Muita naisia, joita kiinnostaa ns. miesten harrastukset?
Eli siis kaikki ajamiseen liittyvä, moottorikelkat, vesijetit, veneet, crossipyörät jne tai sitten ammunta, metsästys yms? Itseä kiinnostaa nämä mutta ongelma on se että naisena tuntuu siltä että näiden pariin on tooodella vaikea hakeutua ellei lähipiiriisi kuulu henkilöitä(miehiä), jotka näitä harrastaa ja sitä kautta pääsisit mukaan. Sitten toinen ongelma tulee siitä että taas monet naiset, jotka näitä harrastaa tai näistä tykkää, ovat jotenkin tosi miesmäisiä tai sellaisia "yksi äijistä" tyyppejä kun itse olen ihan naisellinen nainen muuten luonteeltani, vaikka työ on "miesten alalla" ja mielenkiinnon kohteet näköjään myös, niin koko elämän on tuntunut todella ulkopuoliselta kun en varsinaisesti kuulu mihinkään porukkaan. Vertaistukea tai vinkkejä?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä oletko tosissasi vai pelkkä provo, mutta kuka tahansa oikeasti tappelulajeja harrastava tietää, että nuo kierrepotkut ja muut koreografiat kannatta jättää tae kwon do- ja muille tanssitunneille.
Vapaaottelussa on kieleltty kaikki vaarallisimmat korkeat potkut ja varsinkin hyppypotkut. Siksi niitä ei näy. Suurin osa karaten hyppypotkuista on kielletty. Myös shutot on kielletty.
Tutun kautta kuulin että myös taekwon-don hyppypotkuista suurin osa on kielletty myös lajin omissa kisoissa. Kaulaan, pään alueelle ne on osuessaan aiheuttanut liikaa kuolemia ja pysyviä halvaantumisia. Ne on liian vaarallisia tekniikoita.
Ota tietoa ennen kuin tulet tänne pätemään.
Sori. Olinkin ihmetellyt miksi hyppypotkuja ei näy enemmän vaparissa.
Jos on yhtään täysipäistä porukka vetämässä ampumaseuraa tai reserviläiskerhoa, niin toimintaan pääse mukaan ilman mitään avecia. Ja mitä olen seurannut ja opastanut niitä vähiä naisia joita käy ressujen ampumaharjoituksissa, niin heitä kohdellaan aivan tasa-arvoisesti. Itse asiassa naiset ovat helpompia ohjattavia kuin miehet, koska he kuuntelevat ohjeita ja toimivat sitten niiden mukaan. Miehillä on paha tapa kuvitella että ampumataito sisältyy Y-kromosomiin.
Olen kasvanut veljien seassa ainoana tyttönä ja tehnyt työurani "miesten töissä". En koe miehiä sen erityisempinä kuin naisiakaan. Kaikenlaisia luonteita löytyy sukupuoleen katsomatta.
Ehkäpä mietit eroja liikaa? Usein se ulkopuolisuuden tunne voi tulla siitä, ettet ole rehellinen itseäsi kohtaan ja ole sellainen kuin olet. Ei naisellisuus rajaa harrastamasta yhtään mitään, vaan se voi olla myös kaikille piristävä lisä. Ajattele asiaa mieluummin niin.
Tuli vielä mieleen meidän kylän rautakauppias, joka on kaunis nuori nainen ja innokas metsästäjä.Ei hän miksikään äijäksi ole muuttunut, vaan päinvastoin on juuri oikea niissä kuvioissa. Kylän äijät kiittelevät häntä luotettavaksi ja vastuuntuntoiseksi- jos nyt äijien mielipiteillä on edes väliä.