Huh, partioleiri telttamajoituksella yli 3000 e/viikko.
En osaa oikein sanoa, mitä mieltä olen tästä hinnoitteluperiaatteesta. Sinänsä kaunis ajatus, että varakkaammat maat kompensoivat köyhempiä maita, mutta kyllähän meilläkin on varallisuuseroja ihmisten välillä, joten leiri jää aika monelta halukkaalta väliin. Harmi, sillä tuommoiset ovat varmasti hienoja kokemuksia.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011460137.html
Kommentit (287)
Vierailija kirjoitti:
Olen ihan iloinen veronmaksaja, ja minusta on ihan ok, että verovaroista katetaan kotimaan sosiaalimenojen lisäksi myös esimerkiksi kehitysavustusta, mutta tällainen hinnoitteluperiaate haiskahtaa minusta kyllä todella kyseenalaiselta.
Miksi? Siihen osallistuminen sentään on vapaaehtoista, toisin kuin verovaroista maksettavaan kehitysapuun.
Olin partiolainen. En koskaan käynyt jamboreella. Kotimaan leireillä kyllä ja kerran oman lippukunnan Englannin reissulla. Ei ole mikään pakko päästä jamboreelle.
Käytettiin hienoa sanaa KOMPENSOIDAAN, kun ei voitu suoraan sanoa että ryöstöretki.
Mieluummin ostaisin lapselleni vaikka pelitietokoneen tuolla rahalla... tai vaikka mopon :7
Vierailija kirjoitti:
Käytettiin hienoa sanaa KOMPENSOIDAAN, kun ei voitu suoraan sanoa että ryöstöretki.
Mieluummin ostaisin lapselleni vaikka pelitietokoneen tuolla rahalla... tai vaikka mopon :7
No sitten ostat. Anna ne menee silti jamboreelle jotka mieluummin valitsee sen.
Vierailija kirjoitti:
En päästäisi teiniä tuollaiselle leirille, jonne tulee teinejä kehitysmaista. Riskit raskauksille ja raiskauksille ovat liian suuria.
Nuo leirithän on tunnettuja siitä, että siellä nussitaan ympäriinsä ja metsiköt täynnä spermaisia kumeja noiden jäljiltä.
Vierailija kirjoitti:
Noihin Olympialaiset ja Euroviisuvertauksiin:
Partiolaisia varten ei rakenneta/kunnosteta uusia urheiluhalleja tai isoja lavaspektaakkeleja.
Käytännössä se on telttakylä jossain pellolla, bajamajoja ym. infraa toki tarvitaan, mutta ei ole lukusia tanssijoita pitkin Seinen rantoja, kameramiehiä pitkin poikin kisoja, erilaista mittamiestä ja tulosten kirjaajaa urheilukentällä jne.
Samoin Euroviisuissa on erilaisia tanssijoita väliaikashpwssa, on valomiehiä ja kaiken maailman koordinaattoreita, tv-kuvaajia, leikkaaja jne. joill maksetaan palkkaa.
Ei jamboreessa ole kärjistäen kun teltat ja ihmiset, liekö teltatkin tuodaan ja pystytetään itse?
Ihan samalla tavalla leirilläkin on ohjelmaa, jota varten tarvitaan niitä mittamiehiä, on avajaisia ja muita, jossa on lavat ja äänentoistot. Saati sitten infra ja turvallisuus ja toki ruoka. Pelkkä it-järjestelmäkin on melkoinen tietoturvineen, kun pyöritetään 50 000 ihmisen tietoja. Ja jokainen varmaan ymmärtää, että tämmöiseen projektiin on pakko palkata ihan työntekijöitäkin.
Vierailija kirjoitti:
Olen ihan iloinen veronmaksaja, ja minusta on ihan ok, että verovaroista katetaan kotimaan sosiaalimenojen lisäksi myös esimerkiksi kehitysavustusta, mutta tällainen hinnoitteluperiaate haiskahtaa minusta kyllä todella kyseenalaiselta.
Ai kehitysapuko ei sinusta haise yhtään? Oletko yhtään ottanut selvää asiasta, iloinen veronmaksaja? Oletko varmasti nettomaksaja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos suomalaiset maksavat vaikka puolet enemmän, niin leirin tulot olisivat 50 000*3300*0,5 eli n. 82 miljoonaa. Jos vertaa, että Pariisin olympialaiset maksoivat n. 6 miljardia, niin aika halvalla saavat leirin aikaan. Tuo maksujen tasaaminen on kyllä kyseenalaista, koska ei sieltä köyhemmistä maista kuitenkaan köyhät mukaan pääse.
Eihän siitä maksusta leirille mene läheskään kaikki, kyllä ne matkat ja matkan varrella majoittumisetkin maksaa.
Järjestäjä on ilmoittanut, että "rikkaiden maiden" osanottajat kustantavat köyhien osanotot. Siksi osanottomaksu on noin hirveä suomalaisille.
Luepa se juttu uudestaan, jos nyt luit edes kerran. Ainakaan et sitä ymmärtänyt.
Noinhan siinä jutussa sanotaan: Rikkaiden maiden osanottajat kustantavat köyhien maiden osanottajien kulut! Opettele itse vaikka alkajaisiksi suomen kielli ja sen jälkeeen aakkoset
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En päästäisi teiniä tuollaiselle leirille, jonne tulee teinejä kehitysmaista. Riskit raskauksille ja raiskauksille ovat liian suuria.
Nuo leirithän on tunnettuja siitä, että siellä nussitaan ympäriinsä ja metsiköt täynnä spermaisia kumeja noiden jäljiltä.
Vähän kuin Suviseurat siis, mutta seuroilla ei saa käyttää kumia vaan käytetään keskeytettyä tai lasketaan reikiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Siihen osallistuminen sentään on vapaaehtoista, toisin kuin verovaroista maksettavaan kehitysapuun.
Ei minusta tuossa kompensaatioajatuksesta ole vikaa. Idea kai on, että hinta olisi kohtuullinen myös köyhemmille osallistujille. Ongelma nyt vain on, että hinta ei todellakaan ole kohtuullinen ainakaan suomalaisille.
Vierailija kirjoitti:
Partiolaisia varten ei rakenneta/kunnosteta uusia urheiluhalleja tai isoja lavaspektaakkeleja.
Käytännössä se on telttakylä jossain pellolla, bajamajoja ym. infraa toki tarvitaan, mutta ei ole lukusia tanssijoita pitkin Seinen rantoja, kameramiehiä pitkin poikin kisoja, erilaista mittamiestä ja tulosten kirjaajaa urheilukentällä jne.
Samoin Euroviisuissa on erilaisia tanssijoita väliaikashpwssa, on valomiehiä ja kaiken maailman koordinaattoreita, tv-kuvaajia, leikkaaja jne. joill maksetaan palkkaa.
Ei jamboreessa ole kärjistäen kun teltat ja ihmiset, liekö teltatkin tuodaan ja pystytetään itse?
Niin. Olympialaisissa osanottajat myös yöpyvät hotelleissa, eivät teltoissa
Mitä ne rikkaat maat ovat ja millä perusteella päätetty?
Vierailija kirjoitti:
Partioleiri on muuten käytännössä ilmainen harrastus. Varusteet toki maksaa. Ulkomaan leireille ei ole pakko lähteä.
Meillä on käytännössä pakko lähteä jos haluaa olla mukana edustusvartiossa. Vain aktiivisimmat partiolaiset pääsevät parhaisiin tapahtumiin. Ja voin kertoa että olemme Suomen vanhimpia ja arvostetuimpia partioseuroja.
Noinhan siinä jutussa sanotaan: Rikkaiden maiden osanottajat kustantavat köyhien maiden osanottajien kulut!  Opettele itse vaikka alkajaisiksi suomen kielli ja sen jälkeeen aakkoset 
No kun ei sanota vaan sanatarkasti näin: Suomalaiset kuuluvat korkeimpaan hintakategoriaan, samalla kompensoimme siis köyhempien maiden osallistumismaksuja. Milläs aakkosilla se on sama asia kuin se että kustannetaan kaikki kulut? 
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Olympialaisissa osanottajat myös yöpyvät hotelleissa, eivät teltoissa
Miksi kuvittelet että telttamajoitus olisi jotenkin halvempaa toteuttaa?
Minä en halua maksaa noin paljon harrastuksesta ja kun on useampi lapsi kaikkia pitäisi kohdella tasavertaisesti
jos neljälle pitää makaaa tonnien leirit niin se on jo 12000 per kesä ja muut perheen yhteiset jutut päälle
en vaan maksaisi ja voidaan mennä lasten kamujen kanssa metsään leirille
Suomessa on 67000 partiolaista ja tuonne leirille lähtee 1000. Miksei köyhimpien maiden partiolaisille voida sanoa, ettei teillä ole varaa tuohon, kun kaikilla suomalaisilla partiolaisillakaan ei ole tuohon varaa?
Partiolaisten 50'000 osallistujaa on liki puolet VÄHEMMÄN mitä PÄIVÄSSÄ on väkeä esim. Roskildessa tai Wackenissa.
Ihan mittakaavaksi vaan tuo, pelloille tehdään kyllä isompiakin tapahtumia...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entisenä partiolaisena ja ihan hyvin toimeentulevana nikottelisin kyllä itsekin jos lapseni ehdottaisi saavansa kuukauden nettopalkkani harrastukseensa.
Pitäisi suomen partiolaisten hoitaa yhdistyksenä nuo kompensaatiot köyhemmille maille eikä nyhtää niitä yksittäisen partiolaisen vanhemmilta.
ja mistäkö sitten partiolaiset hommaa rahat partiolaisille... Suomen partiolaiset ovat "yksittäisten partioilaisten joukko". eli Yksittäiset partiolaiset maksavat partiolaisten yhdistyksille sikahintaista jäsenmaksua, jotta yksittäiset partiolaiset sitten pääsevät halvalla leirille. Kyllä se on nimenomaan parempi niin että JUURI ne partiolaiset maksavat maksun, joilla on VARAA JA HALUA, kuin ne kompensoisivat jäsenmaksuussaan muiden matkustamista, kun heillä itsellään ei kuitenkaan ole varaa...
Voisivat myydä niitä joulukalentereita bonushinnalla, anna joululahjaksi pikku neenkerinpennulle jamboreeviikko...
Zamboo!