Mitä merkkiä suosittelette jos ostaisi kunnolliset keittiöveitset?
Japani, Sveitsi ja Ranska ilmeisesti tekee hyviä.
Kommentit (24)
Japanilaisista löytyy useampia laadukkaita veitsiä.
Monenlaisia veitsiä käyttänyt ja palasin takaisin fiskarssiin. Hintalaatusuhde hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Victorinox.
Hyvä hinta/laatu. Ei ne japanilaiset satojen eurojen Damaskosveitset sen parempia ole
Vierailija kirjoitti:
Monenlaisia veitsiä käyttänyt ja palasin takaisin fiskarssiin. Hintalaatusuhde hyvä.
Fiskarssin veitset on Peltiä !
Mac. Hyvällä hoidolla et tarvitse koskaan uusia.
Mulla on kaksi veistä,, enkä tajua mihin ihminen tarvitsee enemmän.
1. Fiskarsin yleiskeittiöveitsi jolla menee kaikki leivästä, vihanneksista aina kalaan asti poikki ja pinoon
2. Kokkiveitsi jolla sitten hifistelee joskus jotain lihaa tai mitälie.
Vierailija kirjoitti:
1. Fiskarsin yleiskeittiöveitsi jolla menee kaikki leivästä, vihanneksista aina kalaan asti poikki ja pinoon
Ja tuo oli Victorinox tuo kokkiveitsi. Puukahva haisee perseelle, muuten hyvä.
Olen lukenut liikaa surmajuttuja uutisten kautta vuosien varrella ja kauhistunut. Suosittelen pyöreäpäistä ja pientä veistä. Ja lukkojen taakse veitset, avain niellään tai siis mieluummin piilo jota ei löydä.
Victorinoxin perus kotisetti maksaa usein tarjouksessa alle 200e. Siinä on lähes kaikki mitä tarvitsee ja kestää todella hyvin terotusta.
Samalla setillä oon nyt menny varmaan 6 vuotta.
Victorinox tai Iisakki Järvenpää. Molemmat hyviä ja voi teroittaa normaalisti. Molempia on käytössä päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
Victorinox.
Tämä. Hyvä fileerausveitsi ja loistava tomaattiveitsi on jo. Jatkan tällä sarjalla.
Vierailija kirjoitti:
No fileerausveitsi nyt ainakin noiden lisäks. Vihannes veitsi on myös aika kiva peli jos tarvii vähän tarkempaa työtä tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tuo oli Victorinox tuo kokkiveitsi. Puukahva haisee perseelle, muuten hyvä.
Käytä veitsenkahvan sijaan jotakin muuta, vaarallista muutenkin jos liian syvälle työnnät.
Itselläni ollut kovassa käytössä kaksi Yaxellin veistä viimeiset 12 vuotta. Muita en tartte.
Aikoinaan Victorinoxin löysin, enkä ole osannut muuta etsiä. 30 vuotta tyytyväinen käyttäjä. Toki on uutta joutunut hankkimaan terottamisen takia. Töissä ja arjessa käytössä.
Mies toisinaan testailee japanilaisia, mutta sitten huomaan, että pikku hiljaa palailee Ikean veitsen pariin. Ikeallakin muutama aivan pätevä veitsi kotikäyttöön, kunhan teroittaa hyvin.
Victorinox.