Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä haluaisin samanlaisen elämän kuin ikäisilläni on

Vierailija
31.08.2025 |

Miten ihmeessä sen pystyisi saamaan? T. Valis 

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se elämä ole muillakaan aina sitä miltä se ulospäin näyttää. Hetkittäin voi varmaan olla kivaa, mutta haluatko kokea kaikki haasteet ja vaikeudet myös? 

Oma tavoite on olla tyytyväinen siitä kaikesta hyvästä, mitä todella paljon on kun sitä etsii. Vaikkei ole esim. työtä, omaisuutta, maailman arvostamaa ulkonäköä, ystäviä. On kuitenkin paljon sellaista, josta saan paljon iloa. Vertailu muihin on nopein reitti masentumiseen sillä näemme vain ne erot joissa toisen elämä näyttää paremmalta ja hohdokkaammalta. 

Vierailija
22/40 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sulta puuttuu siitä elämästä mitä haluaisit? Mä välillä mietin että oonko mä kirjoittanut nuo jutut, mutta sitten kun näen nimmarisi tajuan että se oletkin sinä. Miten pääsisin itse parempaan elämään kiinni? No ainakin elämääni ankeuttava mies pitäisi jättää kivireestä pois. Olisi reki huomattavasti helpompi vetää. Tänä aamunakin se on jo ehtinyt haukkumaan ja arvostelemaan mua mm. siitä kun täällä ei ole riittävän siistiä hänen mittapuunsa mukaan, mutta kun vastasin että siivoa itse, ei sekään ollut hyvä vastaus.

Oma ammatti ja työ. Itsenäinen elämä. Ne puuttuu.ap

Ei ammatti ja työ tee välttämättä onnelliseksi. Mulla on kaksi amk-tutkintoa ja sekä yliopiston tutkinto, töitä olen tehnyt kauan, nyt työkyvytön. En ole ollut onnellinen näistä asioista, nämä työt polttivat minut loppuun. Itsenäisyys puuttuu minultakin, mieheni on imenyt elämänvoimani ja intoni ihan täysin. Pitäisi päästä tuosta ankeuttajasta tosiaan eroon, kun olisi voimia siihen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/40 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halu johtaa kärsimykseen. 

Tässä buddhalaisessa ajatuksessa on paljon viisautta elämänfilosofisesta tarkastelukulmasta katsottuna. Kirjallisuudentutkimuksessa on käytetty halun logiikka -käsitettä kuvailemaan tragedioissa joskus esiintyvää ilmiötä: ihminen haluaa sitä mitä hänellä ei ole ja haikaillessaan menettää sen mitä hänellä on. Meidän pitäisi pysähtyä arvostamaan sitä mitä meillä on.

Kuitenkin joissain asioissa janoaminen ja paremman tavoitteleminen on hyvä. Tärkeässä asemassa ovat asioiden erottelukyky sekä tasapainottelu.

Vierailija
24/40 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sulta puuttuu siitä elämästä mitä haluaisit? Mä välillä mietin että oonko mä kirjoittanut nuo jutut, mutta sitten kun näen nimmarisi tajuan että se oletkin sinä. Miten pääsisin itse parempaan elämään kiinni? No ainakin elämääni ankeuttava mies pitäisi jättää kivireestä pois. Olisi reki huomattavasti helpompi vetää. Tänä aamunakin se on jo ehtinyt haukkumaan ja arvostelemaan mua mm. siitä kun täällä ei ole riittävän siistiä hänen mittapuunsa mukaan, mutta kun vastasin että siivoa itse, ei sekään ollut hyvä vastaus.

Ja hampaat.

mitä hampaille on käynyt?

Vierailija
25/40 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ikäisistäsi on jo kuollut ja täysin ilman elämää.

Elä sitä omaasi, kun sinulla vielä se on.

Vierailija
26/40 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ammatti ja työ tee välttämättä onnelliseksi. Mulla on kaksi amk-tutkintoa ja sekä yliopiston tutkinto, töitä olen tehnyt kauan, nyt työkyvytön. En ole ollut onnellinen näistä asioista, nämä työt poltti

Mä niin tunnistan tuon kuinka mies vie elämänilon.ap

Vierailija
27/40 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja hampaat.

Ne on vedetty pois. Hammaslääkäri sanoi, että niin on parempi.  Hammasproteesit ei sovi eikä implantteihin ole varaa. Hampaattomana nyt elelen, varmaan lopun ikää.ap

Vierailija
28/40 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se elämä ole muillakaan aina sitä miltä se ulospäin näyttää. Hetkittäin voi varmaan olla kivaa, mutta haluatko kokea kaikki haasteet ja vaikeudet myös? 

Oma tavoite on olla tyytyväinen siitä kaikesta hyvästä, mitä todella paljon on kun sitä etsii. Vaikkei ole esim. työtä, omaisuutta, maailman arvostamaa ulkonäköä, ystäviä. On kuitenkin paljon sellaista, josta saan paljon iloa. Vertailu muihin on nopein reitti masentumiseen sillä näemme vain ne erot joissa toisen elämä näyttää paremmalta ja hohdokkaammalta. 

Kaikilla on haasteita ja vaikeuksia, mutta joillain on niiden lisäksi työpaikka ja omaisuutta. Toisilla taas ei ole mitään muuta kuin vaikeuksia.

Vierailija
29/40 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikka ja omaisuus tuovat paljon huolta ja vaivaa.

Vierailija
30/40 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja hampaat.

Ne on vedetty pois. Hamma

MIksi ne vedettiin pois, mikä oli vialla? Kaikki hampaat?

Vierailija
31/40 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen sä Valis olet?

Vierailija
32/40 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen sä Valis olet?

Täytän ihan kohta, muutaman päivän päästä 52v.ap

Vierailija
33/40 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sullahan on työpaikka. Niinhän sä aina itse sanot.

Vierailija
34/40 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja hampaat.

mitä hampaille on käynyt

Kaikki on vedetty pois. On sjögrenin syndrooma ja paradontiitti.  Hammaslääkäri sanoi, että niitä ei voi kunnostaa. Näin oli kuulemma parempi.ap

Vierailija
35/40 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Mun työpaikkani riippuu miehestäni. Jos en olisi mieheni kanssa,  mulla ei olisi töitä.ap

Vierailija
36/40 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja millainenkohan on se elämä, joka ikäisilläsi on? Eiköhän kaikilla ole ihan omanlaisensa. Ei ole mitään yleistä elämäntapaa.

Omanlaisensa tietenkin, mutta suurimmalla osalla on kuitenkin ne elämän peruspilarit suht samanlaiset. Ja niiden puuttuminen on ainakin itselle iso murhe ja myös ongelma siinäkin suhteessa, että ilman niitä en ainakaan minä oikein saa elämästä omannäköistä edes niiden pienempien juttujen suhteen. 

ai ap

Vierailija
37/40 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja millainenkohan on se elämä, joka ikäisilläsi on? Eiköhän kaikilla ole ihan omanlaisensa. Ei ole mitään yleistä elämäntapaa.

Omanlaisensa tietenkin, mutta suurimmalla osalla on kuitenkin ne elämän peruspilarit suht samanlaiset. Ja niiden puuttuminen on ainakin itselle iso murhe ja myös ongelma siinäkin suhteessa, että ilman niitä en ainakaan minä oikein saa elämästä omannäköistä edes niiden pienempien juttujen suhteen. 

ai ap

Tätä tarkoitan minäkin.ap

Vierailija
38/40 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Mun työpaikkani riippuu miehestäni. Jos en olisi mieheni kanssa,  mulla ei olisi töitä.ap

Mitä sä siis teet työksesi?

Vierailija
39/40 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä siis teet työksesi?

Asiakaspalvelua.ap

Vierailija
40/40 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi sunnuntaille.

Voimahali aamuusi, Valis.👋

Toivottavasti lapsesi ja puolisosi

tuovat sulle kimpun tuoreita

leikkokukkia synttäreille

täyttäessäsi 52 vee!