Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Töihin meno ei ole jatkossa vapaaehtoista

Vierailija
30.08.2025 |

Siis jo haluaa saada rahaa elääkseen. Jatkossa tuet tulee vastikkkeelliseksi. Nyt jos koskaan työttömän kannattaa mennä oikeisiin palkkatöihin. 

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ah, kaikki työnantajat unelmoi työntekijästä, joka on pakotettu töihin 😂

On paljon tapauksia jotka kostavat tämän aiheuttamalla valtavaa tuhoa ja kustannuksia.

Ja kun työttömällä on jo paljon ulosotossa, niin ei ole mitään merkitystä montako sakkoa tai laskua sinne laitetaan kun ei niitä saa maksettua vaikka eläisi 600 vuotiaaksi.

Lähtökohtaisesti työnantaja joutuu itse maksamaan ensin työntekijänsä aiheuttamat vahingot. Vasta tämän jälkeen voi yrittää periä niitä työntekijältä (jolla ei ole rahaa).

Vierailija
42/59 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei töihin vaan vain mennä, jos ei hakemisesta huolimatta saa työpaikkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintolat ja baarit omaa yleensä hyvin lyhyen elinkaaren joten asiassa ei ole mitään uutta. Se että yksittäisten syöttölöiden ja juottoloiden lopettamisista uutisoidaan innolla sen sijaan on uudehko ilmiö mikä yleistyi koronan aikana. Pari vuotta koronaa piti ravintolat ja baarit kiinni joten ihmiset oppi paitsi tilaamaan kotiin ruoat myös juomaan kotona. Ei sillä että suomalaiset siinä opetusta tarvitsisi 🤣 Koronan myötä menetettiin yksi sukupolvi bilettäjiä. Nuoret tottui juomaan ja käyttämään peukkua yms. kotona. Ehkä tilanne joskus palaa entisenlaisrksi tai ei, aika näyttää.

Lisäksi koska lähes kaikki yhteydenpito ja kommunikointi tuntuu tapahtuvan nykyään näppuksen välityksellä ei nuoremmalla polvella ole mielenkiintoa tavata toisiaan irl. Ennen mentiin baareihin tapaamaan muita, nykynuoret ei sitä ymmärrä eikä arvosta. Mieluummin ahdistutaan omassa vuokrayksiössä.

Vierailija
44/59 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi työnantaja palkkaisi työntekijöitä, kun voi palkata "työttömiä", joista ei tarvitse maksaa mitään sivukuluja? 

Vierailija
45/59 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
46/59 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja poistoon

Vierailija
47/59 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja poistoon

miksi?

Vierailija
48/59 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tukien vastikkeellisuus olisi mitä parhain asia, jos on kyse terveistä ihmisistä. Tosin joku 9 e/pv on orjuutta, mikä ei ole hyväksyttävää, mutta jos osoitetaan työpaikka  esim päiväkodista, niin Tessin mukaisen palkan mukaan laskettakoon tehtävä tuntimäärä. Käytännössä tämä tarkoittaisi osa-aikatyön hurjaa kasvua.

Ja mitä kävisi ammattimaisille varhaiskasvattajille? 

Vierailija
49/59 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitten tarvisi maksaa enää palkkaa kun voi ottaa työttömän töihin päivärahaa vastaan ja vaihtaa aina tarpeen vaatiessa. Eikö tässä ole nyt vähän sellainen käänteinen ongelma nyt että miten motivoitaisiin työnantajat ottamaan vakitöihin ja maksamaan palkkaa, kun eihän se kannata kun on orjatyövoimaa tarjolla.

Vierailija
50/59 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No moni menisikin, mutta ei taida olla niitä työpaikkoja tarjolla. Moni yrityskin on lopettanut toimintansa, koska toiminta ei kannata. 

Palstalla päivystävistä tukiloisista yksikään ei menisi töihin. Olen kerännyt bingolistaa kaikista työtävieroksujien verukkeista, ja kaikenlaista on nähty:

"Hakisin töitä mutta sitten pitäisi olla töissä",

"Peruskoulun päättötodistus löytyy ja toimariksi voin ryhtyä 100k kuukausipalkalla",

"Olen monivammainen ja monisairas, aikani kuluu siihen että etsin terveydenhoidon ammattilaista joka suostuisi diagnosoimaan minut muuksikin kuin luulosairaaksi",

"Perustaisin muuten firman ja työllistäisin itseni mutta se ajaisi alan muut toimijat konkkaan",

"Työpaikkoja on vähemmän kuin hakijoita, jätän omani jollekulle muulle."

Vierailija
51/59 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä missä asun niin tänä vuonna neljä baaria on lopettanut koska ihmiset ei juo enää eikä toiminta kannata. Ihmiset juo varmaan kotona eikä baareissa.

