En tuhlaa mihinkään ja ostan vain pakollisen
Ja oikeastaan tämä on ihan ok. Joka kk jää rahaa säästöön kun aikaisemmin rahat ei riittäneet mihinkään.
Mistään en ole joutunut oikeasti edes luopumaan. Päinvastoin. Tulevaisuus on parempi kun on rahaa joka kasvaa korkoa joka kk.
Kommentit (6)
Pakollisistakin voi melko paljon tinkiä tai ostaa ne myöhemmin.
Minä en ole ostanut edes rikkoontuneiden jouluvalojen tilalle uusia. Olen vaan ripustanut vain ne, jotka toimii.
Olen ollut nyt niin pitkään sairaslomalla, että palkanmaksu loppui ja putosin sairaspäivärahalle. Se on niin pieni, ettei sillä enää normaalia elämää elä. Onneksi olen ollut hyväpalkkainen, nuuka ja sijoitusorientoitunut, joten nyt on puskuria.
Terveisiä vaan kaikille, joiden mielestä käärinliinoissa ei ole taskuja. Niitä säästöjä voi tarvita jo eläessään.
Se on oikein, niin monet on joutuneet tekemään jo vuosia, vaikka se joillekin tuntuu olevan ihan uusi asia.
Kannattaa tosiaan välttää elämistä yli varojen ja säästää kaikki ylimääräinen laarin pohjalle huonompia aikoja varten. Niitä voi olla vielä tulossa velkajarrun ja tulossa olevien jokavuotisten kipeiden julkisen talouden leikkausten vuoksi. Sitten kun työvoimapula pahenee niin pahaksi, että vakituisen työn saanti on satavarmaa, niin uskaltaa alkaa kuluttamaankin. Vielä ei, koska työvoimapula on vasta huutava, vasta sen raivotessa työllistyminen on luottamusta herättävää.
Mitä pitäisi ostaa, jos on vaatetta kaikkiin vuodenaikoihin, joulukoristeet tallessa, padat ja pannut keittiössä..