Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keskisarja ei kertonut mitä kulttuuria väestövsihto uhkaa, mikä on supisuomalaisinta kulttuuria??

Vierailija
01.09.2025 |

Sibelius tietysti, vaikka onkin suomenruotsalainen. 

Runeberg ja Lönnrot tietysti, mutta nekin on suomenruotsalaisia.

Fazer sitten, tai ainakin Finlayson, eikun Talbot.

Kommentit (545)

Vierailija
181/545 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Millä perusteella?"

Koska sinä haluat, että suomalaiset tuhotaan haittamaahammuutolla. Lähi-itäläisillä ja afrikkalaisilla.

Mistä niin päättelet?

Mietipä nyt, kuinka monikulttuurinen itse olet. Käytät aakkosia, niiden alkuperä on muistaakseni Foinikiassa, käytät kelloa, jonka jako 60 minuuttiin on Babyloniasta, käytät arabialaisia numeroita.

Vierailija
182/545 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tämä väestönvaihto paska ja 14 sanaa-agendan eri muotoihin vääntäminen on niin läpinäkyvää. 

Jokapäivästä koirapilliin puhaltamista niin Purran kuin Keskisarjan puolelta. 

Vaikeaa on ottaa vakavasti VM-puolueen taloustajua, kun uskovat äärioikeistolaiseen salaliittoteoriaan ja sitä levittävät. 

Ainoa syy miksi sinä teeskentelet, että sinä vihaat suomalaisia ja haluat tuhota suomalaiset, ja puolustat ulkomaalaisia, on koska sinä pelkäät ulkomaalaisia, joten olet kääntynyt heidän puolelle, jotta he eivät olisi väkivaltaisia sinua kohtaan. Sinä olet rasisti sekä ulkomaalaisia että suomalaisia kohtaan. 

Sinä olet pyhän yksinkertainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/545 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Millä perusteella?"

Koska sinä haluat, että suomalaiset tuhotaan haittamaahammuutolla. Lähi-itäläisillä ja afrikkalaisilla.

Mistä niin päättelet?

Mietipä nyt, kuinka monikulttuurinen itse olet. Käytät aakkosia, niiden alkuperä on muistaakseni Foinikiassa, käytät kelloa, jonka jako 60 minuuttiin on Babyloniasta, käytät arabialaisia numeroita.

Minulle itselle nuo aakkoset ja numerot ei ole tärkeitä, välitän enimmäkseen vain rodusta, puhutusta kielestä ja ulkonäöstä. Minulle on tärkeää, että saan elää valkoisten suomalaisten kanssa, ja että me kaikki suomen kieltä Suomessa. Olen toki keksinyt omia aakkosia, jotka muistuttaa riimukirjoituksia, mutta se on vain harrastus, ja ei minulle ole tärkeää ainakaan tässä vaiheessa, että meillä suomalaisilla olisi jotkut erityiset aakkoset ja numerot esimerkiksi.

Vierailija
184/545 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

141/142

Paljonkohan sukuasi edes on tutkittu?

Minun suvustani löytyy ruotsalaisia, saksalaisia, tanskalaisia ja todella kaukaa esi - isiä löytyy Brittein saarilta ja muualtakin Euroopasta 

Sinunkin suvustasi voi löytyä.

Olemme sekarotuinen kansa. Pidimmepä siitä tai emme.

Muista, että Suomi oli erämaata ja ihmiset tulivat tänne muualta.

Eurooppa on erittäin pieni alue.

Itse asiassa koko Eurooppa on hyvinkin pieni pläntti.

Brasilia on suurempi alue kuin koko Eurooppa.

Ota esiin maailmankartta.

En ota. Olen tutkinut sukuani aina tuonne 1500-luvun loppuun asti. Koska en osaa todentaa Genin väitteitä sitä vanhemmista esivanhemmista, jätän Genin sikseen. Siinäkin on virheitä. Suvustani ei tähän mennessä ole löytynyt ruotsalais

On teoria ainakin, että ortodoksisuutta olisi esiintynyt  ennen ruotsalaisten tuomaa katolisuutta. Molemmat ovat kristinuskoa.  Ihme se olisi ellei sitä  ei esiintyisi, koska varhaista  kauppaliikennettäkin oli siinä kaakkoiskulmilla.  Ja tietenkin niitä reviirikiistoja. 

Vierailija
185/545 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saamelaiskultuuri ja romanikulttuuri ovat vihervässykän mielestä sellaisia, että niiden edessä pitää jopa mitata henkilön dna-pitoisuus mutta suomalainen kulttuuri, se joutaa mennä, yhteiskunnan on muututtava ja niin, että tämä on monikulttuurinen sulatusuuni.

Tarkennatko tuota dna-pitoisuuden mittausta. Kenen "vihervässykän" mielestä sitä pitää mitata?

Voiko saamelaiseksi tai romaniksi identifioitua ihan kuka tahansa, ovatko ne samalla tavalla ilmoitusasia kuin sukupuoli nykyään?

Ei. Eivät ole.

Mutta suomalaisuus on? Miksi?

Vierailija
186/545 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaista kulttuuria :metsästys,kalastus lihan syönti, heterous, kristinusko, isänmää! Olut jääkiekko yms

On sitä muuallakin metsästetty ja kalastettu ja syöty lihaa. Heterous ei ole niinkään tosiasia kaikkien kohdalla, kristinusko on tuotu muualta, ensin katolisuus, sittemmin Luther pääsi suosioon, eikä hänkää ole suomalainen. Olutta on pantu muuallakin kuin Suomessa, ekä jääkiekkokaan ole täältä kotoisin.

Luisteleminen on kuitenkin keksitty Suomessa. Aluksi sitä käytettiin metsästyksen apuna. Ihan niinkuin hiihtämistäkin.

Tuskinpa vain. Hokkaidolla käydessäni kävin ainu-museossa. Pohjoisen Japanin alkuperäiskansan tapoihin ja esineistöön kuului hämmästyttävän tutun näköistä esineistöä suksista lähtien. Pohjoisen pallonpuoliskon pohjoisosien kulttuureissa on hyvin samankaltaisia piirteitä. Suomen alueella asuvista ne ovat parhatien tunnistettavissa saamelaiskulttuurissa. Perämetsien suomalaisetkin ovat toki käyttäneet samoja hyviksi todettuja käytäntöjä. Mitenkään erityisesti suomalaisuudesta ei kuitenkaan ole kyse.

Vierailija
187/545 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskisarja on väitellyt eläimiin sekaantumisesta 1700-luvulla.

Siinä teille oikein mystinen ja glooriaa täynnä oleva suomalainen lintukoto. Sinne ilmeisesti haaveilette pääsevänne? 

Koska sitähän te äärioikeistolaiset kaipatte, paluuta puhtaaseen menneisyyteen. Ja sitä varten uskotte vöestönvaihtoteoriaan ja muuhun paskaan. 

Vierailija
188/545 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Millä perusteella?"

Mistä niin päättelet?

Minulle itselle nuo aakkoset ja numerot ei ole tärkeitä, välitän enimmäkseen vain rodusta, puhutusta kielestä ja ulkonäöstä. Minulle on tärkeää, että saan elää valkoisten suomalaisten kanssa, ja että me kaikki suomen kieltä Suomessa. Olen toki keksinyt omia aakkosia, jotka muistuttaa riimukirjoituksia, mutta se on vain harrastus, ja ei minulle ole tärkeää ainakaan tässä vaiheessa, että meillä suomalaisilla

Välität asioista joilla ei juurikaan ole väliä. Rotu... ei ole ihmisrotuja ja näin ollen ulkonäöllä ei ole juurikaan merkitystä mihinkään. Kielikin on niin ja näin. 

Vierailija
189/545 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Millä perusteella?"

Mistä niin päättelet?

Meinaatko  että sen vuoksi oltaisiin foinikialaisia, babylonialaisia, kiinalaisisa  (ne numerot) ?  Ei  tänne tullut arabialainen koe itseään suomalaiseksi vaikka käyttää Kelaa. Ei halua, pois se hänestä.  Jostain muustakin se oma kulttuuri muodostuu kuin yleismaailmallisesti omaksutuista jutuista. 

Vierailija
190/545 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Millä perusteella?"

Mistä niin päättelet?

Ei tuolla ole mitään tekemistä sen kanssa, että maa pitää jostain syystä täyttää neegereíllä ja rättípäillä.

Vierailija
191/545 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskisarja on väitellyt eläimiin sekaantumisesta 1700-luvulla.

Siinä teille oikein mystinen ja glooriaa täynnä oleva suomalainen lintukoto. Sinne ilmeisesti haaveilette pääsevänne? 

Koska sitähän te äärioikeistolaiset kaipatte, paluuta puhtaaseen menneisyyteen. Ja sitä varten uskotte vöestönvaihtoteoriaan ja muuhun paskaan. 

Kovasti mainostat tuota eläimiin sekaantumista.  Pitääpä lukea, Keskisarjalla on näitä muitakin pieniä marginaalihistorioita.  Tuosta saisi joku hyvän tutkimusaiheen tämän päivän eläimiin sekaantumisesta joissakin kulttuureissa. Käy kiinni!  Suomessa tuo oli rikos, ja paha sellainen. On nytkin.

Vierailija
192/545 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saamelaiskultuuri ja romanikulttuuri ovat vihervässykän mielestä sellaisia, että niiden edessä pitää jopa mitata henkilön dna-pitoisuus mutta suomalainen kulttuuri, se joutaa mennä, yhteiskunnan on muututtava ja niin, että tämä on monikulttuurinen sulatusuuni.

Tarkennatko tuota dna-pitoisuuden mittausta. Kenen "vihervässykän" mielestä sitä pitää mitata?

Voiko saamelaiseksi tai romaniksi identifioitua ihan kuka tahansa, ovatko ne samalla tavalla ilmoitusasia kuin sukupuoli nykyään?

Ei. Eivät ole.

Mutta suomalaisuus on? Miksi?

Ilmeisesti maaorjuutta. Koska emmehän ole edes olleet itsenäisiä kuin poronkuseman verran.

Vierailija
193/545 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on se supisuomalaisuus josta Teemu Keskisarja oikein öyhöttää?

Kalja, makkara, sauna?

Jääkiekko ja Suomen lippujen liehuttaminen?

Melkein tuo kaikki on itselleni täysin vierasta enkä saa noista mitään inspiraatiota.

Sauna on ok. Joskus oli Suomen lippukin, ei enää.

Suomi on ajettu aineelliseen ja henkiseen rappioon ja persut ovat olleet mukana tuhoamassa Suomea .

Persujen viimeinen yritys yrittää pelastaa puolueensa on rasismi.

Muuta teidän puolueestanne ei jäänytkään jäljelle.

Vierailija
194/545 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Välität asioista joilla ei juurikaan ole väliä. Rotu... ei ole ihmisrotuja ja näin ollen ulkonäöllä ei ole juurikaan merkitystä mihinkään. Kielikin on niin ja näin."

Se että sinä et juuri välitä ulkonäöstä ei tarkoita, että muut ei välittäisi. Ei kaikki ole samanlaisia kuin sinä. Luulisin, että enimmille ihmisille, jos ne on rehellisiä, ulkonäöllä on erittäin paljon merkitystä. Minulle estetiikka on tärkeä. Haluan nähdä kauniita asioita ja ihmisiä. En halua nähdä rumia ulkomaalaisia tai kuulla rumia ulkomaalaisia kieliä.

Vierailija
195/545 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulttuuri elää ajassa ja muuttuu, kuitenkin säilyen. Suomalaiseen kulttuuriin kuuluu olennaisena osana Suomen kieli. Toki myös suomenruotsi ja saamen kielet ovat suomalaisuuden alakulttuureja. Suomalaista kulttuuria ei sen sijaan voi harjoittaa englannin, urdun tai arabian kielillä.

Vierailija
196/545 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Millä perusteella?"

Mistä niin päättelet?

Ei tuolla ole mitään tekemistä sen kanssa, että maa pitää jostain syystä täyttää neegereíllä ja rättípäillä.

Tuolla logiikalla lappalaisten pitäisi potkaista etelästä (?) tänne tulleet suomalaiset vttuun heidän maastaan. Jos kerran palataan ajassa taaksepäin niin palataan sitten kunnolla. Kannattaa muistaa, että Suomen kulttuuri on aika nuorta - silloin kun Keski-Euroopassa jo maisteltiin viinejä, suomalaiset asuivat maakuopissa ja söivät nauriita. Suuri osa jutuista on tullut ulkoa ja osa on taas ollut tarpeellista ihan selvitymisen kannalta. Pari esimerkkiä:

- sukupuolten tasa-arvo. Olen pientilan lapsi ja siellä ei ollut edes 50-80 luvuilla varaa sellaiseen luksukseen kuin miesten ja naisten työt. Tasa-arvoisesti painettiin raskasta duunia ja tasa-arvoisesti tehtiin esimerkiksi talouspäätökset, kun ei ollut varaa mihinkään "mun rahat - sun rahat"-leikkimiseen

- jokamiehen oikeudet. Oli ihan sen kartanon herrankin intressissä antaa torpparien kerätä marjoja, jotta hekin pääsivät talven yli ilman keripukkia ja olivat valmiita toukotyöhön keväällä.

Vierailija
197/545 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskisarja mainitsi jossain haastattelussa myöhemmin, että suojaa supisuomalaisuutta ja supisuomenruotsalaisuutta. 

Vierailija
198/545 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskisarja mainitsi jossain haastattelussa myöhemmin, että suojaa supisuomalaisuutta ja supisuomenruotsalaisuutta. 

Sen vuoksi hän varmaan onkin ulkoiselta olemukseltaan kuin Seitsemästä veljeksestä revitty. Sitä hän ei ole hokannut, että on osa olemattoman pientä marginaalia.

Vierailija
199/545 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä on se supisuomalaisuus josta Teemu Keskisarja oikein öyhöttää?

Kalja, makkara, sauna?

Jääkiekko ja Suomen lippujen liehuttaminen?

Melkein tuo kaikki on itselleni täysin vierasta enkä saa noista mitään inspiraatiota.

Sauna on ok. Joskus oli Suomen lippukin, ei enää.

Suomi on ajettu aineelliseen ja henkiseen rappioon ja persut ovat olleet mukana tuhoamassa Suomea .

Persujen viimeinen yritys yrittää pelastaa puolueensa on rasismi.

Muuta teidän puolueestanne ei jäänytkään jäljelle.

Persut on se vähiten rasistinen puolue eduskunnassa. Ne on ainoa puolue joka puolustaa suomalaisia. Muut puhuu enimmäkseen siitä miten Suomi ja suomalaiset pitäisi tuhota haittamaahammuutolla. Se on sitä oikeaa rasismia, kun halutaan tuhota muita kansoja.

Kun sinä kutsut persuja rasisteiksi, se on vain sinun tapa siirtää huomiota pois sinun omasta rasismista, joka on sitä ihan oikeaa rasismia. 

Vierailija
200/545 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"On teoria että täällå olisi ollut ortodoksinen usko ennen kristinuskoa jne. ym

Se on teoriaa kuten moni muukin asia liittyen suomalaisiin

Johtunee muutamien venäläisrakkaudesta.

Keskisarja rakastaa venäläisiä. Tänne ei kyetty istuttamaan ortodoksista uskoa. Paitsi Karjalaan joka on venäläisten maakunta.

Muuten: Keskisarjallakin mahtaa olla alkuperältään ruotsalainen sukunimi.

Ruotsalaiset suomalaistessaan sukunimiä valitsivat usein kaksiosaiset sukunimet :D