Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ilmoittaisit töihin, jos et voisi mennä sinne voimakkaiden kuukautiskipujen ja -vuotojen vuoksi?

Vierailija
29.08.2025 |

Jos et halua kertoa todellista, hieman intiimiä syytä kollegoille.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu gynelle, sulla voi olla endometrioosi.

Vierailija
22/27 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasloman syyn valehteleminen voi olla irtisanomisperuste, että kerro vaan ihan mikä se oikea syy on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasloman syy kuuluu lailla suojattuun yksityisyydensuojaan, kollegoilla ei ole oikeutta tietää sitä.

Vierailija
24/27 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on koko ikäni ollut niin hirveät kuukautiskivut, ettei voi olla oksentamatta, paitsi silloin kun syöm e-pillereitä. Niinpä olen syönyt e-pillereitä kaksikymppisestä viisikymppiseksi paitsi silloin kun halusin tulla raskaaksi, tai olin raskaana. 

suosittelen aapeetä hakemaaan apua tilanteeseensa, siitä ei tarvitse kärsiä.

En ole ap, mutta itselleni ei hormonalliset sovi. On kokeiltu lähes kaikki jo läpi, pahentanut vain tilannetta. 

Itse oksennan kivusta, jos ei ole särkylääke jo valmiiksi otettuna ennen kipua. Joten melkoista laskentaa joka kuukausi, että mikä päivä pitää alkaa ottaa lääkettä jo valmiiksi. Ikää kun tulee ja kierto lyhentyy, niin ei enää ole niin varmaa mikä päivä alkaa. 

Vierailija
25/27 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä taas yksi syy sille miksi naiset pärjäävät miehiä huonommin työelämässä ja ansaitsevat vähemmän. 

Eipäs, vaan tuo pelko saada fudut töistä on naisilla niin kova, että eivät käytännössä koskaan saikuta menkkojen takia, vaan vaikka pyörtyilevät töissä mieluummin ja salaavat viimeiseen asti, että kivut johtuu menkoista.

Minä tein tätä, menin töihin vaikka kivut oli kamalat, pyörtyilin joskus myös oksentelin ja ripuloin. Olin töissä kaupassa kassalla josta ei minnekään saanut lähteä taukojen ulkopuolella joten muutaman kerran kävi niin että oksensin sitten siihen. Olin kyllä aikeissa sanoa sille säännölle piutpaut ja yrittää ehtiä vessaan mutten koskaan kerinnyt.

Pyörtyilin myös siihen kassalle usein.

Vierailija
26/27 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä taas yksi syy sille miksi naiset pärjäävät miehiä huonommin työelämässä ja ansaitsevat vähemmän. 

Eipä lähdetä yleistämään. Pieni osa naisista huom! eivät joskus pärjää kipujen takia työssä. Ei se koko työelämään vaikuta 24/7.

Vierailija
27/27 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitan, että kuukautiset alkoivat tällä kertaa hyvin kivuliaasti eivätkä kipulääkkeetkään auta, joten olen sairaslomalla päivän ja huomenna taas töissä.

Näin käy ehkä kerran tai pari vuodessa, joten ei vaikuta suoritukseeni mitenkään, ylipäätäänkin sairastan vähemmän kuin miespuoliset kollegat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän