Riita miehen kanssa, paljon sinusta...
Paljon sinusta suhteessa pitää ola sellaista toisen ensimmäiseksi laittamista ja toisen ajattelua.
Mieheni huomioi muuten todella paljon, koskettaa ja pussaa. Mutta sen jälkeen kun muutimme yhteen, hän ei ole tarttunut imuriin ja siivonnut kuin kerran kaksi, ja jos hän on päässyt töistä ja soittaa, hän ei soita koska on menossa kauppaan ja tulosa tekemään ruokaa - kysymättä. Vaan hän soittaa, koska hän haluaa mennä erääseen liikuntaharrastukseen ystäviensä kanssa. Hänestä se on ajattelua että hän soittaa, että muuten hän ei edes soittaisi. Mutta kun minä ajattelen mielestäni häntä enemmän kuin hän minua. Tuntuu todella pahalta ja epäreilulta. Hänestä minun pitäisi sanoa aina kaikesta tällaisesta, mutta minusta osan pitäisi tajauta tehdä ihan itsekin. Hän nimenomaan haluaa olla tasa-arvoinen. Mitä mieltä?
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ottaa päähän naisissa kun he haluavat siivota ja siivota. En halua käyttää elämääni siten ja koti on ihan ok, ei näyttelytila, eikä sikolätti. Varsinkin jos taloudessa ei asusta lapsia, niin kotihommiin menee max 30min/päivä. En ajatellut siivota lapsettomassa parisuhteessa enempää kuin sinkkunakaan.
Ei kaikki naiset halua. Ja sekös vasta miehiä pännii.
Naisen tehtävä ei ole siivota miehen jälkiä.
Suurin osa miehistä on näitä naisten unelmamiehiä. Käyvät töissä, tekevät kotitöitä, ovat osallistuvia isejä, viettävät aikaansa sen perheensä kanssa, yms. Vastaavasti monille miehiin katkeroituneille naisille tuntuu olevan aidosti vaikeaa hyväksyä, että useimmat miehet eivät ole "sikoja, vaan varsin miellyttäviä, neutraaleja ja hyviä ihmisiä.
- vaimo since -94
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma ei ole miehen harrastaminen vaan se, ettei hän oma-aloitteisesti tee osuuttaan kotitöistä ja uskoo sen olevaan hänen oikeutensa.
Mies luiskaan. Jos oikein rakastat, voit antaa miehelle viimeisen varoituksen, jolloin ero siirtyy parilla kuukaudella.
Kyllä, myös miehen näkökulmasta on parempi päätyä "luiskaan" tässä tapauksessa. Välttyy kotityrannialta. Mitä muutakaan tällainen "viimeisten varoitusten" antaminen on kuin ylhäältä alaspäin katsomista, pomottamista.
Laiskan miehen kannattaakin joutua luiskaan että voi itsellensä sellaisen kumppanin joka tekee kaiken hänen puolestaan. Ikävä vain miesten kannalta että näitä naisia koko ajan vähemmän. Harva nainen haluaa enää nykyään alkaa miehelle äidiksi.
Muotoilisin näin päin:
Laiskan miehen kannattaakin joutua luiskaan että voi itsellensä sellaisen kumppanin joka on laiska itsekin. Mukava vain miesten kannalta että näitä naisia koko ajan enemmän. Harva nainen haluaa enää nykyään tehdä muuta, kuin mitä itse haluaa tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kuulun eri koulukuntaan. Kannustan miestäni menemään ja harrastamaan niin paljon kuin haluaa ja ehtii. Kyllä hänkin soittaa ja kysyy onko ok vaikka tietää että todellakin on ok.
Mikäs siinä jos sun mies tekee osuutensa kotitöistä tai sä tykkäät tehdä ne yksin, mutta kaikilla ei ole näin, vaan varmaan useimmat toivovat reilua osallistumista.
Saattaa vaikuttaa erikoiselta, mutta reilu osallistuminen tarkoittaa että se on reilua myös sen miehen mielestä. Reilu ei tarkoita sitä että se on reilua esimerkiksi vauvapalstan mielestä, vaan niiden kahden jotka on siinä parisuhteessa. Vaikuttaako reilulta?
Kyllä juurikin näin. Jos mies ei halua tehdä kotitöitä niin hänen pitää etsiä nainen jonka mielestä on reilua ettei mies niitä tee. Ei olla yhdessä naisen kanssa jonka mielestä se ei ole reilua ja kiusata häntä vuodesta toiseen luistelemalla kotitöistä. Hyvässä parisuhteessa on molemmilla hyvä olla. Ei niin että toisella on hyvä olla ja toinen kiristelee hampaita joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä vahtikoira sinä olet että pitää soittaa koko ajan jos haluaa tehdä yksin jotain.
No ei sekään ole oikein, että toinen pitää kodin kunnossa ja kokkaa, jotta toinen saa harrastaa. Jos kumpikin käy töissä niin silloin myös kotityöt jaetaan.
Aloittajalle sanon, että teette sopimuksen minä päivinä on kummallakin harrastuspäivä. Jos osuu samalle päivälle niin silloin syödään esim. noutoruokaa. Jos ette ehdi viikolla tehdä kotihommia niin sitten teette ne yhdessä viikonloppuna.
Voi pyhä jeesuus...
Miten ihmiset oikein elää? Me harrastetaan miehen kanssa 5-6 viikossa ja meidän koti on pysynyt pystyssä vaikka sitä ei palvota toisena päivätyönään. Eikä olla nälkääkään kuoltu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kuulun eri koulukuntaan. Kannustan miestäni menemään ja harrastamaan niin paljon kuin haluaa ja ehtii. Kyllä hänkin soittaa ja kysyy onko ok vaikka tietää että todellakin on ok.
Heh, älä vain lisäänny hänen kanssaan. Sitten hän vain menee eikä kysele enää mitään ja sinä hoidat kotitöiden lisäksi myös lapset. Moni nainen haksahtaa siihen että passaa miestä kun ollaan kahden kun niitä kotitöitä ei ole niin paljon että ne rasittaisi. Sitten tehdään lapset ja sen jälkeen nainen huomaa että hänelle jäi kotitöiden lisäksi myös lastenhoito ja mies elää samalla tavalla kuin ennenkin. Seuraavaksi ollaankin sitten vauva palstalla kitisemässä. AP tekee ihan oikein kun puuttuu tilanteeseen heti.
Tästä aiheesta on jo olemassa vuosia kestänyt ketju palstalla:
https://www.vauva.fi/keskustelu/5327904/kyllastyin-passaamaan-perhetta-…
Suosittelen siirtymään sinne näine ajatuksinesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ottaa päähän naisissa kun he haluavat siivota ja siivota. En halua käyttää elämääni siten ja koti on ihan ok, ei näyttelytila, eikä sikolätti. Varsinkin jos taloudessa ei asusta lapsia, niin kotihommiin menee max 30min/päivä. En ajatellut siivota lapsettomassa parisuhteessa enempää kuin sinkkunakaan.
Ei kyllä pänni. Se pännii että nähdään vain ja ainoastaan se oma erinomaisuus ja toisen tekemättömyys. Sitten vaaditaan toiselta sitä samaa minkä itse tekee. Sellainen ihminen ei ole koskaan kasvanut aikuiseksi.
Kerron sinulle nyt lyhyesti miten se parisuhde toimii aikausten elämässä.
Parisuhde ei ole mikään 50-50. Joskus se on 90-10 tai 10-90. Ei se toimi niin että kotityöt tehdään tasan puoliksi ja muuttokuorma kannetaan tasan puoliksi, sisustetaan tasan puoliksi, maksetaan tasan puoliksi, ajatellaan toista tasan puoliksi, käytetään autoa tasan puoliksi ja orgasmeistakin pidetään kirjaa.
Mieti nyt. Tuntuu siltä että ajattelen häntä enemmän kuin hän minua. Oikeesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä vahtikoira sinä olet että pitää soittaa koko ajan jos haluaa tehdä yksin jotain.
No ei sekään ole oikein, että toinen pitää kodin kunnossa ja kokkaa, jotta toinen saa harrastaa. Jos kumpikin käy töissä niin silloin myös kotityöt jaetaan.
Aloittajalle sanon, että teette sopimuksen minä päivinä on kummallakin harrastuspäivä. Jos osuu samalle päivälle niin silloin syödään esim. noutoruokaa. Jos ette ehdi viikolla tehdä kotihommia niin sitten teette ne yhdessä viikonloppuna.
Voi pyhä jeesuus...
Miten ihmiset oikein elää? Me harrastetaan miehen kanssa 5-6 viikossa ja meidän koti on pysynyt pystyssä vaikka sitä ei palvota toisena päivätyönään. Eikä olla nälkääkään kuoltu.
Hyvä kysymys...
Kahden aikuisen taloudessa harrastusten aikatauluttaminen on naurettavaa.
Ja viikonloput ovat kahden työviikon vapaa-aikaa. Miten ihmiset toisiaan elää jos ei ehdi arjessa ylläpitämään sitä kotia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä pänni. Se pännii että nähdään vain ja ainoastaan se oma erinomaisuus ja toisen tekemättömyys. Sitten vaaditaan toiselta sitä samaa minkä itse tekee. Sellainen ihminen ei ole koskaan kasvanut aikuiseksi.
Parisuhde ei ole mikään 50-50. Joskus se on 90-10 tai 10-90
Erinomainen järjen ääni tässä ketjussa. Kiitoksia.
Kotitöiden määrään, laatuun ja työnjakoon liittyvissä keskusteluissa tuntuu aina olevan kysymys kirjoittajan itsensä itsestään selvinä pitämistä tavoitteista, oletuksena että mitenkään muuten ei asioita voi järjestää kuin siten, kuin juuri minä ne ajattelen ja koen. Ja että puolison pitäisi automaattisesti nöyränä totella.
Vierailija kirjoitti:
Erotkaa. Heti kun suhde menee siihen että vertaillaan, kannattaa erota. Kannattaa tilevaisuudessa olla yksin, koska mikään parisuhde ei ole kokoajan ja aina 50-50.
Juurikin näin, jos aletaan listaamaan kuka on tehnyt mitä niim ollaan tuhon tiellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma ei ole miehen harrastaminen vaan se, ettei hän oma-aloitteisesti tee osuuttaan kotitöistä ja uskoo sen olevaan hänen oikeutensa.
Mies luiskaan. Jos oikein rakastat, voit antaa miehelle viimeisen varoituksen, jolloin ero siirtyy parilla kuukaudella.
Kyllä, myös miehen näkökulmasta on parempi päätyä "luiskaan" tässä tapauksessa. Välttyy kotityrannialta. Mitä muutakaan tällainen "viimeisten varoitusten" antaminen on kuin ylhäältä alaspäin katsomista, pomottamista.
Laiskan miehen kannattaakin joutua luiskaan että voi itsellensä sellaisen kumppanin joka tekee kaiken hänen puolestaan. Ikävä vain miesten kannalta että näitä naisia koko ajan vähemmän. Harva nainen haluaa enää nykyään alkaa miehelle äidiksi.
Tai vaan olla laiskan naisen kanssa. T:laiska mies aviossa 18 vuotta. Laiskuudesta huolimatta jaksamme harrastaa edelleen seksiä.
Jos sitä piittaa toisesta niin kai sitä haluaa että hänelläkin on mukavaa ja että hän huomioi itsensäkin?
Eikö tää ole itsestäänselvyys?
Vierailija kirjoitti:
Mikä tasa-arvon mitta on siivoaminen, pyykinpesukoneen ja tiskauskoneen täyttö ja käyttö? En ymmärrä. N eläkeläinen jo.
Se että jos ne ei mene tasan, niin ei ole tasa-arvoa. Nykyään perinteiset kotityöt tulee mennä pilkulleen tasan. Jos joutuu tekemään ylitöitä tai mökillä remonttia, ne lopetetaan ajoissa että ehditään tekemään puolet kotitöistä. Parisuhteen perusta on kotitöiden tasainen jakautuminen, ei luottamus, ei kunnioitus, eikä varsinkaan rakkaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parisuhde ei ole mikään 50-50. Joskus se on 90-10 tai 10-90. Ei se toimi niin että kotityöt tehdään tasan puoliksi ja muuttokuorma kannetaan tasan puoliksi, sisustetaan tasan puoliksi, maksetaan tasan puoliksi, ajatellaan toista tasan puoliksi, käytetään autoa tasan puoliksi ja orgasmeistakin pidetään kirjaa.
Näin se on. Se mikä on tärkeää että se on tosiaan niin että kun parisuhde on välillä 90-10 niin se on välillä myös 10-90. Usein näillä palstoilla kirjoittavat naiset joilla se parisuhde ei ole näin vaan se joustaa vain yhteen suuntaan. Parisuhteen arki on 90-10, eikä juuri koskaan 10-90. Tällöin ihmiset kokevat epäreiluutta ja mielestäni ihan oikeutetusti. Ehkä sinä et ole koskaan tällaista parisuhdetta kokenut tai nähnyt mutta se ei tarkoita sitä ettei niitä olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tasa-arvon mitta on siivoaminen, pyykinpesukoneen ja tiskauskoneen täyttö ja käyttö? En ymmärrä. N eläkeläinen jo.
Se että jos ne ei mene tasan, niin ei ole tasa-arvoa. Nykyään perinteiset kotityöt tulee mennä pilkulleen tasan. Jos joutuu tekemään ylitöitä tai mökillä remonttia, ne lopetetaan ajoissa että ehditään tekemään puolet kotitöistä. Parisuhteen perusta on kotitöiden tasainen jakautuminen, ei luottamus, ei kunnioitus, eikä varsinkaan rakkaus.
Vaarana, että monikaan tällaisen ketjun kirjoittajista ei ymmärrä sarkasmia. Joku saattaa ihan oikeasti ajatella näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisen tehtävä ei ole siivota miehen jälkiä? Kyllä on ja miehen naisen. Mikä ihme siinä on että naisita on tullut jotain vartijoita, miten ja millä taivoin MUIDEN suhteet toimii? Viime viikolla vaimo soitti että autosta puhkesi rengas, olisiko minun pitänyt jättää vaimo korpeen selvittämään asiaa ihan itse, todeta että hoida itse sotkusi.
Tuolla sinun asenteella hyvästä ja molempia tyydyttävästä parisuhteesta on aivan turha haaveilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parisuhde
Ei aivan aukea tämäkään ajattelu. Eli jos toinen on sairas ja toinen tekee 90% kaikesta, niin ei sen toisen tarvitse sairastua että olisi reilua. Reilua on silloin kun osapuolet kokee jaon reiluksi, eli silloin kun käsitykset on lähellä toisiaan. Jos toinen haluaa että koti kiiltää aina ja toiselle on ihan sama, niin osapuolet ovat liian kaukana toisistaan ja reilu kompromissi ei tyydytä kumpaakaan.
Ap arvostaa että on siistiä ja mies ei halua käyttää aikaansa niin paljoa siivoamiseen. Jos pidämme yllä sitä siitesäysvaatimusta mitä ap edustaa, silloin mies joutuu siivoamaan paljon enemmän mitä haluaa, mutta ap puolestaan ei arvosta tätä tekoa, koska se on hänen mielessään vain reilua. Mitä ap tuo lisää suhteeseen, koska nyt mies joustaa omista lähtökohdistaan kaiken. Mikä on sellainen asia mitä mies haluaa ja ap olisi valmis joustamaan omasta mukavuudestaan että mies saa tämän? Vastavuoroisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisen tehtävä ei ole siivota miehen jälkiä? Kyllä on ja miehen naisen. Mikä ihme siinä on että naisita on tullut jotain vartijoita, miten ja millä taivoin MUIDEN suhteet toimii? Viime viikolla vaimo soitti että autosta puhkesi rengas, olisiko minun pitänyt jättää vaimo korpeen selvittämään asiaa ihan itse, todeta että hoida itse sotkusi.
Tuolla sinun asenteella hyvästä ja molempia tyydyttävästä parisuhteesta on aivan turha haaveilla.
Huomaa että olet mies kun et ymmärrä mitä eroa on toisen jälkien siivoamisella ja sillä että toiselta puhkeaa autosta rengas. Puhjennus rengas ei ei ole kenenkään sotku. Likaiset vaatteet ja astiat ympäri kämppää sen sijaan on.
Muutimme tosiaan viikonloppuna yhteen eikä mies ole imuroinut kuin tuon 2 kertaa.