Uutisissa kerrottu ihmisten joukottain juovan nykyään 0%- kaljaa. 

Vierailija
52/59 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa.. minusta olisi mielenkiintoista katsoa mihin pakkotyöhön minut tuupataan. Olen juurikin sellainen monisairas nillittäjä jonka lääkäri on todennut työkyvyttömäksi fyysisten rajoitteiden ja kyllä, nimenomaan monivammaisuuden, perusteella. Kuitenkin eläkeyhtiön mielestä olen varsin hyvin kuntoutuksen avulla työllistettävissä johonkin, joskaan eivät kyllä kommentoineet mihin, eivätkä sitäkään missä semmonen kuntoutus kenties on. ( ja kyllä, jos ne löytää sen kuntoutuksen jossa kasvattavat mulle uudet kädet, jalat, ja selkärangan, ni meen sinne kuntoutukseen niin että sauvat vaan vilkkuu!) Odotan innolla sitä päivää, kun könkkään vanhustentaloon, kaupan kassalle, tai päiväkotiin ja mitä siellä sitten tapahtuu, kun en voi istua pitkään, tehdä käsilläni mitään, nostaa, kumartua, kantaa tai kävellä. Voin jutella mukavia, jos mun asentoa vaihdetaan silleen ettei kipuja tule. Tai sanella  sähköposteja. Kelpaako se? 

Vierailija
53/59 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä missä asun niin tänä vuonna neljä baaria on lopettanut koska ihmiset ei juo enää eikä toiminta kannata. Ihmiset juo varmaan kotona eikä baareissa.

Sikäli harmillista, että baarissa on yleensä mukavampaa juoda seurallisuuden vuoksi. Paitsi toki jos ryyppää kotonakin seurassa, mutta moniko ryyppää? Taitaa mennä kalsarikännäilyksi monilla.

Ja tässä tapetaan kokonainen seurustelukulttuuri. Itse olin ysärillä parikymppinen ja tosi vahvasti musiikki- ja ravintolascenen ympärille nivoutui meidän nuorten sosiaalisuus, tutustuminen, kumppanien löytäminen kulttuuritietämys ym. Meillä oli laaja kaveriporukka Tampereella ja kaikki tunsivat toisensa. Ei käytetty mt-lääkkeitä, vaikka oli sodanjälkeisen historian pahin lama.

Tämä sama sukupolvi lopulta kehitti myöhemmin internetin, kosketusnäyttökännykät ja somen, ja nyt heidän lapsensa viettävät nuoruuttaan niiden kautta. Ironista.

Loppujen lopuksi aika pieni porukka nuo asiat keksi, ja osa heistäkin nörtti-insinöörejä, joita ei koskaan baareissa näkynyt. Samaa sukupolvea kyllä, muttei samat ihmiset. 

Vierailija
54/59 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekoäly ja automatisaatio vie työt, joten olet väärässä. Töitä ei ole eikä enää tule.

Hyvä. Hoksasit mistä suomen työttömyydessä on kyse. Suomessa on 200 000 työtöntä, joiden ammattille ei ole enää kysyntää.

Nyt pitää vaan ihmisten ottaa itseään niskasta kiinni ja hankkia ammatti jolle on kysyntää.

Vierailija
55/59 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osoittaako Ap henkilökohtaisesti kaikille sitten työpaikat joissa voivat aloittaa maanantaina? Vai onko tämä voimassa vasta kun ne Petterin lupaamat 100 000 uutta työpaikkaa ilmestyvät tyhjästä?

Vierailija
56/59 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin vastikkeellinen työ. Silloin voi olla vähän osaamattakin asioita. 

Vierailija
57/59 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin viikolla kaupungintalolla ehdottamassa, että työttömyyskorvaukseni vastineeksi harjaisin pihaa siellä. Ei sopinut heille, vaativat työturvallisuuskorttia ja ties mitä.

Vierailija
58/59 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annatko mulle. Toimistotyö. Ei hankalia asiakkaita tai ärsyttäviä työkavereita. Voisi sisältää viestittelyä puhelimitse ja sähköpostilla. Päätteellä työskentelyä. 

Palkka min. 3000€ brutto. 

Olen hyvä työntekijä! 

Vierailija
59/59 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten tarvisi maksaa enää palkkaa kun voi ottaa työttömän töihin päivärahaa vastaan ja vaihtaa aina tarpeen vaatiessa. Eikö tässä ole nyt vähän sellainen käänteinen ongelma nyt että miten motivoitaisiin työnantajat ottamaan vakitöihin ja maksamaan palkkaa, kun eihän se kannata kun on orjatyövoimaa tarjolla.

Vahva ja orjia välittävä suomi.