Muita, jotka on vain kotona nirsoja?
Olen melko kaikkiruokainen seurassa. Ehkä siksi, että arvostan muiden tekemää ruokaa. Ainoa asia, josta en oikeasti välitä on homejuusto, mutta jos sitä sattuu ruoassa olemaan niin syön kiltisti ja kiitän ruoasta. Allergioita tai yliherkkyyksiä minulla ei ole.
Kotona kuitenkin olen aivan päinvastainen. Minulla on monia ruokia, joita en syö syystä tai toisesta. Esimerkiksi kanaa, possua tai avokadoja en osta ikinä eettisistä/ekologisista syistä. Poikkeuksen teki aika, jolloin kämppikselläni oli kanoja ja niitä lopetettiin välillä ruoaksi. Minulla on paljon ruokia, joita en myöskään tarvitse elämääni, kuten pizza ja hampurilaiset eikä niitä tule ostettua, jos yksin syön. Syön melko yksinkertaisesti, mutta pyrin pitämään ruoan perusterveellisenä. Paljon keittoja, joiden kanssa sitten syön ruisleipää tai raejuustoa. Kodin lisäksi tämä nirsous ja tiettyjen ruokien välttely tulee ilmi ainoastaan kotonakotona, vanhempien luona, jossa voin olla jokseenkin vapaa ja turvallisesti hankala ruokailija.
En olen joka paikassa nirso, ihan jo allergioiden takia en nyt anafylaksiaa kohteliaisuutta ota. Jos jossain on tarjolla sellaista mille olen allerginen tai en vain tykkää jätän syömättä ilman isompaa numeroa