Kannattaako muuttaa pois omakotitalosta?
Kannattaako muuttaa pois omakotitalosta? Ikä, elämäntilanne ja lopahtanut kiinnostus talon sekä tontin hoitamiseen on taustalla. Puoliso ei halua muuttaa pois, itse haluaisin jo päästä helpommalla. (Ei ole erotilanne). Olisiko hyviä perusteluja tai vinkkejä valinnalle?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puoliso hoitaa noi hommat tai ostatte palveluita, niin pääset helpommalla, ja ei tarvitse vielä muuttaa pois.
No ei hän hoida, mutta ei ole niistä huolissaan. Rahaa ei ostoihin ole. Pitäisi itse tehdä kaikki, mutta ei hänkään kaikkea jaksa.
Tässäpä se on usean omakotitalossa asuvan ikääntyneen pariskunnan tilanne. Minä pistin turbovaihteen päälle ja sain kuin sainkin puolison pään käännettyä. Sen jälkeen, kun aloin puhua poismuutosta, riitoja ja pahaa mieltä riitti verraten pitkään. Asian esillä pitäminen vaati sitkeyttä, mutta jatkoin, kun tiesin sisimmässäni, että näin ei pidemmän päälle voida jatkaa. Nyt on neljä vuotta eletty tyytyväisinä kivassa kerrostalokolmiossa, josta kumpikaan ei halua enää lähteä yhtään minnekään.
Kiitos, tämä kannustaa tässä asiassa. Niinhän se on ettei missään ole täydellistä, mutta helpompaa voi olla muuttaa pois omakotitalosta. Tänään viimeksi puhuttiin tilanteesta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmiset eivät tajua, että myös omakotitaloon voi ostaa palvelut ulkopuolisilta. Kun muutatte omakotitaloon, laittakaa tilille joka kuussa omaehtoista "vastiketta", josta voi maksaa huoltotyöt.
Tämä on hyvä vinkki, mutta ei aina toimiva. Huolto henkilöitä ei ole ihan noin vain saatavilla joka paikassa. Ja talous ei välttämättä kestä tätä avun palkkaamista, koska kuluja on jo muutenkin.
Omakotitalon myynti on se kaikkein vaikein vaihe omakotitalon omistamisessa 😖 Viiden vuoden vastuuaika virheistä on todella pitkä. Kannattaa muuttaa siinä vaiheessa, kun henkisesti jaksaa vielä tuon viisi vuotta ja on rahat mahdollisiin uuden omistajan vaatimuksiin.
Miksi ihmiset eivät tajua, että myös omakotitaloon voi ostaa palvelut ulkopuolisilta. Kun muutatte omakotitaloon, laittakaa tilille joka kuussa omaehtoista "vastiketta", josta voi maksaa huoltotyöt.