0~o~0 HELMINAUHAN PÄÄSIÄINEN 0~o~0
Kommentit (14)
Viime yönä poju valvoi 2-4 välin kokonaan, koska kehitteli megakakkaa. Kakan jälkeen nukkui, mutta 3-vuotiaalle tuli kakkahätä aamuvarhaisella joten oli kuitenkin noustava ite aikaisin...
TÄYSIMETYS: annoin ekalla viikolla lisämaitoa, mutta sen jälkeen pelkkää tissiä. Nyt maitoa tulee niin hirveesti et riittäis kolmosillekin. Toisesta tissistä suihkuaa viisihaaraisesti pitkin seiniä, on aina imetyksen aluksi jos siitä tissistä aloittaa otettava muki johon lentää maitoa hetkessä noin puoli desiä ja sitten vauva pystyy jatkamaan imemistä.
KAUPPA: kolmen lapsen kanssa on tosi rasittavaa käydä kaupassa. Hankalin on 3-vuotiaani, joka on hetkessä hiki päässä jota huutaa ja juoksee joka suuntaan. Kun yrittää saada kassalla kamat kasseihin (aina on isot ostokset) , 3- ja 5-vuotiaat parveilee joka suuntaan. Vauva on toistaiseksi helppo kauppakaveri. Tosin turvakaukalon ansiosta en meinaa saada ostoksia mihinkään. Ensin hirmu tsombailu että saa kaikki autolle, kolmet turvavyöt kiinni ja kotona ajettava auto ovelle ja vielä siirrettävä auto lopuksi parkkipaikalle. Kun päästään sisälle, on isommillla lapsilla heti pissihätä, hiki, hanskaa ei saa pois jne ja vauva herää ja pakasteet sulaa kassissa. Kolmen kanssa tehtyjä kauppareissuja en mielelläni harrasta, mutta pakko on kun muuten menee taas illasta aikaa ja mies tulee muutenkin myöhään töistä. Kauppareissusta aiheutuu myös se, ettei pääse sinä aamupäivänä ulos lasten kanssa ja sen seurauksena kaikki on huonolla tuulella ja tosi villejä...
Paitsi vauva, hän on mussukoitten mussukka. Todellinen hymypoika ja sopuisa. Jos oikein keksisi, millainen olis unelmavauva, hän on just sellainen lukuunottamatta öitä. Toki 8-viikkoisen ei kuulukaan nukkua makeasti. Poika herättää mut keskimäärin 5 kertaaa joka yö ja se aiheuttaa kovan iltaväsymyksen, mutta kun päivät menee vauvan kanssa niin jouhevasti, en ole muuten rättiväsynyt. Enemmänkin joskus väsyy noihin isoihin lapsiin ja ohjelmatoimistona olemiseen. Paras konsti on olla mahdollisimman paljon ULKONA!
Hyvää pääsiäisen jatkoa kaikille!
Onkin tullut pitkä väli etten ole kirjottamaan ehtinyt! Lukenut olen kyllä pinot päivittäin. Imetän poikaa välillä tässä koneella ja siinä ehdin pinot lukea, mut kirjottaa en enää meinaa ehtiä, pojasta on tullut niin nopea syöjä et sit onkin ruvettava röyhyhommiin ja seuraavaks mennäänkin jo kakkavaipanvaihtoon. Ja sitä rataa.. Ja sit vähän seurustellaan enkä raaski enää palata koneelle. POika on ollut nyt todella aurinkoinen ja vaivaton. Ihan tippa linssissä olen usein, kun hymyilee niin ihanasti ja nyt on alkanut naureskellakin ääneen. Ja höpöttää yrittää kovasti, siis sitä sellasta yninää.
Eli mukavasti on mennyt, enkä sitte koskaan varannutkaan sitä vyöhyketerapia-aikaa kun ne masuväänteet oli sittenkin satunnaisia. Nyt on ollut päiviä (ja ennen kaikkea iltoja!), ettei poika itke juuri lainkaan. En ole enää antanut Relaa enkä Cuplatonta, ainoastaan Jekovittia sen 5 tippaa. Ja nukkumaankin hän käy välistä jo kymmenen, puoli yhdentoista kieppeillä illalla, omaan sänkyyn, ahh! Voi kun jatkuisikin näin hyvin ja nukahtaisi jatkossakin omaan sänkyyn ja näin aikaisin... (Mutta miten musta tuntuu, että nyt kun näin överisti hehkutan, niin kohta meininki muuttuu...?)
IMETYS: Mäkin ilmottaudun täysimettäjiin. Maitoa näyttää tulevan mukavasti, koska käytän joka imetyksellä maidonkerääjää ja saan sillä kerättyä päivän satseista pakkaseen maitoa. (kerään annokset minigrip-pussiin, jonka illalla heitän pakkasee) mies sitten tarjoilee sitä sillä välin kun olen poissa. Olenkin ruvennut käymään melko säännöllisesti jossain, lenkillä , kaupungilla tai jossain! Kun lähden heti imetyksen jälkeen ja mies syöttää seuraavan syöttövälin tissimaitoa pullosta, niin voin olla poissa jopa 5-6h; siinä ehtii vaikka mitä. Toisaalta tuota pidempää ei sitten voikaa olla poissa koska se kuulema vois jo vaikuttaa maidontuloon, ja alkaa tissitkin olla niin täynnä että on päästävä tyhjentämään :D Pumppuun en ole vielä joutunut koskemaan, hyvä niin, sillä kun saan huonommin maitoa tulemaan. Niin ja öisin vauva syö yhä 1-2 kertaa yössä.
IMETYSTEESTÄ ei mulla kokemusta, mutta maidontuloa voi kokeilla lisätä mm. juomalla tosi tosi paljon vettä - joka imetyksen ajaksi kannattaa ottaa vaikka vesilasi viereen ja pakottaa itsensä juomaan vaikkei jano oliskaan. Näin vinkattiin sairaalassa. Toinen on tiheä imetys eli ei pitkiä taukoja imetyskertojen väliin. Ja kaikista tärkein on se että imettää yöllä! Niin ja jossain oli, että ihokontakti vauvan kanssa voisi myös lisätä maitoa. eli paidat pois ja vierihoitoon ;)
KAUPPAREISSUT meillä tehdään lähes päivittäin koska emme liiku autolla. mutta onneksi kauppa on lähellä, joten kävellen onnistuu. jos esikoinen on kotona niin hän kävelee vierellä ja ostokset lastaan vaunun tavaratelineeseen ja verkkokassiin sekä reppuun. Jostain kumman syystä esikko lähtee kauppareissulle oikein mielellään, joten en koe tätä ongelmana. Ehkä hän kokee kaupassakäynnin pienenä seikkailuna, koska lehtihyllyssä on kuulema niin ihania lastenlehtiä joita hän haluaa käydä ihailemassa. Ja saa valita sitten aina itse jonkun viilin tai jugurtin, jonka myös kantaa itse kotiin. (eli pienet ne on ilot..!)
Meilläkin RISTIÄISET lähestyy, tosin vielä on muutama viikko aikaa. Valmistelut on siinä mielessä tehty, että pitopalvelu on valittu ja paikka varattu ja vaatteet katsottuna. pappia emme vielä tiedä. Onko papit tulleet muuten teillä kotona käymään ennen ristiäisiä?
JÄLKITARKASTUKSESTA; kokeiltiinko teidän vatsoja jälkitarkastuksessa? Mulla lääkäri kokeli viimeksi , mutta ei nyt. Silti sanoi, että juu nyt saa ruveta tekemään suoria vatsalihaksia. Vaikka kävinkin tarkastuksessa jo aika aikasin, vain n 6 vkoa oli synnytyksestä kulunut. En ole siksi vielä pitänyt kiirettä vatsajumpan kanssa, ehtiihän sitä... Vaikka kyllä toisen lapsen jälkeen näyttää olevan hitaampaa tämä masumakkaroiden palaminen! Jestas, ei ole uimarannoille asiaa tänä kesänä, varsinkaan kun imettäjä ei voi laihduttaa... ELi tosiaan olis raaskittava jättää herkut pois ja lisättävä liikuntaa!
Tuulettomampaa pääsiäisen jatkoa vaan kaikille!
Viherrys & Tyyppi huomenna 7 vkoa
ku Henniina kyseli että miten pian voisi imettää jos jotain on juonut. Mulle sanoi terkka ohjenuoraksi, että jos esim ruuan kanssa juo lasin viiniä niin voi ihan huoletta imettää vaikka heti.
Mä en tällä hetkellä enempää pystyis juomaankaan, kun oli niin pitkä tauko juomisessa taas että menee pari tippaa jo päähän! Eilen join ruuan kanssa puoli lasia ja se oli ihan maksimi, heh!
Imetystukipalstalta saattaisi löytyä tarkempaa tietoa asiasta kenties.
ihanaa jälleen että huomenna alkaa arki.. rasittavaa istua kotona kun ei minnekään viitsi tällai pääsiäisenä lähteä. ja tällä viikolla kumminkin on paljon tekemistä.
tuolla jo loppuviikolla pääsin sanomaan ettei pitäisi olla vieraita tulossa niin yllätys vaan kun omat kummit pamahti kylään perjantaita. ei olis uskonu että lähtevät 30 kilsan päästä ilmottamatta. kyllä hieman nolotti kun tiskit oli tiskaamatta ja viikkoon en ole imuroinu.. oon antanu itelleni luvan laiskotella ja olla vaan vauvelin kanssa..
loppuviikolla viedään sitten viivi päiväksi mummulle hoitoon niin saadaan rauhassa siivota ja leipoa ristiäisiin.. yökylään en raaski vielä viedä vaikka yks kokonaan nukuttu yö tekiskin todella hyvää.
tässä olis taas tämä nimipino, oli tuolla jo hukkunu.. onnittelut jälleen nimiä saaneille.
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9896426&p=4&tmode=1&smode=
mukavaa päivää kaikille helmille..
juu eli pitkästä aikaa täällä, olenkohan ollut koko vauva-aikana...
tuoreen äidin elämä on niin kiireistä, että eipä ole kerinnyt :0) meillä kyllä tuo vauva-arki on ollut aika ajoin haastavaa, kun pieni mies on valvonut pienestä pitäen pitkiä aikoja, eikä ole oikein yksin viihtynyt eli koko ajan on saanut pitää seuraa..sitten iski vielä nuo masuvaivat ja niitten kanssa pähkäiltiin parisen viikkoa, nyt menossa onneksi paremmat ajat kunnes eilen iski nuha...toivottavasti ei tule kuumetta..itse stressaan vielä kaiken lisäksi tämän imetyksen kanssa,k un tuntuu, että maidontulo loppuu tyystin..vastiketta eemeli onkin saanut kuukauden ikäisestä saakka, mutta omaa maita yritän antaa mahdollisimman paljon, mutta nyt tuntuu, että yötäkään ei pärjätä pelkällä tissimaidolla, harmi, vaikka toisaalta tykkään kyllä tuosta pullottelustakin, mutta uskon kuitenkin, että tissimaito olisi parasta poitsulle ja ainakin yöt haluisin imettää..täytyy vielä yrittää tehostaa tota pumppailua, jos sitten sitä taas alkaisi tulla...aluksihan sitä tuli ihan ylituotantona...
olen käynyt kyllä lukemassa jutustelujanne aina silloin tällöin, mutta nyt kun en muista niin onko täällä joku muu kenen vauvan vatsa toimii noin kerran viikossa? eemelillä on tosiaan laiska suoli ja tyhjennys tapahtuu vaan kerran viikossa, olisiko jollain neuvoja suolen nopeuttamiseksi...mallasuutetta ja vettä juodaan jo päivittäin, vyöhyketerapiassa ollaan oltu kerran, huomenna taas menossa, cuplatonia ja rela-tippoja saa kanssa päivittäin noiden ilmavaivojen takia..mitä vielä voisi kokeilla? taitaa olla kaikki keinot käytössä...auttakaa ihmeessä jos osaatte, poitsu ähkii kakkaa pari päivää ennen kun mitään tulee ulos, vaikka kauhean kovaa se ei olekkaan..
nyt tuli vaan tällaista omaa napaa tai oikeastaan poitsun elämää, mutta yritän päästä jatkossa vähän useammin kirjoittelemaan ja kommentoimaan toistenkin juttuja..jos tämä vauva-arki nyt tasottuisi ja kerkeäisi koneelle muutenkin kun yömyöhään..
niin siitä vielä, että onko neuvoja unta vastaan taistelevan vauvan nukuttamiseen? eemeli nukahtaa todella huonosti ja vaikka olisi kuinka väsynyt unta vastaan täytyy toden teolla taistella..välillä nukahtaa syliin, mutta kun siirtää sylistä pois herää ja taas alkaa taistelu...olen nyt yrittänyt opettaa parina iltana siihen, että laitan omaan sänkyyn, kun on meinannut nukahtaa syliin syötön jälkeen, mobilen soimaan ja tutin suuhun jo olen vierellä ja silittelen niin kauan kun nukahtaa, enkä ota sängystä ennen kuin tulee kunnon kiukku..ainakin puolen tunnin taisteluhan se on, mutta sen jälkeen nukkuun ykllä ihan hyvin eikä enää tarvitse siirrellä..mitä mieltä olette ja onkon parempia ja helpompia neuvoja ja miten teillä muilla aletaan nukkumaan? kateellisena luin 6-8h unipätkistä, meillä kun heräillään vähän väliä ähisemään ja syömään 3-4h välein...
mutta nyt kotiaskareisiin vielä kun eemeli nukkuu..
pajuska&eemeli 7vkoa
pajuskalle nukuttamisesta - eli meillä nukahtaa vain ja ainoastan omaan sänkyyn että maha on tarpeeksi täynnä. eli illat mennään aika lailla tissi suussa tankaten! päivällä ei oikein nukahda sänkyyn, mut ulos vaunuihin kyllä. vaikka se masu oiskin täynnä..
tohon teidän kakkaongelmaan en osaa sanoa muuta kuin että aika harvalta tosiaan kuulostaa ainaki verrattuna meidän kakkahousuun, jolla kakkaa vaipassa lähes joka vaihtokerralla. ootko neuvolasta kysellyt vinkkejä miten tota kakkaamista saisi helpotettua?
Huh, mistäköhän sitä alottaisi. Meillä on sairasteltu tässä jo pitkä tovi. Ensin sairastui esikoinen flunssaan ja sitten sen sai tämä pikku-raasu ja se tulikin (rs-virus) sitten niin pahana, että sairaalaan jouduttiin viikoksi. Kamalaa kerta kaikkiaan eli olkaahan kaikki tarkkana ja varovaisia jos liikutte vähänkään yskivien ihmisten parissa. En ole aiemmin tiennyt, että ns.tavallinen flunssa eli rs-virus tarttuu hyvin helposti myös täysimetyksellä oleviin vauvoihin ja voi olla jopa kohtalokas.
meidän Ilonalla yskä alkoi/paheni 1,5vkoa sitten torstaina jolloin kävimme lääkärissä ja käski seurailla kotona. No ei helpottanut vaikka alkuun hän pystyikin oksentamaan limaa ulos ja sai ihan hyvin syötyä. Mutta sunnuntain ja maanantain välisenä yönä reilu viikko sitten meni niin heikkoon kuntoon ettei jaksanut enää syödä eikä yskiäkään sitä limaa ulos ja sitten meidät otettiinkin suoraan sairaalaan ja happikoneeseen ja tippaletkuun.Ja höyrylääkettä sekä imuja tehtiin aina parin tunnin välein. Säälittävää katsoa tällaista pientä siellä letkuissa ja pisteltävänä. Mutta pikkuhiljaa hän alkoi siellä hoidossa kuntoutua ja lopulta jälleen syödä. Mikä helpotus! Eli nyt en enää turhista nurise vaikka söisi kuinka usein. pääasia, että imeminen sujuu ja ruoka maistuu. Päästiin perjantaina sitten kotiin ja silloin tulinkin itse kipeeksi. Kroppa petti kun en ollut nukkunut yli viikkoon juuri yhtään. Ei siellä sairaalan lattialla oikein unesta tullut mitään porukan ravatessa edes taas huoneessa antamassa niitä hoitoja. Niinpä olin kovassa kuumeessa ja ripulissa yhdistettynä tähän samaan kröhään.Mutta onneksi mennyt jo aika lailla pahin ohi meiltä kaikilta. Yskä ja lima vielä pikkuista hieman vaivaavat ja selvästi on ollut normaalia itkuisempi, mutta se lienee luonnollista, koska varmaan vielä vähän pää tai kurkunpää tms.arkana/kipeänä kaikesta yskimisestä.
Joten ei paljon pääisäisfiilistä ole ollut, mutta eiköhän se tästä.Täytyy toivoa ettei mitään jälkitauteja tule enää. Olkaahan siis extra tarkkoja kaikkia vauvaa katsomaan tulevia kohtaan etteivät tuo tätä pöpöä tullessaan. Jorvissakin osasto 3 oli täynnä pieniä vauvoja eli nyt on taas kova epidemia liikkeellä.Kuulemma näin joka toinen vuosi - tosin nyt aika lailla viiveellä, kun yleensä keskittyy vuoden vaihteen tienoille.
Pääsiäisen jatkoja kaikille!
kaksosnainen ja Ilona huomenna 7vkoa
Kylläpä onkin ollut pitkä viikonloppu..!
Onneks ei tänään tuule enää niin kovaa kun eilen..paleltiin koiran kanssa siellä Match Showssa ja ihan turhaan, kun karvakorva on hiukan tukevassa kunnossa, joten palkinnot jäi saamatta. Noo, kokemustahan sieltä lähdettiinkin hakemaan = )
Meillä masuvaivat jatkuu taas, välillä on päiviä, ettei vauva itke mahaansa ollenkaan ja välillä (esim. tänään) huutaa jo päivälläkin!
Pitäisköhän kokeilla päivä pelkällä pulloruokinnalla, jos mun maidossa on jotain pojan vatsalle sopimatonta.. Kakkosen ilmavaivat loppui kun seinään, kun lopetin imettämisen!
Ilman noita vatsavaivoja poika on yhtä aurinkoa! Ihanasti juttelee ja hymyilee kun hangon keksi. On kurjaa kun päivän pilaa ilmavaivat, kun keksiskin keinon millä saada ne loppumaan!!!
Meillä on myös aika sitkeä poika päiväunille nukahtamisen kanssa..Ei millään nukahtaisi paitsi vaunuihin! Mutta yleensä on ilmavat syynä tähänkin!
Illalla nukahtaa vähän helpommin omaan sänkyyn, mutta yleensä onkin niin väsynyt itkemisestä, että nukahtaa jo syliin ennen kun ehtii sänkyyn edes viedä.
Nyt pitää taas mennä
mammutti ja vilppu
Kun on varmaan niin hiljaista, ettei kannata joka päivälle pinoa tehdä..
Ja jos kasvaa liian pitkäks niin avataan sit uus!
Eilisiin turinoihin pääsee tästä:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10001908&p=1&tmode=1&smod…
Meidän vauvalle taitaa iskeä nyt ihan tosissaan flunssa, kun on ollut niin itkuinen, nenä on tukossa ja yskii välillä kovasti!
Toivottavasti ei nouse kuume kuitenkaan.
mammutti ja Vilppu
Ärsyttävää kun naapurit eivät vissiin kauheasti välitä mitä heidän muksunsa pihalla tekee. Itse yrittää opettaa et puita ei tuhota ja kaikki otetaan leikkiin ja toisia ei kiusata yms. mut tylsää komentaa omaa muksua kun toiset tekee vieressä mitä tykkäävät. No meidän pihalla samat säännöt kaikille lapsille oli sitten omia tai vieraita...Muutenkin tosi harvoin näkee aikuisia lastensa kanssa ulkona, itse kun olen monesti lasten kanssa omallakin pihalla eikä vain puistoon mennessä. Ja kyl sen muidenkin lapsista huomaa et ne tykkää kun on joku aikuinenkin pihalla mille voi välillä jutella tms. Leikkikin sujuu monesti sopuisammin...No ei ehkä ihan vauvajuttua...
YökyläG:Tuskin vien kovin nopeasti. Mulle tulee itselle liian kova ikävä ja imetys rajoittaa jonkun verran. Esikoinen tais olla yli vuoden kun oli ekaa kertaa yöhoidossa. Nyt isommat ovat välillä vkonloppuja isovanhemmilla ja kova ikävä aina äidillä ;o/ mut on kyl kiva saada välillä vähän omaa aikaakin, tosin nyt on tää pieni....
Eipäs tässä ihmeempiä. Mukavaa pääsiäistä kaikille helmiksille!
calmus&pesue
Kylläpäs täällä tosiaan on hiljaista.. Taitaa kaikilla olla niin kiirusta pääsiäisen vietossa. :)
Meillä ei siis mitään kummempaa pääsiäisenä koskaan ole ollut, mitä nyt vähän mämmiä ja muutama suklaamuna!;) Esikoinen meni eilen anopille hoitoon ja halusi sitten jäädä sinne yöksikin. Tänään sitten häntä hakemaan sieltä..
Pitäisi tehdä noita ennakkotehtäviäkin.. Onneksi ei ole kuin pari tekemättä! :) Ainoa vain yhdessä pitäisi mennä ulos piirtämään eikä oikein huvittaisi tuonne tuuleen mennä.. :/
Eilen vähän sitten miehen kanssa nautittiin ' vapaaillasta' avaamalla viinipullo ja herkuttelemalla leipäjuustolla! ;) Vuokrattiin hyvä leffakin illaksi ja Sinna nukahti ajoissa yöunille, joten saimme rentoutua. :) Oli ihan mukavaa välistä näinkin. :) Ja tulihan sitä sitten harrastettua sitä mukavaakin ässää. ;)
Olen muuten saanut ihmeen hyvin pidettyä itsekuria nyt pääsiäisenä! En ole syönyt kuin puolikkaan suklaamunan ja vähän mämmiä maidon kera! :) Nyt vielä pari päivää sinnitellä, niin sitten noi kiusaukset häipyy! Täytyy vaan toivoo, ettei tarvi anopilla kyläillä sen kummemmin, hakea vain poika kotiin. Siellä kun anoppi aina tuputtaa kaikkia herkkuja eikä usko vaikka sanoo ettei ota. :/
Mutta nyt poistun muihin hommiin.. Hyvää Pääsiäistä kaikille minunkin puolestani! (vaikka siitä jo puolet on menny ;) )
-frog2 ja Sinna
meillä poika sai nimen Nemo Amos Alexander, ei kastettu kirkkoon joten nimi on ollu jo heti syntymästään.Nemo syntyi 22.2.07.Hyvin on mennyt ja kasvaa komiasti.Iso poika jo!
Melkein yksinpuhelua käyn..hih..
Meillä ei kanssa juurikaan tätä pääsiäistä vietellä, nautitaan vaan yhteisistä vapaista!
Hetan poika oli saanut kivan nimen! Onnittelut!
Mulla oli ensimmäinen nimivaihtoehto pojalle Nemo Noel Oskari, mutta se on muuttunu matkan varrella useasti, eikä miehelle käy kun muutama ehdottamistani nimistä, joten vaikeaa on..
Tänään olis " koiranäyttely" , johon pitäis mennä tuon karvakorvan kanssa.
Oikeasti Match Show..Epävirallinen näyttely siis. Kesällä aloitetaan taas kunnon näyttelyissä kiertämään, joten nyt on pitkän tauon jälkeen hyvä reenata match showssa!
..jaahas poika kutsuu..
mammutti ja Vilppu
Meillä ollaan miehen kanssa aika iloisesti yllättyneitä kun nyt on mennyt reilun viikon 6h yöunilla, josta mainitsin jo aiemmin ja nyt on nukkunut jo pari yötä 8h putkeen!! Olisipas hyvä jos näin jatkuisi, mutta tää nyt on varmaan vaan sattuman kauppaa.. Mut mukava silti kun on itse saanu nukkua pitkän putken heräämättä, ihan erilainen olokin on :)
Mammutti: Kiva jos vinkit auttoivat ja helpotti pikkuiselta masukivut! :)
Täällä on kyllä tosi hiljaista! Helmet on pääsiäisen vietossa.. Meillä oli eilen yhdet rotinat ja tänään piti tulla vielä veljen perheineen rotinoille, mutta peruivat, joten mulla ei tässä sen kummempaa tekemistä olekaan. Poitsu nukkuu. Mies menee yöksi töihin joten ei varmaan edes kotoa liikuta mihinkään, ellei mummulassa käydä. Rotinat johti muuten taas totaaliseen herkkuihin sortumiseen enkä ole yhtään ylpeä itsestäni :( Mutta aiheesta lisää sitten tuolla meidän laihdutus puolella.
Viime viikolla käytiin muuten neuvolassa ja hyvin poika kasvaa, kehuja sai erityisesti siitä miten pitää niskaansa ihan pystyssä jo itse kun on masullaan ja muutenkin on jäntevä ja tomera. Kaikki kunnossa :) Mittoja: (6 viikkoa ikää) 58,2 cm pituutta (53cm) ja paino 5545g (4040g) ja py 37,5 cm (34cm).
Frog: Meillä kans oli miehen kans rentoutumisilta, mutta ei kyllä yhtä sivistyneesti kun teillä (juustot ja viini tarkoitan, meillä olutta ja pullo siideriä). Meillä kun pikkumies nukahti niin saunottiin oikein pitkän kaavan mukaan ja katteltiin hyvä leffa. Join saunasiiderin ja mies otti muutaman pullon olutta. Huvittavaa oli, että kun ei olla kumpainenkaan otettu alkoholijuomia pitkään aikaan niin minä (noin vuosi edelliskerrasta) hihittelin sen 0,5 l siiderin jälkeen ja miestäkin selvästi hymyilytti tavallista enemmän muutaman kaljan jälkeen, vaikka kielsikin että kaljalla olisi ollut mitään vaikutusta häneen.
Meillä poika saa korviketta, mutta mietin just että jos juo esim. siiderin niin milloin saa seuraavan kerran imettää? Miten kauan kestää että alkoholi poistuu elimistöstä ja äidinmaidosta? Jostain luin että 3 vuorokautta. Toukokuun lopulla olisi meillä kaverin häihin meno ja mietin raskisinko pyytää meille hoitajan, joka sitten olis yötä meillä, jos tulee siellä häissä juotua jotain. Yökylään en vauvaa päästä, kotiin hoitaja (=kummi) korkeintaan. Olisiko se liian pian ja todella vastuutonta teidän mielestä? Oletteko muut miettineet ulkona käymistä, esim. baaria tms? Meillä mies haluaisi lähteä mun kanssa käymään jossain ja haluaisin " sitten joskus" itsekin käydä ulkona, mutta en kestä olla pikkuisesta erossa kovinkaan kauaa. Mulle tulee jo ikävä kun käyn reilun tunnin lenkin kävelemässä ilman vaunuja niin on jo kiire poitsun luokse loppumatkasta.. No pitää katsoa jos tuossa toukokuun lopussa raskis jo olla muutaman tunnin pitempään poissa. Kun eihän sekään ole hyvä jos on liian tarrautunut vauvaan, eikä voi missään käydä niinkuin normaalit ihmiset, vai mitä? Kysehän on vaan muutamista tunneista.. Mielipiteitä!
Kävin ostamassa imetysteetä ja koitan sitä vielä juoda, jos maidontuotanto lähtis käyntiin, mutta jos sekään ei auta niin olen päättänyt että luovutan. Onko kellään kokemusta tästä imetysteestä. Onko auttanut?
No mutta nyt pitää ryhdistäytyä ja lähteä ulos kun on noin nätti päiväkin.. Hyvää loppu pääsiäistä! :)
~Henniina ja Ukko reilut 6,5 viikkoa