KOTILOT viikot 39-40
....
Tänne sitten jos yritettäisiin siirtyä....Taaperoitahan nuo "vauvat" jo ovat.
Mahtavaa tuo Pepin kävely =) Meillä Rassu inhoaa taapero kärryä, tunkee siihen kyllä mielellään istumaan ja odottaa että isoveikka työntää, mutta jos yritän laittaa työntämään niin aloittaa huutamisen ja istuu heti alas.
Tällaiset pikaiset kuulumiset vain on meinaan siivous innostus päällä ja se pitää ehdottomasti hyödyntää ennen kuin lopahtaa.
Aurinkoista syys viikkoa kaikille
JB72
Kommentit (24)
Kirjottelen taas kun ehdin,mutta nyt osaan tääle puolelle=)
Minäkin löysin tänne Taapero -puolelle. :0)
Aivan ihana syksyinen keli täällä Etelä-Suomessa. Tekisi mieli olla ulkona vaan, mutta taas on tämäkin päivä mennyt ihan juoksemiseksi. Piti rahdata esikoista kerhoon ja sen aikana käydä pankissa yms. Kävimme samalla palauttamassa R-kioskille joku aika sitten keräilykohteena olleen bulldogin. Jos teilläkin on näitä "keräilykoiria" kotona, niin niissä on kolmessa rodussa myrkyllistä ainetta nenässä ja ne pyydetään palauttamaan R-kioskille.
http://www.r-kioski.fi/Takaisinveto.274.0.html
adalat + tyttöset
Onneksi me ei innostuttu noista ärrän pehmokoirista. Mutta luulen, että monissa leluissa on vaikka mitä aineita, niitä vain ei pyydetä palauttamaan ja pidetään vaan suu kiinni. Joo, skeptikko mikä skeptikko...
Kauheasti on myös surettanut Kauhajoen tapaus, ei pieneen mieleen tahdo mahtua, että MIKSI. Aargh. Luulin, että Jokelan tapaus on jotenkin ainutkertainen, mutta ei ollutkaan =( Voi kurja tätä maailmaa! Kyllä toi on kauhean raskasta uhrien omaisille, myös ampujan! Jokelan surmaajan äitihän teki itsemurhan =(
Mä en pongannut ovista tässä kierrossa, hö. No, mutta ensi kiertoon päin vaan rohkeasti. Tuo neliapilat pino onkin aika eläväinen tällä hetkellä, mikä on tietysti kiva näin kuumeiselle =)
Täälläkin on ollut mahtavat ilmat, kertakaikkiaan! Ollaan ulkona oikein urakalla ja varastoon...
Huomenna meillä on fysioterapia ja uusi täti. Käyn kirjoittelemassa kuinka sujui...
että mä välillä sitten inhoan näitä koneita....just kun kirjoitat pitkät jutut niin sitten ne häviävät taivaan tuuliin :_|
Onneksi meilläkään ein noita R-n koiria ole, mutta niitä "Salama" autoja Rassukin innolla nuoleskelee, niissähän on joskus ainakin ollut lyijy maalilla maalattuja eriä...
Rassu on nyt keksinyt uuden jutun, hän kiipeää pöydille....ja ihan kaikille. Eikä tuo kieltäminenkään auta, eilen sitten sanoin lastenhuoneessa että tiedätkös mitä varten pöydät on tehty, pieni räkänokka katsoi ihmeissään kun hain duplo laatikon ja kaadoin kaikki pöydälle ja laitoin pojan tuoliin istumaan siihen viereen, ja kuinka ollakkaan istui siinä vaikka kuinka ja kauan "leikkimässä".
Toi kiipeäminen on sinänsä paha juttu kun aina ei voi olla vahtimassa ja jos pääsee sitten reppana putoamaan.
Oli joo Ke aamuna kiva laittaa esikkoa kouluun, kun tyttö oli ihan kauhuissaan että mitä jos meidänkin koulussa joku tuo pyssyn...mitä minä sitten teen? Onneksi puhuminen on auttanut tässä asiassa ja oli sitten koulussakin rehtori puhunut ja lohdutellut sekä rauhoitellut lapsia. Minä en viitsi täällä ottaa tuohon asiaan mitään kantaa. Kamalaa ja surullista se on.
Rassulla alkoi yskä uudelleen johan se olikin jo muutaman päivän terve
Jahas nyt kömpi eskarilainen yläkertaan...tarttis kuulemma saada aamupalaa ;)
Täytyy mennä laittamaan.
JB72 kera pesueen...katoin äsken vauvan laskurilla herttinen jo rv 22
On niin kiirusta taas ettei ehi riviäkään raapustamaan=)
Meillä poika kiipee sohvalle alta aikayksikön jos yksin jää,ja ei mitään järkee päässä,huutaa vaan että pomppii pomppii=/Koko ajan saa olla joku sitä vahtimassa.
Mä lähen isompien kanssa etelään tapaamaan kavereita ja lapset menee isänsä luo,kuopus jää isukin kanssa kaksin kotiin=)Eli vapaa viikonloppu äitillä tiedossa=)Pari kertaa vuoteen tekee ihan hyvää olla hetki ilman lapsiakin,
Nyt pakkaamaan tavarat
Huiskutin
Mä ainakin yrittäisin nukkua piiiitkäään kun olis vapaa viikonloppu ;o)
Pepin fysioterapia meni tosi hyvin! Tietty kävely taaperokärryllä oli jo sellainen mahtava edistysaskel, että fysioterapeutti sanoikin, että nyt pidetään taukoa =) Uusi täti meillä oli, joka oli ihan mukava. FT tutki Pepin lonkat ja jalat sekä seurasi taaperokärryn kanssa menoa ja totesi, että mitään estettä kävelyyn lähtemiselle ei ole, se vaan nyt kestää hieman kauemmin. Oli helpottava käynti!! Seuraava aika saatiin vasta 4vkon päähän, ja sitä ennen harjoittelua taaperokärryn kanssa -ja nyt ne kengät sitten mieluiten jalkaan sisälläkin niin jalan asento on parempi =)
Meinaan mennä huomenna lastentarvikekirppikselle. Keskimmäisellä ei ole oikein housuja, niin josko sieltä löytyisi... =) Mutta eipä mitään ihmeempiä suunnitelmia ole viikonlopuksi (tai muutenkaan lähiaikoina), kun tuo etelänmatka veti talouden kyllä turhan tiukoille. Vaikka mahtava reissu kyllä oli, niin ens kesänä ei kyllä lähdetä ellei hieman enemmän tule säästöön sitä varten etukäteen ;o) Toivoisin kyllä että meillä olisi jo vauva ensi kesänä, mutta luulempa ettei ole. Toisaalta, jos olen raskaana, enpä silloinkaan uskalla matkustella kun on aina se riski, että saan sen raskausmyrkytyksen... Parempi olla vaan kotinurkissa ja reissata sitten kun mahdollinen masuasukki olisi turvallisesti maailmassa. Kyllä vauvakuume on noussut ihan sfääreihin, ja sais kyllä tärpätä nopsaan =)
Eipä tässä muuta sen kummempaa. Kirjoittelemisiin!
Mitäpä Lunalle ja AIHAlle kuuluu?
T:Anttuli kera kolmikon yk2 kp19/(26-29)
Rassu oli kovin tukkoinen ja yskäinen viime yönä, ja aamulla poika hengitteli kuin olisi hiiren niellyt. No toisessa korvassa on tulehdus, ja infektio astmaan saatiin lisä lääkitystä. Kontrolli on sitten kolmen viikon kuluttua, jos hengitys ei ole parantunut mennään sairaalaan oikein astma lääkärille seurantaan, mutta toivotaan että tämä nyt tästä helpottaisi. Ilokseni kuulin että se meidän mukava oma lääkäri tulee takaisin...vasta ensi vuoden puolella mutta kuitenkin...hyvää kannattaa aina odottaa :)
Viikonlopuksi pitäisi lähteä sukulais kierrokselle, mukavaa vähän päästä pois koti nurkista. Vähän vain hirvittää lähteä puolikuntoista lasta raahaamaan "näytille" katsotaan nyt miten ensi yö menee niin lähdetäänkö sitten ollenkaan.
Aurinko paistaa ja ruska on kauneimmillaan, mukavaa viikonloppua kaikille
JB72
Pikaista paranemista pojalle! Toivottavasti vointi lähtee nopeasti kohentumaan...
Meillä piti olla miehen kanssa elokuvailta, mutta toinen lähti sammuttamaan tulipaloa jonnekin just kun saatiin dvd-levy pyörimään. Välillä ärsyttää toi VPK-harrastus, mutta minkäs tekee. Toinen haluaa muita auttaa niin ei kai siitä voi pahoillaan olla. Mä tulin hetkeksi nettiin, mutta nyt meen kyllä katsomaan leffaa ja teen popparit ihan vaan itselleni ;o)
Lauantain jatkoja kaikille =)
Voi Rassua,jospa on jo olo parempi,on kyllä inhaa kun lapset sairastaa=(
Meillä tehään hampaita,poika karjui pitkästä aikaa yöllä useamman kerran hampaitten takia ja oli kyllä olo että ei...mä oon liian vanha valvomaan yöllä=)
Mutta mullahan on aina krooninen vauvakuume päällä,niin äkkiä ne itkut unohtuu kuitenkin.
Mitään kummempaa meille ei oo taas tapahtunu,lasten synttäreitä pukkaa päälle,just tajusin että esikon synttärit on jo ens viikolla..ja kakkosella sit kuukauden päästäJoku ilta täytys sitten sen kavereille varata kun niitä haluaa kuitenkin kutsua.Jotain hyötyä siitä on ettei lähellä asu yhtään sukulaista niin sukujuhlia ei tarvii pitää=)Ja sit on jo joulukin..ja miehellä on synttärit vielä ennen joulua.Ollaan sit tuon kuopuksen kanssa kevään lapsosia.
Huiskutin
Niin se aika vaan menee. JB:llä jo kivat raskausviikot :)
Anttusantulle puhaltelen plussatuulia!!
Mitäs tänne. Kuopuksen kanssa tuo kamala korvakierre vienyt kyllä voimat. Tasan viikko nyt siitä kun kuudes (!!) peräkkäinen antibioottikuuri loppui ja "innolla" taas odotan joko taas pitää mennä lekuriin. Ens maanantaina olis korvapolin aika ja sitten 13pv se putkitus. Ja toivotaan että siitä se apu löytyy.
Äitin kanssa on päästy puheväleihin ja hän on tulossa huomenna meile pariksi päiväksi. Toivottavasti sitten tajuaa elää ihmisiksi tai saa lähteä saman tien takasin. En kuuntele yhtään sitä P:tä enää. Rankasti sanottu, mutta totta.
Masu se vaan kuulkaa kasvaa! Ja poika edelleen. Äitipolikontrolli oli rv 32 ja painoarvio oli 2440g eli jos tätä vauhtia kasvaa on poitsu 5kg laskettuna aikana. Onneksi lääkäri oli sitä mieltä että ei tarvitse synnyttää noin isoa vauvaa. Kontrolli rv 37 ja päättävät sitten mahdollisesti käynnistämisestä. Toivottavasti vaan on silloinkin sama lääkäri ja vielä samaa mieltä asiasta.
Esikoisen synttärit ois 19pv. Meidän "iso" täyttää jo 4v :) Taidan tilata laiskana kakun tuosta lähileipomosta. On muuten hyvät kakut, nam
Mullahan loppui työsuhde elokuun loppuun ja äippäloma alkoi 17.9 (jes!). Nyt hakevat sinne duunipaikkaan kahta hoitajaa, joista toinen vakkari. Laitoin pokkana hakemuksen että voin sitten tulla töihin vuoden päästä :) Haku loppui eilen ja odotan jännityksellä miten ne mulle sen kieltävän päätöksen esittävät. Tuonne meinaan ei kyllä palkata ketään äippälomalaisia. Kun eivät myönnä virkavapaitakaan. Mutta mielenkiintoista..
Arvatkaas, mä odotan ihan hulluna jo Joulua! Kaivelin kynttilöitä esiin ja olisin jouluvalotkin jonnekin halunnut, mutta mies toppuutteli :) No täytyy malttaa mielensä.
Mukavaa loppuviikkoa kaikille!
AIHA ja tytöt + Tomi rv 33+4
Aihalle peukutukset että äitisi osaa käyttäytyä=)Melkeimpä jokaisella on varmaan joku sukulainen jonka kanssa välit hiertää=/Korvakierre kuulostaa kyllä kaameelta..meilläkin korvat olleet riesana paljon,mutta 3kuuria putkeen taitaa olla ennätys..
Meillä on sit kaikki lapset ollu kipeitä,esikko tuli ti keskenpäivän kotiin kun oli oksentanu koulussa,ja nousi kova kuume.nyt lähti kouluun kun oli jo eilen ihan pirteenä.Kakkonen ollu pari päivää kuumeessa,ja on tänään vielä kotona lepää kun iltasella oli vielä 38kuume,nyt ei oo onneksi mitään.Mutta tuolle kuopukselle nousi 39kuume ilalla ja samassa oli nyt aamulla,onneksi joi paljon maitoa ja vettä ja söikin vähän,annoin lääkettä ja raukka simahti takaisin petiin=(Jospa alkais laskemaan tuo kuume siltäkin=(Meillä ei oo lapsilla juuri ikinä ollu kuumetta,niin outua että nyt joku virus niihin sitten iski..flunssaa on ja vatsatautia mutta kovaa kuumetta en muista olleen kun ehä kerran tai kaksi..
Huolestunut Huiskutin kera kipeitten lasten
Kylläpäs Huiskuttimella on kipeää porukkaa kotosalla. Ymmärrän huolesi! Pikaista paranemista kaikille! Varsinkin teidän kuopus kyllä kuulosti tosi kipeältä =(
AIHA: Miten ihmeessä sullakin voi olla jo noin paljon raskausviikkoja takana! Aika menee nopeasti. Tosi upea homma =) Aika iso poju teille on tulossa, toivottavasti käynnistyspuheet pitävät kutinsa ;) Ja toivottavasti Nean korvakierteelle tulee putkituksen jälkeen loppu. Mutta eiköhän tuo useimmiten auta kuitenkin... Mä jännään tuon Pepin korvia, kun viime talvena oli tulehdusta tulehduksen perään, muistaakseni kanssa 6 kuuria, mutta sitten loppuivat kuin seinään. Nyt ovat korvat olleet OK jo pidempään. Mutta ans kattoon mitä talvi tuo tullessaan :-/ Meillä on vakuutus, että jos näyttää että tulehdukset vaivaavat, niin onneksi yksityistä kautta pääsee putkitukseen hyvin nopeasti. Mutta voihan olla, että kun neiti on kasvanut (ja korva myös), niin rakenne olisi muuttunut niin, että tulehduksia ei niin helposti enää tulisi...
Hirmuisesti tsemppiä äipän kyläilyyn ja lehmän hermoja! Ja kiitos plussatuulitoivotuksistasi!!!!
JB72: Miten Rasmus jaksaa...?
Adalatin kuulumisia kaipaan myös, heti raapustelemaan... =)
T:Anttuli kera kolmikon yk2 kp25/26-29
Unohtui kirjoittaa... Kun neiti antaa kävelyttää itseään nyt jonkin verran. Mutta vain ISKÄn kanssa voi kävellä, ei äidin kanssa. Eilenkin yritin neljään viiteen kertaan kävelyttää, mutta ei, neiti se otti heti polvet alleen. Mutta kun iskä tuli töistä, niin neiti käveli pitkiäkin matkoja! Kyllä Peppi on aika iskän tyttö, mutta silti... Kaivelee kun ei mun kanssa voi harjoitella. No, olen kyllä todella tyytyväinen kun neiti antaa ylipäätään kävelyttää itseään!
Ja onhan se jotenkin suloista, kun isällä ja tyttärellä on niin läheiset välit! Yölläkin Peppi rauhoittuu paremmin iskän kuin mun kanssani, jos hän on nähnyt esim. pahaa unta. Mä pääsen välillä helpolla ;o)
En olekaan ehtinyt edes tulla pyörähtämään ja lueskelemaan kuulumisia pieneen toviin. On ollut taas melkoista haipakkaa tämäkin viikko, mutta piti nyt tulla turisemaan kun palstalle ehdin ja anttuli komensi. ;0)
Voi että pieniä ja vähän isompiakin sairastelijoita! Pikaista paranemista kaikille! Ikäviä nuo korvatulehduskierteet. Toivottavasti AIHAn Neakin saa avun putkista. Yleensähän ne toimivat hyvin. Saa kyllä olla onnellinen siitäkin, ettei meidän lapset ilmeisesti ole "korvalapsia": jokaisella on ollut tähän mennessä vain yksi korvatulehdus. Pitänee koputella puuta kun tuollaista menee "suustaan" päästämään. :0) Meillä ei vielä ole ollut edes syysflunssan merkkejä, paitsi, että esikoinen alkoi eilen valittaa, että kurkkuun koskee. Kuumetta tai muuta ei kuitenkaan ole.
Tosi hieno juttu, että Pepin kävely edistyy, mutta huvittavaa tuo isän suosiminen. :0D Tai sitten sulla, anttuli, menee helpommin läpi se, että jos ei huvita kävellä niin pääsee syliin. Mistä näistä pienistä aina tietää. Aika ovelia tapauksia ovat ja ainakin meillä pienin neiti tietää tasan tarkkaan mitä haluaa. Ongelma on vaan se kertominen. Sormi osoittaa ja typy komentaa "anna anna", mutta niin mitä? Keittiössäkin kun on sen sata asiaa mitä milloinkin tahtoo aina purkasta kekseihin ja vesilasilliseen. Selviäähän se toki arvaamalla ja kysymällä, että tätäkö, mutta kun typyn hermo menee sen kolmannen väärän arvauksen kohdalla. Ja auta armias kun typy haluaa jotain mitä ei voi saada: aivan hirveä karjukohtaus. Tyttö pylläyttää itsensä maahan ja karjuu, kiljuu ja huutaa. Konttaa karkuun, ei saa koskea, ei jutella, ei edes katsoa häneen päin. Yleensä konttaa karjumaan yhden olohuoneen tuolin taakse. Olen katsonut parhaaksi asettautua näkyville, mutta annan karjua karjun loppuun ja sitten typy tulee omaa tahtiaan syliteltäväksi. Mitenkäs teillä muilla tahtoa ilmaistaan?
Ensi viikolla olisi meillä 1,5 v neuvola. Saa taas varata aikaa kun lääkärinä on tympeä lössö täti, joka on AINA myöhässä. Viimeeksikin oli ajat tunnin myöhässä enkä yhtään ihmettele; sen verran verkkaista touhua tutkiminen oli, että mulla meinasi tosissaan palaa hermo sen tädin kanssa. Tärähtää MPR-rokotekin pikkuiselle. Siitä varmaan taas karjua piisaa.
adalat + typsyt
Meillä nousi kuopukselle jalat yms täyteen pikkunäppyä ja kutiaa kauheesti,lääkärillä oltiin ja poika saanut jostain pahan allergisen reaktion=/
luultavasti kuumelääkkeestä jota annoin kun pojalla oli kova kuume..tai sit on syöny lattialta jotain väärää tai sit kuumekkin voi tuollasen aiheuttaa=(
Mä oon ihan loppu kun viime yö meni kuitinan takia huonoilla unilla,poika itkee vaan ja kokonaista 30min saiin päivällä unille..lisäksi mies on omissa menoissaa(kiukuttaa sekin)vaikka on kyllä vapaailtansa ansainnu=/
Masentaa jo valmiiksi että ens yönäkään ei nukuta=/Eli ei vauvoja meille,mä en jaksa enää valvooo ja heräillä yöllä..mies oli aamulla ihan samaa mieltä,tuli vauva-ajat mieleen kun poika huusi koliikkia eikä nukkunu...
Kiitos kun sain purkaa.Hyvät viikonloput kaikille=)
Huiskutin: Voi teidän pientä kuopusta! Ja sinulle kanssa voimia, ei ole helppoa valvoa!! Tuollaiset spurtit kyllä kadottaa vauvakuumeen ja nopeasti!
Adalat: Kiitos vinkistä! Mä aloin miettiä, että josko se on vaan niin, että mä tosiaan lepsuilen neidin kanssa. Niinpä eilen, kun neiti ei millään meinannut mun kanssa kävellä, niin en vaan antanut periksi. Nostin typyn neljä kertaa ylös kun meni polvilleen, ja sanoin topakasti, että nyt mennään, niin eikös neiti sitten kanssa lähtenyt =) Mietin, että kun Mika vaan niin napakasti aina meinaa, että nyt mennään, niin Peppihän menee... Eli taisi olla osaksi ihan mun asenteesta =)
Mutta siitä se ura urkenevi. Nyt neiti on sitten kävellyt myös mun kanssa, mikä on ihan hyvä, koska mä täällä kuitenkin useimmiten lasten kanssa olen. Mies tekee pitkää päivää kuitenkin, niin kävelytyshetket olivat niin lyhyitä...
Omaa napaa. Eli yk2 ja kp27/26-29. Tiedän kyllä että en ole raskaana, ei mitään oiretta... Mutta uutta kiertoa päin vaan!
T:Anttuli kera kolmikon
Huomasin taas että kiireessä kirjoitin etunimellä, huh. No, ei kai meitä kukaan täältä tunnista, toivottavasti!
Pakko laittaa tännekin päivitys, nimittäin...
Anttuli yk3 kp1/26-29
Minuun siis iski kunnon syysflunssa; olo on kuin jyrän alle jääneellä. Särkylääkkeiden voimalla porskuttelen eteenpäin, mutta ei todella ole häävi olo. Saas nyt nähdä tarttuuko lapsiin, toivottavasti ei, mutta taitaa olla sula mahdottomuus, että säästyisivät taudilta.
Onko huiskuttimen pienokaisella jo vointi parempi? Tosi tosi kurjia nuo pienet sairastajat.
Hienoa, että anttuli on edistynyt Pepin kävellyttämisessä. :0) Kuten sanoin, ovelia tapauksia nämä pienet, jotka ymmärtävät niiiiin paljon enemmän kuin luulisi.
adalat + tytöt
Meillä lapset on ok,mutta ite sitten en.Mulla on koko syksy menny ihan hukkaan,ensin oli käsi poissa käytöstä ja sitten on koko ajan ollu jotakin remppaa.Just haettiin lääkekuuri äitille kuopuksen kanssa:mulla on viimeksi ollu lääkekuuri 5-vuotta sitten...=(
Onneksi ens viikolla on syysloma ja pääsen lasten kanssa äitin valmiiseen ruokapöytään=)
Meillä tuo kuopus puhuu ihan hirveesti,joka päivä tulee uusia sanoja ja toistaa kaiken=)Joku sentääs sujuu ok,kun kakkosen puhe oli pitkään epäselvää ja sitä piti tarkkailla aikoinaan=/Antakaa mulle mammat vinkkejä miten tukisin kuopuksen itsenäistä leikkimistä/olemista.Poika ei yhtään osaa tehä juuri mitään itsekseen vaan vaatii että joku on sen kanssa aina kun se on valveilla,nytkin roikkuu ja huutaa jalassa kiinni=(En pysty syömään yms kun tuo huutaa ja karjuu ja ei tee ees mieli syödä kun toinen roikkuu ja karjuu koko ajan..oonkijn sit kivasti tässä syksyn mittaan hoikistunu kun juossu joka paikkaan ja ruokaa ei oo tullu syötyä tarpeeksi=/Ongelmat meilläkin=)Eipähän voi poika isona valittaa ettei oo saanu huomiota kun kyllä joku koko ajan sen kanssa on touhunnu,ja siitä johtuukin ettei viihdy yhtään yksin..
Huiskutin
... Kun tuo Peppi on niin taaperoa että tuon taaperokärrynsä kanssa =) Ihana näky!
Mullakin on nyt jo vähän hoppu, pitää laittaa karjalanpaisti uuniin. Mutta pakko oli tänne heti käydä raapustamassa!
Hyvää alkanutta viikkoa =)