Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä oikeasti henkilöitä, jotka

Vierailija
07.04.2007 |

siivoavat kotiansa tyyliin 1x kk tai harvemmin??

Tuli vaan tuosta toisesta gallupista mieleen, että jollakin viikon tiskit pöydällä! yöks!

Siis en minäkään mikään hysteerikko ole siivouksen suhteen ja aina on jotain pientä sekasortoa leluja lattialla, hiekkaa eteisen matolla, murusia keittiön lattialla yms. lapsiperhe kun ollaan. Mutta meillä kyllä tehdään viikkosiivous joka siivous ja joka päivällä siiovillaan vähän tiskit yms, muuten kämppä olis pian kuin sikolätti!

Lähinnä ihmettelen miten kukaaan voi olla asunnossa, jossa esim. tiskiä lojuu pöydillä, roskikset pursuilee ja on muutenkin paskasta??

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt itellä on vähän sellanen " Clean surfaces" -meininki. Rojua ei sais kertyä mihinkään.. Oisko äidillä ollut jotenkin perittyä tuo ominaisuus, kun tädin luona on samanlaista.. Keittiössäkin työtasot niin täys, ettei ruokaa mahdu laittamaan.

Vierailija
22/29 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon heittäny paljon koriste-esineitä pois ja muuta roinaa. En aio vauvallekaan ostaa paljoa leluja, sitten, kun kasvaa isommaksi. Toi yks lelukori riittää hyvin. Noi vauvalelut voi sitten vaihtaa isomman pojan leluiksi myöhemmin, mutta mitään eí ruveta kyllä säästämään. (Paitsi jos pojalle muodostuu joku ehdoton lempilelu noista nykyisistä). Inhotti kyllä just sekin, ku oli niin paljon roinaa lapsuudenkodissa. 16

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivotaan tiskit koneeseen joka päivä ja pyyhitään keittiön pöytä ja tasot, leluja ym roinaa vähintään joka toinen päivä. Pölyjä pyyhitään ehkä kerran viikossa. Imuroidaan kerran 2 viikossa tai harvemmin. Petivaatteet vaihdetaan ehkä 2 kk välein, eikä olla tukehduttu. Kyllä niitä välillä tuuletellaan. Ihan normaalin näköinen koti meillä on, kun tuttavaperheisiin vertaa. No, yhden perheen luona on aina hohtavan puhdasta, mutta heillä käy siivooja joka perjantai ja vain yksi rauhallinen lapsi.

Vierailija
24/29 |
08.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin silloin hommasimme robotin, joka siivoaa lattiat meidän puolesta. Pöytätasoja tietysti pitää jonkun kerran viikossa keittiöstä ainakin pyyhkäistä.

Vierailija
25/29 |
08.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mieluummin olen lapseni kanssa, tai jos on " ylimääräistä" aikaa (lapsi nukkuu), niin olen miehen kanssa tai esim av:lla.

Mä en myöskään ole mikään siisti ihminen. Oliskohan isältä perittyä... Isä elää läävässä. Äitini taas on tosi siisti. Ärsyttää kun lapsena kaiken piti olla niin siistiä. Kai mä kapinoin sitä ylisiisteyttä vastaan, että nyt en siivoa vaikka oma etunihan se olisi.

Meillä on lähes aina jotain sotkua:

-Lakaistua tulee n muutaman kerran viikossa, kun taapero sotkee niin paljon.

-Tiskit pestään kun vuori on kertynyt. Samoin pyykit.

-Pöytätasot olen saanut pidettyä tyydyttävässä kunnossa, ennen nekin oli kaaoksena.

-Tavaroita on lähes aina lattialla. Meillä on ihan liikaa roinaa joka paikassa ja tietenkin taapero löytää ne ja levittää lattialle.

-En ikinä tuuleta petivaatteita, välillä pesen. Lakanat vaihdetaan kun muistetaan.

-Vessa pestään kun on hyvin likainen. Samoin lavuaarit/kylpyhuone/sauna.

-Lattia pestään ehkä pari kertaa vuodessa.

Vierailija
26/29 |
08.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai te oikeesti tajuutte ettei se saatanan imurointi ole mikään siivoamisen mitta... lattiat saa muutenkin puhtaaksi ja joillekin imurointi on jopa terveydelle haitallista...

Vierailija
27/29 |
08.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

imuroidaan koko kämppä n.1krt viikko

eteinen ja keittiö n.pari kertaa

vessa 1krt/vko

mun ja miehen petivaatteet vaihdettu viimeks jouluna

pölyt pyyhitään kun viitsitään/muistetaan

Ei todellakaan stressata moisesta=)

Vierailija
28/29 |
08.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan joka päivä siivoan jotain. Mä tulen tosi pahantuuliseksi, jos koti on sotkuinen. Ja kun joka päivä vähän viitsii siivota, niin ei aikaakaan paljon mene.

- keittiö, olkkari, eteinen imuroidaan joka päivä (muu asunto 2 kertaa viikossa) meillä on koira, josta lähtee paljon karvaa

-lattiat pestään kaksi kertaa viikossa

-petivaatteet vaihdetaan 10 päivän välein

-pölyt pyyhitään kerran viikossa

-vessat pestään kerran viikossa

Joka ilta ennen nukkumaanmenoa katson, että keittiö on tip top kunnossa. Aamulla on mukava ja nopea laittaa aamiainen puhtaassa keittiössä.

Siivoan päivässä ehkä puoli tuntia. Niinä päivinä, kun on lattiodenpesu menee aikaa enemmän.

Lattioiden pesu on mukavin homma. Tavaroiden järjestely ja silitys tylsimpiä.

Vierailija
29/29 |
08.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka meillä ei olekaan säännöllistä siivousta.

Kolme lasta talossa, mutta silti meillä on aina siistiä. Tarvittaessa imuroin (vaihtelee tosi paljon), tiskejä ei ole koskaan pöydillä (laitetaan suoraan koneeseen), ja lapset kerää iltaisin lelut.

Mä en näe tarvetta viikkosiivoukselle, kun viikossa meille ei likaa tule. Se on paljon kiinni miten eletään, että onko sotkuista. Meillä ruoka syödään pöydän ääressä, ei missään muualla. Ruoan jälkeen pestään kädet ja naama sekä putsataan (tai vaihdetaan) vaatteet. Nuorin kun on alle 2v niin sotkee vielä itseään jos syö keittoa tai jugurttia.

Vessa siivotaan heti käytön jälkeen jos tarvetta, eli meillä ei ole koskaan kakkaraitoja ellei vieraat niitä jätä. Esikoinen osaa pyyhkiä itse paperilla jos pissaa menee reunoille.

Olen sitä mieltä että jos aina laittaa tavarat takaisin paikoilleen käytön jälkeen niin sotkua ei tule. Ja likaiset vaatteet riisutaan pois tuulikapissa josta ne menee suoraan pesukoneeseen (koskee kesällä shortseja ym). Mä en ymmärrä kun toiset antaa lasten mennä jopa sänkyyn samoilla housuilla joilla on ulkona leikitty. Meillä ei saa mennä sänkyyn kuin univaatteilla vaikka onkin päiväpeitot.

Petivaatteet vaihdan aina myös eri aikaan, jotta ei ole kodinhoitohuone täynnä pyykkiä.