Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täällä ei ilmeisesti monikaan ymmärrä että palkkatukityö ja tuettu työtoiminta ovat kaksi aivan eri asiaa

Vierailija
02.09.2025 |

Tämän K-kaupan kehitysvammainen työntekijä oli tuetussa työtoiminnassa. Se ei ole mikään työpaikka, josta saa palkkaa. Sen sijaan palkkatukityö koskee tyypillisesti tavallisia työttömiä työnhakijoita, siinä itse työ on samanlaista työtä kuin muutkin tekee, "tuki" koskee vain palkanmaksua. 

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama millä nimellä sitä kutsutaan jos sisältö on kuitenkin työtä ilman palkkaa. Vieläpä 20 vuotta putkeen. 

Vierailija
2/9 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntouttava työtoiminta on myös näitä palkattomia sosiaalipalveluita. Sekin eri asia kuin palkkatuettu työ. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama millä nimellä sitä kutsutaan jos sisältö on kuitenkin työtä ilman palkkaa. Vieläpä 20 vuotta putkeen. 

Palkkatukityöstä saa palkkaa. Voi olla jopa ihan hyväkin palkka. Itselläni oli tosin suht vaatimaton 2100 €/kk. 

Vierailija
4/9 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan vapaaehtoisena. Ei kukaan häntä pakottanut.

Vierailija
5/9 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkkatuetusta työstä saa ihan nimenkin perusteella palkkaa. Työnantajalla on myös työnantajavelvoitteet. 

Vierailija
6/9 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkkatukityöstä saa palkkaa. Voi olla jopa ihan hyväkin palkka. Itselläni oli tosin suht vaatimaton 2100 €/kk. 

Mä olisin juhlinut tuolla palkalla. Mä sain palkkatuettuna brutto1600e.

Vierailija
7/9 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen pariskunta tekee omalla kaupallaa mitä tahtoo, ei siihen muilla pitäs mitää valittamista olla. Perustakaa omat firmanne ja ottakaa sinne töihi kaikki ketä haluatte. Tää on isoin ongelma tässä maassa, että täällä on yhden mielipiteen omaava marmattaja lauma ketkä vaatii kokoajan että kaiken pitää mennä miten he tahtovat tai he itkevät niin kauan kunnes näin tapahtuu. Media ruokkii. Samasta syystä nykyää kukaa ei uskalla tehä hyviä elokuva eikä mitään koska tämä marmattaja lauma kitisee ja torjuu kaiken jos se ei ole heidän mieleensä

Vierailija
8/9 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olisin juhlinut tuolla palkalla. Mä sain palkkatuettuna brutto1600e.

No joo, varmaan tuota luokkaa on useimmiten, mutta itse olin tehnyt samaa työtä aiemmin n. 3500 €:lla kuussa (yliopistokoulutus). 

Vierailija
9/9 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huonona puolena tämä ei kerrytä työssäolo aikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä