Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Gmail täynnä. Apua kaivataan!

Vierailija
29.08.2025 |

Tuli muutama päivä sitten uhkaus että jos et osta lisää tallennustilaa tai tyhjennä gmailia et voi lähettää etkä vastaanottaa sähköpostia. No, tuumasta toimeen ja tyhjensin monen vuoden sähköpostit, jotain 10 000 viestiä kuvineen pois. Hetken aikaa näytti tallennustila lisääntyvän ja nyt taas täynnä, herjaa että 100% käytetty ja punaista tekstiä, vaikka yhtään kuvaa tai videoa en ole lisännyt ja sähköpostejakin vain muutama tullut. Roskapostit ja roskakorin tyhjennetty. Mistä sen tallennustilan näkee ? Miksi se ei lisäänny vaikka tuhansia kuvia ja liki kymmenen tuhatta viestiä poistettu? Onko tämä vain pakkomyyntikikka kun uhkaillaan? Auttakaa nyt tumpeloa! 

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suora ja vähän karkea käytös tehoaa hyvin liimautujiin.

Vierailija
42/66 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmuuskopioiko Google one kaiken puhelimelta Google cloudiin? Cloudia en ole edes asentanut puhelimelle.

Auttaako tosiaan uuden sähköpostin käyttöönotto että saa uudet 15gt käyttöön.

Tyhmä kysyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka tollo käyttää Gmailia?

Käytän roskapostitteluun.

Vierailija
44/66 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Google Drive ja Google Photos:

Gmailin tilan käyttö ei ole ainoa, joka vie tilaa Google-tililläsi. Google Drive (esimerkiksi Google Docs, Sheets ja muut tiedostot) ja Google Photos voivat viedä tilaa. Jos sinulla on paljon kuvia Google Photosissa, ne voivat myös olla osasyy siihen, että tila ei vapautu.

Voit tarkistaa tarkasti, kuinka paljon tilaa on käytetty, ja mitä tiedostoja se käyttää menemällä Google Driveen (https://drive.google.com), sitten valitse vasemmasta valikosta "Tila" (Storage). Tämä näyttää, kuinka paljon tilaa käytetään, ja mistä se tulee (Gmail, Google Drive, Google Photos).

Roskapostit ja roskakori:

Roskapostit ja roskakori voivat vaikuttaa tilan käyttöön, mutta joskus ne jäävät "piiloon". Varmista, että olet tyhjentänyt kaikki roskakorin kansiot:

Gmailissa mene vasempaan valikkoon ja valitse "Roskakori". Sielt

Löysin tiedot:

Viestit joissa suuria tiedostoja 422mt

Kuvat ja videot 4,4gt.

Muut nollilla.

Eli hyvin pitäisi tilaa nyt olla mutta edelleen joka paikassa herjaa että 100% käytetty.

Kiitos sinulle hyvästä ohjeesta, vaikka en nyt vieläkään tätä ymmärrä.

Vierailija
45/66 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos kirjaudut sähköpostiisi tietokoneen nettiselaimella ja putsailet sitä kautta?

Vierailija
46/66 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma. Olen nyt kuvia poistellut ja videot tosiaan tuntuu vievän rutosti tilaa. Olen järkeillyt,että sen jälkeen kun ne on poistettu, ne säilyy vielä 30 päivää palautettavina. Ne pitää siis palauttaa ja poistaa sitten, niin ne poistuu hetipian lopullisesti. Mun ongelma on aina löytää se helposti selattava paikka, missä kuvat luuraa. Ne nimittäin eivät ole kuvat- kansiossa, vaan jossain en nyt muista missä.

One Drive on peestä. Sinne ei mulla tarttisi mennä ylipäätään yhtään mitään!

Vierailija
47/66 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin 3 gmail tiliä ja sama salasana..jo tiedetään ei viisasta, mut se on helpompi niin mulle

Vierailija
48/66 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköposti täynnä, miten vapautan tilaa Gmail

Hyvin kansantajuiset ohjeet.

Vierailija
49/66 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähköposti täynnä, miten vapautan tilaa Gmail

Hyvin kansantajuiset ohjeet.

Erittäin hyvä ohje. Kiitos tästä. 

Vierailija
50/66 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä olisi hyvä sähköposti, kun tuo gmail ja outlook vaatii koko ajan varmistuskoodia, mutta se koodi ei mene sinne varmsitussähköpostiin?

Vierailija
51/66 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, mene koneellasi; ASETUKSET, Yleiseit , tallennustila. Näin minulla näkyy i padissa, tv, 84 v ukko.

😂🤦🏼

Vierailija
52/66 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä olisi hyvä sähköposti, kun tuo gmail ja outlook vaatii koko ajan varmistuskoodia, mutta se koodi ei mene sinne varmsitussähköpostiin?

Tarvitset perustason tietoteknistä opetusta etkä mitään uutta sähköpostia.

Vierailija
53/66 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästäkin ketjusta näkee selkeästi kuinka moni ihminen on oikeasti todella yksinkertainen. 

Vierailija
54/66 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset vaan tee uutta gmail tiliä? Itellä ainakin 5 :D

Temu tilaukseen aina uusi, niin ei tarvitse tilata kun kympillä.

Vierailija
55/66 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon käyttänyt puoli vuotta, vaikka valittaa samaa

Vierailija
56/66 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, mene koneellasi; ASETUKSET, Yleiseit , tallennustila. Näin minulla näkyy i padissa, tv, 84 v ukko.

Se ipadin asetuksissa näkyvä tallennustila on sen tabletin tallennustila, ei liity gmailin sähköpostiin.

Itse olen ostanut lisää tallennustilaa googlelta. Maksaa 0,99 euroa/kk. Lasku suoraan luottokortilta. Ei ole sen jälkeen loppunut.

Vierailija
57/66 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo maksanut ja aina se päivämäärä vaan siirtyy eteenpäin, milloin muka lakkaa toimimasta..

Vierailija
58/66 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästäkin ketjusta näkee selkeästi kuinka moni ihminen on oikeasti todella yksinkertainen. 

Ei vaan kokematon juuri tässä asiassa. Me keski- ikäistä vanhemmat ei olla saatu missään opetusta tietotekniikasta joka muuttuu joka vuosi. Ihan itse yritetään opetella. Onneksi maailmasta löytyy vielä kohteliaita auttavaisia ihmisiä jotka syyttelyn sijaan vaivautuu auttamaan.

Minäkin voisin sinulle kertoa miten kangaspuihin saadaan palttinasidoksinen loimi ja aloitettua kutominen ja naureskella että miten niin et ymmärrä, taidat olla hyvinkin yksinkertainen. Mutta en ole niin tyhmä, sillä tiedän että et ole asiaan perehtynyt etkä siksi voi osata. Joten kommentillasi paljastit vain oman tyhmyytesi ja ilkeytesi.

Vierailija
59/66 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon käyttänyt puoli vuotta, vaikka valittaa samaa

Etkö siis poistanut mitään? Epäilen kyllä itsekin että on vain myyntikikka. 

Vierailija
60/66 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ipadin asetuksissa näkyvä tallennustila on sen tabletin tallennustila, ei liity gmailin sähköpostiin.

Itse olen ostanut lisää tallennustilaa googlelta. Maksaa 0,99 euroa/kk. Lasku suoraan luottokortilta. Ei ole sen jälkeen loppunut.

Aina voi maksaa jos ei jaksa tehdä asialle mitään. Minä en maksa periaatteesta euroakaan sellaisesta jonka saa ilmaiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi