Puolison raju uskoontulo
Miten on vaikuttanut parisuhteeseen? Esimerkiksi oltu ns. tapaluterilaisia ja sitten toinen avioparista on kolahtanut esim. johonkin vapaaseen suuntaan.
Kommentit (42)
Täs maassa on kuitenkin tuhansia onnellisia vapaiden suuntien edustajia. Tiiä vaikka se kiva naapuris olis mut et vaan tiedä.
ei sallista kyseenalaistamista, erilaisuutta jne... ? Onko hän masentunut.
Älä mene itse kokouksiin mukaan, miehesi luulee heti, että olet kiinnostunut. Ole varovainen. Älä myöskään ala väittelemään, myöntele vaan että joo kyllä kyllä amen amen. Yritä kääntää miehen toiminta ja ajatukset perheeseen, työhän, arkeen jne...
Nro3
Tiedän, mistä puhun ja varoitan. Jos jotkut ovat siellä onnellisia, ei se tarkoita että kaikki ovat. Ne suuntaukset ovat vaarallisia. Eivät ehkä kaikille ja jotkut tarvitsevat juuri sen tavan uskoa ja elää. Mutta eivät kaikki ja osalle se on tuhoavaa, kun joutuvat sairaiden paimenien ym vallankäytön ja aivopesun uhriksi.
Nro3
Vierailija:
ei sallista kyseenalaistamista, erilaisuutta jne... ? Onko hän masentunut.Älä mene itse kokouksiin mukaan, miehesi luulee heti, että olet kiinnostunut. Ole varovainen. Älä myöskään ala väittelemään, myöntele vaan että joo kyllä kyllä amen amen. Yritä kääntää miehen toiminta ja ajatukset perheeseen, työhän, arkeen jne...
Nro3
Vierailija:
Tiedän, mistä puhun ja varoitan. Jos jotkut ovat siellä onnellisia, ei se tarkoita että kaikki ovat. Ne suuntaukset ovat vaarallisia. Eivät ehkä kaikille ja jotkut tarvitsevat juuri sen tavan uskoa ja elää. Mutta eivät kaikki ja osalle se on tuhoavaa, kun joutuvat sairaiden paimenien ym vallankäytön ja aivopesun uhriksi.Nro3
Ja ihmisiä laitetaan suorittamaan ja " olemaan palavia" yms. Tuo oppi vie ihmiset kauemmas Jumalasta ja terveestä uskosta.
Nro3
et taida tietää mistä puhut??? Oletko lestadiolainen?
Vierailija:
Ja ihmisiä laitetaan suorittamaan ja " olemaan palavia" yms. Tuo oppi vie ihmiset kauemmas Jumalasta ja terveestä uskosta.Nro3
TIEDÄN MISTÄ PUHUN! Noissa paikoissa on väärää opetusta, kamalaa vallankäyttöä, henkistä väkivaltaa jne... Ei ehkä kaikissa, mutta monissa. Minulla on paljon hellarikavereita, mutta harva heistä henkisesti tasapainoinen ja onnellinen, olin naimisissa hellarin kanssa jne... Eli tiedän mistä varoitan. Voi olla hyvääkin, mutta kannattaa pitää silmät auki ja jos hälytyskellot soi, ottaa askel takavasemalle ja häipyä.
Nro 3
Vierailija:
Ja ihmisiä laitetaan suorittamaan ja " olemaan palavia" yms. Tuo oppi vie ihmiset kauemmas Jumalasta ja terveestä uskosta.Nro3
Edelleen, nimeä yhteisöjä :)
eli minä olen agnostikko, uskonasioista kyllä kiinnostunut, mutten usko minkään uskonnon oppeihin. Mies on muslimi, tavatessamme hyvin maallistunut vaikka uskoikin Jumalaan ja harjoitti jonkin verran uskontoaan. Muutama vuosi sitten hän uskonnollistui huomattavasti, mutta asia on pysynyt henkilökohtaisella tasolla (niinkuin mielestäni pitäisikin!) ja mies on yhtä ihana kuin aina ennenkin.
Eli ei ole haitannut, usko on jokaisen henkilökohtainen asia, mies ei ole missään vaiheessa puuttunut minun uskooni enkä minä hänen.
sanoisin, että aika hankala tilanne liitossa on, jos toinen osapuoli alkaa fanaattisesti kannattaa jotain, mitä toinen ei yhtään allekirjoita. On se sitten uskonto, politiikka, alkoholi tai mitä vaan. En osaisi olla ihmisen kanssa, jonka mielipiteitä en lainkaan ymmärrä, vaikka hyväksynkin toisen osapuolen mielipiteen.
Sellainen parisuhde, jossa toinen on hyvin uskovainen ja toinen ei lainkaan, voi aivan hyvin toimia, jos molemmat hyväksyvät toisen näkemyksen asiaan eikä minkäänlaista käännyttämistä, kiristämistä tai pakottamista tapahdu kumpaankaan suuntaan.
Tällainenkin on hyvin mahdollista, mutta jos jomman kumman osapuolen kaveripiiri tai seurakunta painostaa käännyttämään puolison ajattelemaan samalla tavalla, niin sitten voipi tulla suurempia ongelmia.
Ja muutosta onkin jo tapahtunut. Mieheni on jättänyt alkoholinkäytön kokonaan, meillä ei enää kiroilla, eikä katsota televisiosta turhanpäiväisiä hömppäohjelmia. Elämämme on eheytynyt ja parantunut monin tavoin. Kun elämään astuu totuus valheen sijaan, se aina eheyttää ja parantaa.
Vasta usko Jeesukseen toi elämääni onnen ja sisällön.
Jeesus jakaa ihmiskunnan kahteen leiriin, niihin, jotka ottavat pelastuksen vastaan ja niihin, jotka hylkäävät pelastuksen omaksi onnettomuudekseen. Näinhän ristilläkin kävi, toinen ristin ryöväreistä pääsi Jeesuksen kanssa samana päivänä paratiisiin, kun hän pyysi Jeesusta muistamaan häntä, toinen ristin ryöväri hylkäsi pelastuksen ja päätyi kadotukseen. Kadotukseen joutuminen on aina ihmisen oma valinta.
Vierailija:
TIEDÄN MISTÄ PUHUN! Noissa paikoissa on väärää opetusta, kamalaa vallankäyttöä, henkistä väkivaltaa jne... Ei ehkä kaikissa, mutta monissa. Minulla on paljon hellarikavereita, mutta harva heistä henkisesti tasapainoinen ja onnellinen, olin naimisissa hellarin kanssa jne... Eli tiedän mistä varoitan. Voi olla hyvääkin, mutta kannattaa pitää silmät auki ja jos hälytyskellot soi, ottaa askel takavasemalle ja häipyä.Nro 3
Saatana se tekeytyy vaikka uskovaiseksi, valheen isä kun on.
Vierailija:
TIEDÄN MISTÄ PUHUN! Noissa paikoissa on väärää opetusta, kamalaa vallankäyttöä, henkistä väkivaltaa jne... Ei ehkä kaikissa, mutta monissa. Minulla on paljon hellarikavereita, mutta harva heistä henkisesti tasapainoinen ja onnellinen, olin naimisissa hellarin kanssa jne... Eli tiedän mistä varoitan. Voi olla hyvääkin, mutta kannattaa pitää silmät auki ja jos hälytyskellot soi, ottaa askel takavasemalle ja häipyä.Nro 3
Mihkään ei kannata sitoutua huivi silmillä. On mullakin huonoja kokemuksia vapaasuuntalaisista ihmisistä, mut en mä todellakaan voi pistää sitä vapaasuuntalaisuuden piikkiin. Joillain ihmisillä ku ei se äly riitä, ni se ei riitä. Nuorilla varsinkin on kova tarve olla kuin muut, ovat uskos tai ei. Siitä ne henkiset ongelmat tulee, kun ei olla itsensä.
Mutta miksi et usko minua? Älä usko sitten, ei haittaa mua. Tiedän mistä puhun, olen todella uhri ja " uskossani" menin paljon pidemmälle kuin monikaan on mennyt, olin todella " palava" jne jne Valitettavasti omaksi turmiokseni. Mutta aivan sama mitä muut ajattelee, aion varoittaa silti.
Nro 3
En millään pahalla sanonut noita asioita ja tiedän, ettei kaikki paikat ole huonoja tai kaikki ihmiset. Mutta on myös huonoja ja tuhoavia. Kulkekaan silmät auki.
Nro
Vierailija:
En millään pahalla sanonut noita asioita ja tiedän, ettei kaikki paikat ole huonoja tai kaikki ihmiset. Mutta on myös huonoja ja tuhoavia. Kulkekaan silmät auki.Nro
Vierailija:
Mutta miksi et usko minua? Älä usko sitten, ei haittaa mua. Tiedän mistä puhun, olen todella uhri ja " uskossani" menin paljon pidemmälle kuin monikaan on mennyt, olin todella " palava" jne jne Valitettavasti omaksi turmiokseni. Mutta aivan sama mitä muut ajattelee, aion varoittaa silti.Nro 3
Epäilemättä kyse onkin vain " uskostasi" .
Miten jaksat syöttää tuota valhetta, tarkoitushakuista valhetta.
Vierailija:
Miten jaksat syöttää tuota valhetta, tarkoitushakuista valhetta.
esim muutenkin herkillä tai helposti syyllistyvillä ihmisillä. Kannattaa varoa noita suuntauksia. Terv 3