apua! / agressio lasta kohtaan
mikä avuksi kun olen alkanut tuntea niin paljon vihaa ja voimattomuutta lastani kohtaan? tuo entinen aurinkoinen kaksivuotias on ihan hurjassa uhmaiässä ja minä en enää jaksa. välillä raivostun niin että tekisi mieli kuristaa koko kakara. olen jo tarttunut häneen vihaisesti, riuhtonut ja tiuskinut ja huutanut ja haukkunut lastani... ja vihaan itseäni sen takia... en vaan kerta kaikkisesti pysty hillitsemään tätä aggressiota! apua! ja masentaa ja on paha olla koko ajan kun tiedän tekeväni rakkaalle lapselleni vääryyttä. miten ihmeessä tästä selvitään????
Kommentit (4)
Mutta ennen kuin teet mitään noista niin tee tämä päätös: EN LYÖ LASTANI. EN LYÖ LASTANI. EN LYÖ LASTANI.
Tee päätös ja sisäistä se. Ja sen jälkeen päätä lopettaa karjuminen ja riehuminen ja muu. Mutta oikeasti, ensimmäisenä päätät että ET LYÖ LASTA!!!
vaikka en haluaisi :( Lyönyt en ole, mutta tiuskin ja revin vaatteista tai huudan kyllä...
jotenkin tuntuu ettö oon muuttunu äidikseni... kamalaa!
kiitos jakamasta! yritän jotenkin koota itteni ja jaksaa vaan...
ap
Mutta nämä kielteiset tunteet kuuluvat äitiyteen, ikävä kyllä. Itsekin huomaan riuhtovani, repiväni ja huutavani. Onneksi myös rakastan ja hellin paljon. Vihaan itsessäni tuota alkukantaista aggressiota :(