Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sinulla on autolainaa?

Vierailija
30.08.2025 |

Etkö ymmärrä taloudesta mitään?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö ymmärrä taloudesta mitään? No en vissiin. Autoliikkeen autorahoitus 1,5 % korolla ja sijoitukset +42 %. Ei ole vaikea laskea, että miksi otan auton rahoituksella ja sijoitan sen summan, jonka olisin käteisellä maksanut autosta.

No sanopas nyt tällainen 1.5 %:n autorahoitus? Laita nyt kerrankin todistetta ihan linkin kera. Miten saat vaikka Toyotan tai Volvon tällaisella korolla?

Näitä saa aika ajoin lähes kaikilta automalleilta. Jopa alle prosentin tarjouksia. Automallit ja ajankohta täytyy vain itselle sopia tai sitten täytyy odottaa.

En ole vielä yhtään nähnyt että todellinen korko olisi tuo.  Tulee perustamiskulut ja muut palkkiot päälle.  Aivan sama kun kilpailuta lainasi sivustot.  Korko 7,5%. Sitten todelline

Jokunen vuosi sitten ford tarjosi 0% koron johon tuli käsittelykulut päälle jäi alle 1% kuitenkin. En enää tarkkaa muista kun maksoin jo pois, mutta kyllä näitä aina tulee silloin tällöin.

Tosin yleensä vain uusiin..

Vierailija
22/26 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on autolainaa, koska mies halusi kalliin auton, enkä minä halunnut, että kaikki likvidi omaisuus on kiinni autossa. Lainakorot ovat mieheni heiniä, hän maksaa ne omista rahoistaan ja sijoittaa vähemmän. Minusta olisi epäreilua, että minun käyttövarallisuuteni olisi pienentynyt monella kymmenellä tuhannella, kun minulle olisi kelvannut halvempikin auto. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tarvitsen sellaisen auton, joka ei seiso jatkuvasti korjaamon pihassa. Työssä pitää käydä ja sinne on mentävä autolla. Sellainen auto, joka toimii maksaa sen verran monta rahaa, että pakko ottaa lainaa sen hankintaan.

Vierailija
24/26 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sama raha tuottaa osakkeissa paremmin. Edellisen autorahoituksen korko oli 0 prosenttia ja kulut oli 0 euroa. Maksoin pelkkää pääomaa.

Vierailija
25/26 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö ymmärrä taloudesta mitään? No en vissiin. Autoliikkeen autorahoitus 1,5 % korolla ja sijoitukset +42 %. Ei ole vaikea laskea, että miksi otan auton rahoituksella ja sijoitan sen summan, jonka olisin käteisellä maksanut autosta.

No sanopas nyt tällainen 1.5 %:n autorahoitus? Laita nyt kerrankin todistetta ihan linkin kera. Miten saat vaikka Toyotan tai Volvon tällaisella korolla?

Onhan näitä. Itse sain Mitsuun korottoman ja kuluttoman luoton. Välillä tulee näitä tarjouksia rajoitettuun erään uusia autoja.

Vierailija
26/26 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auto nollakorolla. Sillon niitä vielä sai, oisko ollu joskus 2021 kun ostin. Uutena, yli 80 k€ auto. 

En aio pitää sitä ikuisuuden (eli vaihdan kun rahoituskorot taas laskee edes normaalille tasolle). Ei mitään ongelmaa pitää autoa rahoituksella ja takuutakin tässä vielä pari vuotta jäljellä. Auton arvo näyttää pysyneen kohtuullisesti, omani saan siitä ainaki pois ja oletettavasti hieman jopa tienaan kun vaihdan jälleen. Vähän ajetuissa premium-autoissa arvo pysyy. Sijoitan ylijäävät rahat, jotka tuottaa kuitenkin koko ajan vähintään 15-20% tasaista tuottoa. Ja ei, en ole riskisijoittaja vaan valitsen salkkuun luotettavia hyviä firmoja. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän