ei ole sama asia kuin pitkä koulutus tai hyvä ura.
Äly pienenee sitä mukaa kun kiloja tulee lisää...
Onneksi opiskeluaikana ei ehdi ja ole varaa niin kauheasti syödä joten pääsee johonkin ammattiin ja kenties hyväänkin sosiaaliseen aemaan ennennkuin vaurastuu ja alkaa kiloja keräämään ja äly hupenee.