Haamuja ja sitten ei mitään...??
Onkohan kenelläkään vastaavia kokemuksia. Lasta ei oo mitenkään yritetty (ehkäisyä ei oo ollut esikoisen syntymän jälkeen kuin noin 3kk ja nyt on tullut vuosi siitä, kun kondomikin jätettiin pois) koska taustalla meillä on lapsettomuus (musta johtuva, PCO-> ei ovista havaittu koskaan, monirakkulaiset munasarjat, pitkä kierto) ja esikoinenkin sai alkunsa IVF:llä. Joten ei oo tarpeellista edes sitä ehkäisyä meidän mielestä käyttää, tulee jos tullakseen. Anyway, viimeiset kuukautiset alkoi 8.3. 19.3 alkoi omituinen paha olo ja 21pvä mietin että josko voisin olla raskaana kun olotila vastasi just sitä mitä oli ekassa raskaudessa alussa. Testasin ekan kerran silloin 21pvä (oli kaapissa yksi raskaustesti). Ei mitään. Tilasin netistä halpa-testi.fi sivuilta lisää ja 4.4 testasin haamun. Selkeä, näkyi myös miehen silmiin ja ystävättären silmiin. Ei siis mikään mun oman pääni tuotos. Tosin se haamu ei tullut siinä 10min, vaan vasta n.15min testauksesta. Perjantaina myöskin haamu, suurinpiirtein samassa ajassa, tosin haamu oli mielestäni hivenen hailakkaampi kun edellinen. Ja tänään uusinta testaus, ei mitään! Ehkä voi siinä nähdä hyvin hyvin HYVIN haalean viivan, mutta ei todellakaan siis ole vahvistunut!
Oon ihan ihmeissäni että mikä missä ja milloin. Kuukautismaisia kipuja kyllä on ollut jo 2vkoa, välillä enemmän ja kovempia, välillä vain vähän. pidän kyllä todennäköisenä että jokin siellä ilmeisesti on ekaa kertaa luomuna koettanut tarrata kiinni, mutta ei sitten ole kuitenkaan jatkunut...?? Ei kait muu voi tuota haamu, haamu, ei mitään selittää. Mutta mitenkähän kauan mahtanee mennä ennenkuin alkaa vuoto.. Luulisi että muutamassa päivässä alkaisi..?
Onko nuo halpa-testi.fi (testin nimeä en tiedä, kun ei siinä ole mainintaa ollut laisinkaan!) testit ihan luotettavia?? Kun tässä on mietityttänyt että josko se oli sittenkin jokin väärä posiitiivinen? olosta en kyllä tiedä miksi semmoinen tuli, oli myös varma olo siitä että raskaana olen.
Kokemuksia otetaan ilolla vastaan.
Kommentit (3)
.. siis endo ja pco. Ensimmäistähän kai raskaus ainakin parantaa.
No joka tapauksessa toivon sulle parasta ja sitä en tiedä onko se mahdollista, mutta toivottavasti sun kohdalla on raskaus parantanut pco:n! =)
Ajattelinkin tuossa tiistaina käydä apteekista hakeen testin ja siirtää laboratorion testiä loppuviikolle. Luulis sen viimeistään loppuviikosta näkyvän jos jotain vielä on, jos silloinkaan ei näy, sitten on pakko soitella lääkärille josko kattoisivat missä mättää.
Ei PCO koskaan varsinaisesti parannu, mutta painonpudotus, raskaus, munasarjojen laserleikkaus yms. tai muuten vaan voi hormoonitasapaino parantua hetkellisesti, tai lähes kokonaan. Mulla tosin ei oo auttanut painonpudotuskaan, hormoonit on silti ihan sekasin. Täytyy toivoa että toistekin kroppa päättääkin toimia, eikä jää tämä kerta vain ainokaiseksi. tai no mistäs mä tiedän josko se olis joskus aikasemminkin toiminut, en oo vain huomannut. Kierto kun menee vähän miten sattuu, koskaan ei tiedä että milloin menkat alkaa.
Ärsyttää tämä oireilu ja nää menkkakivut jo kp23 asti. Yleensä en oo kipeä kummemmin menkkojen aikaan. Vähän voi maha olla kipeä mutta se on vain n.2pvä ennen menkkoja aikaisintaan. Nyt on jo niin pitkään särkeny kovastikin, vaan ei näy eikä kuulu. Plah. Täytynee vain odotella.
Kyllä tuo minusta saattaisi hyvin olla kemiallinen raskaus niinkuin itsekkin epäilit. Eli testiin tulee haamu kiinnittymisyrityksestä, mutta ne eivät sitten vahvistukkaan. Itselläni on näitä ollut useita.
Kyllä sen vaan jotenkin tietää, että raskaana on tai siis on ollut edes hetken. =(
Mulla on usein näissä kemiallisissa alkanut vuoto ihan ajallaan tai sitten vain muutaman päivän myöhässä.
Jos sulla ei pian ala niin testaisin uudestaan jollain paremmalla testillä, varsinkin jos oireet jatkuvat.
Mutta, jos ei ala kuukautisia kuulumaan niin sitten kannattaa varmaan käydä gynellä tarkistuttamassa tilanne.
Toivottavasti sun tilanne kuitenkin yllättää ja saatkin paremmalla testillä vielä vahvan plussan ja kyseessä oiskin vaan ollut huonot testit!
Ja jos ei niin kyllä tuo on ainakin hyvä merkki jatkoa ajatellen, että hedelmöitys on ylipäätään onnistunut. Eikös raskaus itsessään usein lievennä/paranna pco:takin.
Toivotaan parasta! Kovasti onnea matkaan sinulle!
t. piipaa