Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko huono näkö parantua ilman leikkausta?

Vierailija
03.09.2025 |

Joskus kuulee näistä parantumisista. Mikä siinä voi olla taustalla? Jos silmän muoto ja linssi muuttuvat huonommiksi niin mikä sitten saa sen muuttumaan takaisin vai mitä tapahtuu, kun näkö paranee? 

Itsellä näkö vain huononee. Nyt on jo - 5 ja lähinäkö kin on heikentynyt.  Käy jo mielen ja kukkaron päälle. 

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni ei, ellei kyseessä ole esim sumunäkö johtuen hoitamattomasta diabeeteksesta tai näköhermon kalkkeutumasta johon on leikkaus tai lääkehoito

Vierailija
2/3 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä joo voi, että ainakin mulla on aikuisena kaukonäkö parantunut. Enimmillään miinuksia oli huonommassa silmässä -3,5, nyt on enää -2,25. Mutta samalla tuli sitten tilalle hajataittoa ja myöhemmin myös ikänäkö, eikä tuo miinusten väheneminen ole enää jatkunut.

Tällä hetkellä näen lähelle parhaiten ilman laseja, mutta muuten joudun kyllä monitehoja käyttämään. Aika paljon olenkin kotona ilman rillejä, kun ei tuo kaukonäkökään enää niin kamalan huono ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin likinäköinen eli pystyin lukemaan ilman laseja, tv:stä en nähnyt edes kuvaa kunnolla saati tekstiä.

58v huomasin että lukeminen jäi mutta yhtäkkiä näinkin tv:n tekstin ilman laseja ja samoin autolla liikennemerkit jo kaukaa. Nyt riittää 10e kiinakauppalukulasit ja selviän hyvin arjessa muuten