Hyvä ystäväni kysyi voisinko miettiä häntä tulevan vauvani kummiksi.
Itsekin olin asiaa miettinyt pienessä mielessäni, mutta nyt viime päivinä olen huomannut hänen jättävän totuuden kertomatta tai kiertämällä sen valkealla valheella. Asiat ovat olleet ns. pieniä, mutta olen heti huomannut niiden olevan oikeasti toisin.
Nyt olen miettinyt etten haluaisi välttämättä tällaista henkilöä kummiksi / esimerkiksi tulevalle lapselleni. Mutta samalla mietin etteivät asiat ole olleet kuitenkaan niin isoa. Mutta voiko kummius olla aitoa jos tällaisista asioita ei voida puhua totuuden mukaisesti. Miksi haluaisin antaa jollekin näin ison osan omaa elämääni jos en pysty luottamaan hänen sanaansa?
Kommentit (9)
ehnä hieman negatiivisen sävyisen kantani. Eli jos olisin ollut hän niin en ehkä olisi halunnut myöntää niitä asioita. Mutta viimeisen kolmen viikon aikana on 3 asiaa joista tiedän asioiden olevan toisin miten hän sen sanoo. Välillä tulee hieman hyväksi käytettykin olo. Osa asioista liittyy selkeästi yhteiseen työpaikkaan.
Kummius on yksi asia mitä olen miettinyt, mutta myös se ns. hyvä ystävyys. Onko se ystävyyttä, oikeasti?
joilla ei sillai ole merkitystä. Muuta kuin vieät luottanusta pois, kun huomaa valkoisen valheen.
Niin voit ohittaa kummiuden sanomalla, että kummiksi tulee sikoni/veljeni... Tosin kummeja pitää olla vähintään kaksi enintään 4 joten mahtuuhan hän vaikka sille viimoiselle paikalle eli älä ihan sylikummiksi pistä.
Onko ystävyytemme kestävää laatua... Haluanko antaa hänelle näin ison osan omaa elämäämme... Mitä odotan kummilta?
Hänellä elää pitkää suhdetta, mutta mielestäni hänen mies ei halua olla missään tekemisissä hänen ystävien kanssaan, joten ei meidänkään. Aina olen ollut sitä mieltä etten ole halunnut ottaa pariskunnasta vain toista kummiksi.
Taidan unohtaa pyörittelyn ja mietitään kummi / kummit joistain toisista.
Ja kaikki osapuolet on kyllä ihan ymmärtäneet tilanteen.
Tiiän tällasen tapauksen et onnen huumassa ja alussa pari suostu kummiks,ja lopulta mies oliki psykopaatti ja todella väkivaltanen-hyvä kummi edelleen lapselle mut nainen kyllä häipy täysin kuvioista-Miehen tuttuja
jonka nykyinen mies ei halua olla meidän perheeseen yhteydessä. Eikä ole sitten tämä kummikaan, ei ole ollut moneen vuoteen. Ja hän itse halusi kummiksi ryhtyä. Joten en suosittele, en!
meinaan turha arvailla jättää huhupuheiden taakse jne. kysy suoraan saat suoran vastauksen.. Ja jos tosiaan on ystävä niin ei loukkaanu kun kysyt.