Päätin muuttaa Turkuun!
Olen asunut ulkomailla 20 vuotta. Olen alunperin kotoisin Helsingistä. Nyt päätin palata Suomeen ja hassusti jostain syystä Turku vetoaa. Helsinki tuntuu olevan ongelmissa ja Turku on Suomen ainoa kansainvälinen kaupunki sen lisäksi. Mitä mieltä olette ajatuksesta?
Kommentit (54)
Hyvä päätös! Nähdään turun tinatuopissa :)
Vierailija kirjoitti:
Siitä vaan. Kunhan et samaan kaupunkiin muuta kuin missä itse asun.
En ole tulossa Kouvolaan, ei hätää.
AP
Tule vaan! Turkulaiset rakastavat kaupunkiaan 😍
Sinäkin rakastut!
Älä tule tänne. Pysy muutenkin poissa Suomesta v*tun musu!
Parasta Turussa on se kyltti, missä lukee 'Tampere 160km'. Kannattaa käydä katsomassa
Et kuitenkaan akalle vaivautunut ilmoittamaan mitään?
Vierailija kirjoitti:
Parasta Turussa on se kyltti, missä lukee 'Tampere 160km'. Kannattaa käydä katsomassa
On se tavallaan kiva, sopiva etäisyys, jotta voi käydä vaikka Tampereen teattereissa tai Särkänniemessä viikonloppureissulla.
Turkulainen
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Tulee aina niin turvallinen olo kun käy varmistamassa että se on todellakin noin turvallisen matkan päässä.
Millä tavalla Turku on kansainvälinen? Kansainvälinen lentokenttä on Helsingissä. Hyvä kaupunki kuitenkin ja laivoja lähtee satamasta. Helsinki ja Tampere ovat kohtuullisen lähellä, jos tarvitsee käydä.
Onnea matkaan. Minä muutin Turkuun 2000-luvulla ja kahden vuoden päästä pois. Niin sisäänpäinlämpiävä paikka. Kaikkien olisi pitänyt asua mummonsa juuria myöten samassa kaupunginosassa.
Joulurauha julistetaan Suomen Turuus
Vierailija kirjoitti:
Älä tule tänne. Pysy muutenkin poissa Suomesta v*tun musu!
Siis nyt ei suomalaiset saa enää palata Suomeen?
Ihan jees, sijainti on kiva ja tekemistä on. Lisäksi jo sen verran muualta tulleita, että paikalliset raivostuttavalla pikkuporvari-mentaliteetilla voi hyvin vältellä.
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla Turku on kansainvälinen? Kansainvälinen lentokenttä on Helsingissä. Hyvä kaupunki kuitenkin ja laivoja lähtee satamasta. Helsinki ja Tampere ovat kohtuullisen lähellä, jos tarvitsee käydä.
Vanha pääkaupunki, joka on ollut euroopalaisen kulttuurin vaikutusvallassa pitkään kaupankäynnin takia.
Vierailija kirjoitti:
Onnea matkaan. Minä muutin Turkuun 2000-luvulla ja kahden vuoden päästä pois. Niin sisäänpäinlämpiävä paikka. Kaikkien olisi pitänyt asua mummonsa juuria myöten samassa kaupunginosassa.
Tämä on tiedossa, eikä minua häiritse. En kaipaa lisää kavereita eikä minua kiinnosta muiden mielipiteet. Tai tietysti nyt tein tämän aloituksen saadakseni niitä mielipiteitä, mutta ihan vain tutkimuksen kannalta.
Tervetuloa Turkuun, Suomen vanhimpaan kaupunkiin, nautit varmasti turun ilmapiiristä ja kultuurista.
Mies turku
Vierailija kirjoitti:
Et kuitenkaan akalle vaivautunut ilmoittamaan mitään?
Jos olisin parisuhteessa, jossa en tällä hetkellä oman valintani takia ole, en nimittäisi naistani akaksi.
AP
Vierailija kirjoitti:
Tänne Tampereelle ei ainakaan kannata muuttaa. Syyt tiedät, jos olet lukenut tämän palstan aikaisempia keskusteluja Tampereesta.
Vaikka olen aina ennen sanonut Tampereen olevan kaupunki missä haluan asua aina, niin nyt viimeisen vuoden aikana mieli on alkanut kaipaamaan pienemmälle paikkakunnalle. Enkä ole ainoa joka on alkanut tuntea näin. Vaikka asun rauhallisella alueella jossa asuu tavallisia työssäkäyviä Suomalaisia, niin välillä mietityttää kuinka kauan tämä kaupunginosa säilyy tällaisena. Narkkien ja tietyn uskonnon palvojien määrä lisääntyy koko ajan ja ne valitettavasti alkavat levittäytyä vähän jokaiseen kolkkaan.
Siirrän, siirrän paperini Turkuun
Siitä vaan. Kunhan et samaan kaupunkiin muuta kuin missä itse asun.